Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaktis har fortfarande inte dykt upp å snart måste ja åka, börjar bli lite bekymrad, för jag kan inte lämna min nyckel så han kan låsa å vill inte att de ska va olåst när ja inte är hemma. Hade varit bättre om han kunde använda huvudnyckeln istället..... suck slipper man bli så nojjig över allt.
 
Hovslagaren ringer i morse 1 h och 45 min innan avtalad tid och meddelar att ”jag är där om 15 min”. 😳
Paaaniik! Jag var hemma och hade typ just gått upp. Ringer världens bästa stallägare som, precis som vanligt, säger: ”Vi fixar det!”
Så jag behöver inte alls åka dit! ❤️
Har så mkt att göra idag och är så trött. Så det var guld värt! 😍
 
Började dagen med att få ett nej tack på arbetsansökan till ett jobb vilket tyngde lite. Sen ringde en annan med jobbet som jag verkligen vill ha (där mitt hästintresse var meriterande!) och bjöd in mig på intervju! :D Jag informerade att mitt projekt gäller året ut så att de vet det, de får väl vänta helt enkelt ifall jag är perfekt.
 
Nu börjar det där konstiga i armen bli bättre. Började blöda, alltså det pissade blod, ur ett yttepyttehål vid armbågen. Tvättade rent och försökte stoppa blödningen så gott det gick och satte på plåster. Svider som bara den gör det också.
Men den stumma och stela känslan håller på att bli bättre och smärtan nästan helt borta förutom det svidiga :confused:

Undrar lite vad min kropp egentligen sysslar med :banghead::rofl:
 
Dagens fynd :)
21ACF2AA-37BE-4A0B-9F8C-D389C415447C.jpeg
 
Vaktis har fortfarande inte dykt upp å snart måste ja åka, börjar bli lite bekymrad, för jag kan inte lämna min nyckel så han kan låsa å vill inte att de ska va olåst när ja inte är hemma. Hade varit bättre om han kunde använda huvudnyckeln istället..... suck slipper man bli så nojjig över allt.
Vaktis ringde när jag var i stan, de hade visst haft någon vattenläcka. Slutade med att han skulle gå in med nyckel när han ätit färdigt.
 
Regnar igen så honkatten kom in märkta irriterad haha :p . Har bakat en äpplekladdkaka som står och svalnar i kylskåpet, stekt ett helt gäng pannkakor med ifall den nya soppan inte blir god, hehe man vet ju aldrig, bäst att säkra upp :D. Nu ska jag äta lite lätt lunch och åka till stallet efter det :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 188
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 532
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 118
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp