Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chillar i magisk kvällssol med en god liten whisky i nybyggt uterum efter badtunnebad (inte råd med glaset än men hoppas på framtiden). Just nu vindstilla så inget glas behövs. Hästarna i hagen nedanför och ett svagt ljud av sjungande insekter. Life is good.

1F9A39B9-C46F-4A46-B023-6A7237D89FA5.webp
 
Funderar på att säga till chefen nu i veckan att jag vill sluta en månad tidigare än vad vi pratat om. Jag är så vansinnigt trött hela tiden att jag inte förstår hur jag ska orka året ut. Märker hur minsta lilla att morsan eller någon ber mig om hjälp med något litet får mig att bli otrevlig och på gränsen till att bryta ihop. En helg räcker inte för att vila upp sig heller. Har ändå gjort så lite som möjligt, gett hundarna minsta möjliga motion, inte träffat vänner, inte tränat, inte pillat med någon hobby mer än några få minuter, bara legat och vilat i hopp om att återhämta mig på något sätt. Det går inte, jag är helt jävla slutkörd och imorgon är det måndag igen :(
 
Funderar på att säga till chefen nu i veckan att jag vill sluta en månad tidigare än vad vi pratat om. Jag är så vansinnigt trött hela tiden att jag inte förstår hur jag ska orka året ut. Märker hur minsta lilla att morsan eller någon ber mig om hjälp med något litet får mig att bli otrevlig och på gränsen till att bryta ihop. En helg räcker inte för att vila upp sig heller. Har ändå gjort så lite som möjligt, gett hundarna minsta möjliga motion, inte träffat vänner, inte tränat, inte pillat med någon hobby mer än några få minuter, bara legat och vilat i hopp om att återhämta mig på något sätt. Det går inte, jag är helt jävla slutkörd och imorgon är det måndag igen :(
Med egen erfarenhet, gör det! Hade jag inte slutat på mitt jobb när jag gjorde det hade jag bokstavligen gått sönder. Har fortfarande svårt än idag med stress och press för att jag drog ut på det för länge. Var rädd om dig!
 
Med egen erfarenhet, gör det! Hade jag inte slutat på mitt jobb när jag gjorde det hade jag bokstavligen gått sönder. Har fortfarande svårt än idag med stress och press för att jag drog ut på det för länge. Var rädd om dig!
Jo... Nu har jag en gång sagt upp mig utan att ha nytt jobb att gå till, och samma dag som jag sa upp mig så slutade jag drömma mardrömmar om nätterna :grin: Nu har jag iaf plan om att börja plugga i januari, och vet att även om jag säger upp mig från nuvarande jobbet så kan jag jobba som timmis, men då med fördelen att jag faktiskt bestämmer själv hur mycket jobb det blir. Har även troliga andra platser där det går att jobba som timmis och tänker att det kan vara bra alternativ tills något bättre dyker upp, så helt utan jobb blir jag inte.

Hade en förhoppning om att få utbildning till teamleader genom jobbet (vilket nog hade gjort det lättare för mig att få andra jobb sedan) nu under hösten, chefen har länge varit inne på att han vill det och när jag pratat med personer från andra kontor har de varit chockade över att jag inte redan fått det. Meeen nu är det tydligt att all typ av utvecklingsmöjligheter inom företaget ska ignoreras och då känns det verkligen inte motiverande längre.

Hade också hoppats på att få tid hos psykolog igen nu i slutet av sommaren, var där i våras för att få hjälp att hantera jobbiga saker och så, men så skulle jag få remiss till annat ställe och det kunde ta tid osv. Har inte hört något än och blir bara tröttare och tröttare. Usch. Det MÅSTE gå att ha ett bättre liv än vad jag har nu. Vet bara inte hur, men att säga upp sig får bli ett första steg.
 
Jo... Nu har jag en gång sagt upp mig utan att ha nytt jobb att gå till, och samma dag som jag sa upp mig så slutade jag drömma mardrömmar om nätterna :grin: Nu har jag iaf plan om att börja plugga i januari, och vet att även om jag säger upp mig från nuvarande jobbet så kan jag jobba som timmis, men då med fördelen att jag faktiskt bestämmer själv hur mycket jobb det blir. Har även troliga andra platser där det går att jobba som timmis och tänker att det kan vara bra alternativ tills något bättre dyker upp, så helt utan jobb blir jag inte.

Hade en förhoppning om att få utbildning till teamleader genom jobbet (vilket nog hade gjort det lättare för mig att få andra jobb sedan) nu under hösten, chefen har länge varit inne på att han vill det och när jag pratat med personer från andra kontor har de varit chockade över att jag inte redan fått det. Meeen nu är det tydligt att all typ av utvecklingsmöjligheter inom företaget ska ignoreras och då känns det verkligen inte motiverande längre.

Hade också hoppats på att få tid hos psykolog igen nu i slutet av sommaren, var där i våras för att få hjälp att hantera jobbiga saker och så, men så skulle jag få remiss till annat ställe och det kunde ta tid osv. Har inte hört något än och blir bara tröttare och tröttare. Usch. Det MÅSTE gå att ha ett bättre liv än vad jag har nu. Vet bara inte hur, men att säga upp sig får bli ett första steg.

Vilken tråkig situation alltså. Jag vet precis vad du menar. Det blir liksom ingen livskvalité när man vaknar varje morgon med hjärtat i halsgropen och energilös, dessutom konstant arg och negativ till sin familj och vänner. Gav upp hästarna när jag jobbade för jag orkade aldrig rida efter jobbet, eller ens ta bilen för åka till stallet. Bara ligga hemma och vila. Fick mig att inse att detta är inte livet jag vill leva och att säga upp sig var en sån otrolig lättnad. Låter som att du har en plan, hoppas det ordnar sig!
 
Funderar på att säga till chefen nu i veckan att jag vill sluta en månad tidigare än vad vi pratat om. Jag är så vansinnigt trött hela tiden att jag inte förstår hur jag ska orka året ut. Märker hur minsta lilla att morsan eller någon ber mig om hjälp med något litet får mig att bli otrevlig och på gränsen till att bryta ihop. En helg räcker inte för att vila upp sig heller. Har ändå gjort så lite som möjligt, gett hundarna minsta möjliga motion, inte träffat vänner, inte tränat, inte pillat med någon hobby mer än några få minuter, bara legat och vilat i hopp om att återhämta mig på något sätt. Det går inte, jag är helt jävla slutkörd och imorgon är det måndag igen :(
Gör det! Jag ska försöka göra samma sak imorgon… det är ju bara dumheter att de ska ”hålla” mig kvar när jag vill sluta… byter inom samma region så det finns inget krav om 3 månaders uppsägning men de kör på det ändå :down:
 
Har druckit te och kollar på tv, borde gå och tvätta håret & plocka fram kläder till imorgon :angel: För känner jag mig själv kommer jag springa runt här som en vimsig höna på morgonen plus att jag behöver förbi en affär på morgonen & köpa frukt.
 
Jag har haft en sån där härlig helg, slutade tidigare i fredags, sen hade vi kräftskiva med makens kompanjoner/kusiner. I lördags pula jag runt hemma och gick med Ville. Jag var även en sväng till stan för att lämna sonen tv och tv-spel till hans kompis pappa som skulle åka till deras boende idag. Så sonen är mycket nöjd idag. ;)
På kvällen hade maken lovat kräftfiske med dottern och pojkvän. Jag blev hembjuden till utökade familjen vilket var otroligt trevligt att sitta och prata bort ett par timmar om allt och inget.
Idag handling inför veckan, lunch i stan och långpromenad med Ville när jag kom hem.
Avslutade kvällen med att koka kräftor och sen ligga i spabadet en stund. Nu kvällsmacka och te och sen sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp