Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon ska jag upp kl 5:45... :nailbiting:

Inte så farligt som det låter dock. Jag är - tack och lov - inte den som vänder på dygnet när jag är ledig :) . Jag brukar gå och lägga mig kl 22, och har väl gått och lagt mig någon timme senare bara under semestern. Men - visst - det LÅTER lite förskräckligt att börja kliva upp såpass tidigt igen..... :D
 
Gick till Apoteket för att hämta min Apodos. Sedan ner till Ica för att handla och hämta paket. Åt lunch på den lokala pizzerian.
Började sedan med att fånga alla fiskar och tömma det krångliga karet. Har nu en dm kvar med skit vatten, det tar jag i morgon. Ska skölja all inredning och pumpar oxå. Innan jag startar om det...
Haft styrelsemöte ikväll. Mådde dåligt innan, med ångest och tänkte hoppa över mötet. Men jag ändrade mig.
Har skrivit rent protokollet nu. Ska checkas av vice ordförande sedan.
Nu kvällsfika innan jag går och lägger mig
 
Dagens semesterpyssel...
men det blir nog bra när det blir fädigt :angel:
 

Bifogade filer

  • 20210804.webp
    20210804.webp
    481 KB · Visningar: 17
Gör rent diskmaskinen som strejkar lite :meh: Dum och dyr är den just nu. Men kör en rengöring av den får vi se om den tänker vara medgörlig igen..

En tur till stan blev de för hade ju ingen sån där jäkla tablett hemma till maskinskrället. Men passade på att köpa god frukost till imorgon. Ska ta blodprov klockan 11 och får inte äta och dricka innan så får äta i bilen efteråt på väg till stallet 😆 Trulen ska ju träna ..
 
Kurar skymning på glasverandan. Himlen är mörkt blå och det är alldeles stilla. En läser bok, en ser på film på, jag stickar, två snarkar, och de som gör det börjar på labra och slutar på dårar. Jag trivs.
 
Åt precis majskakor och drack mjölk. Det var ganska gott. Har också insett att jag idag inte ätit något godis. Minns inte när senast jag hade en helt godisfri dag, det måste vara flera månader sedan. Gissar att kroppen tycker om det.

Funderar nu på jobb och sådant. Pratade med en av de nyaste igår och passade på att fråga om han tänkt stanna kvar efter sommaren eller ska göra något annat, han ville stanna men har inte pratat med chefen om det än. Det gjorde iaf mig glad, för han är otroligt trevlig och för att ha jobbat så kort tid även riktigt duktig. Om vi får in fler trevliga så kanske jobbet blir lite roligare igen. Fast jag måste ändå ha något annat, det går inte att vara så fruktansvärt trött hela tiden som jag blir av det här.

Hörde två andra kollegor prata om sådant, en av dem har sagt upp sig och förklarade hur trött han blir och att han måste sluta pga det. Hade jag haft lika mycket energi som han beskrev det som att han hade, då hade jag varit piggare än på lääänge :meh: (Förstår alltså fullt ut varför kollegan slutar, är mest sur på mig själv som fortfarande är kvar) Vet inte om det kanske är klokt att säga upp sig utan att ha något nytt att gå till. Tänker att det borde gå att få timanställningar på olika ställen då? Lite variation kan ju vara kul. Typ.

Hur sjutton ska man kunna veta vad som är rätt att göra?
 
Sådärja, då är det dags att krypa till kojs! En härlig stund I stallet ikväll med motion av både mig och pållan; tömkörning i skritt ute en sväng och avslutningsvis travarbete på ridbanan när vi kom tillbaka till stallet 😊. Så avslappnad och sömnig som häst var före motionera var typ sambon i soffan när jag kom hem så gav honom välbehövlig massage, det gäller att vårda alla sina kärlekar och inte ta dem för givna 💞.
 
Har invigt utedasset. Kändes helt ok, dock mindre bra att det inte hänger ett kungligt porträtt av Elizabeth på väggen. Tog up detta men ingen verkade tycka att det var prio 1 i nuläget.
Brorsan har varit ute och grävt grävskopa hela kvällen med ett gäng snubbar som ser ut som statister ur filmen Jägarna. Försöker tänka positivt. Vi kanske inte har ngt vatten MEN vi har en välfylld vinkällare. Eftersom personen som investerat i vinkällaren lyste med sin frånvaro öppnade jag ett 500-kronors vin och löste korsord :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 076
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp