Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på killen som skulle komma med min hylla :)

Är optimistisk och tror att jag ska kunna bära upp den själv, vi får väl se hur det går :rofl:

(tänker att han kanske kan erbjuda sig att göra det också :o)
Han hjälpte mig bära upp den 😍
(alltså, vi bar tillsammans)

”Ska VI upp några våningar också?” Säger han som att det var helt självklart att han skulle hjälp mig att bära! Härlig människa!
 
Filmtittandet fortsätter och är inne på min femte film för idag.
Har passat på och tvättat lite och gjort iordning matdosor, började visst sina lite i frysen. Perfekt då jag knappt komma vara hemma i veckan.

Har även rensat ut lite böcker ur bokhyllan och flyttat om. Så nu har jag 7 flyttlådor ståendes med böcker som ska ut i förrådet igen (tog in alla och gick igenom och packade om) i väntan på bättre tider aka boende med mer plats.
 
Sitter och chillar lite framför nya tv/skärm, ska hem till Stockholm imorgon. Megara stormtrivs fruktansvärt här ute. Vi har gått promenad varje dag genom skogen. Hon följer med som en hund och jamar ofta för att kolla att jag är där. De senste dagarna har hon inte jamat om hon inte gått bort sig i vetefältet, jag jamar tillbaka och ser en liten brun svanstipp röra sig genom vetet :rofl: Det är nästan som jag inte har hjärta att ta hem henne. Det är så fantastiskt med en katt som inte sticker sin väg som Nikita gjorde och sedan gick jag omkring och hojtade i panik att hon försvunnit. Megara håller sig runt huset förutom när jag går iväg då pilar hon glatt iväg med mig. När hon hör mig så kommer hon vandrade.

Men hon är ouppfostrad. Hemma har jag ingen mat på diskbänken och hon hoppar aldrig upp. Här finns det mat framme och då är hon där och äter allt från bullar till bregott till lamm och panerad strömming. Hon envisas också fortfarande att vara på spishyllan bland alla foton. Och äta på sladdar :meh: Jag tror inte längre att sladdätandet är frustration och understimulering.

Får se om några av mina mutanttomater har överlevt efter en vecka utan vatten. Jag satte på PET vattenflaskor i ett självbevattningssystem, plus att det regnat, men det kommer inte mycket regn på min balkong. Om de är döda så kan jag lägga tomaterna att mogna i fönstret och ta bort resten. Nästa sommar blir det definitivt inga mutanter på min balkong.
 
Efter en härlig ridtur på guldponnyn 😍 (testade att lägga på hoppsadeln och tog en kortare ridtur I skritt och lite galopp och det gick bra med tån) och stallet var klart, handlat frukt och grönt i närbutiken på vägen hem och vi redan hade hunnit äta middag (tacorester från igår för mig och en färdigrätt åt sambon, enkelt fick det bli idag) till före 17 kom vi på att vi ju kunde ta ett par timmar i lugn och ro i svampskogen 😊.

Vi åkte ner till skogen som gränsar till mammas mark men där hittade vi knappt något. Vildsvinen har varit före oss och jag hittade en lapp med instruktioner på mat till någon samt en strumpa 😆. Så vi fortsatte till en annan skog en bit bort där sambon plockat tidigare och där hittade vi ett gäng kantareller och stora taggsvampar 😃. Himla skönt med promenad i skogen förutom den jobbigt fuktiga luften och min tå då men annars så! Och såklart i med kläderna i tvättmaskin och in i duschen direkt vi kom hem ☺.
 
Tell me you're hungover without telling me you're hungover :D

AE142B93-A081-4F4E-BEB1-F0E0B2AD15F3.webp


Nam nam..
 
Känns som att jag haft öppet hus hela dagen. Nyss hade jag en granne här på besök. Eftersom jag ska börja spela fiol var det perfekt eftersom han är yrkesmusiker. Så nu har jag bokat in mig på kurs i källaren :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp