Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försökte väga Megara. En klo i läppen och en del vackra rispor och märken efter vassa tänder och klor på händer och armar och ingen vägd katt var resultatet. Hon är stark som en liten björn och smidig som en ål och skriker i dödsskräck (hint: hon dör inte). Ska nog inte lägga upp några bilder. :meh:

Det krävdes en myckenhet Dreamies för att muta efteråt.
Tycker hon inte om att vara i famnen?
 
InFrame_1628114810712.webp

Sluta med att jag har suttit på en stubbe vid en sjö i en skog med ett stort doftljus medan Bill och Bull ägnat sig åt att fotografera stjärnor.. Kunde ha legat hemma och sovit i min säng men min sambo tajta hål i huvudet på mig så .. Får se när jag får komma hem och räkna 🐑 i sängen ..
 
Jag har tömt diskmaskinen, fyllt på mat till kottarna och kollat på OS :)
Om ett par timmar ska jag steka bananpannkakor men fram till dess är det soffläge som gäller :)

Vi har noterat att det finns åtminstone sex kottar. Minst en vuxen och minst fem pyttekottar :love:
Äter kottar banan? Tänkte att jag isf kan lägga ut en skivad banan :)

IMG_20210804_134153.webp
 
Senast ändrad:
Om du hade haft diskmaskin så hade jag sagt diskmaskinspulver/-tablett och låta stå i blöt. Det löser i princip ALLT! Men annars får du väl bara låta grytan stå i blöt med lite diskmedel i den. Över natten skulle jag låta den stå. Det borde gå att skrapa bort det brända sedan när det har fått mjukna lite.

Jag har faktiskt en bytta maskindiskpulver hemma fast jag inte har diskmaskin, just för när jag har något tuffare som behöver rengöras. Det är toppen att använda till vaser och flaskor också som är svåra att diska annars.

Sedan använder främst särbon det i tvättmaskinen om han har några jobbkläder (som i att jobba hemma, arbetskläderna lämnar han in) som är extremt skitiga, det är mycket effektivare än tvättmedel.
 
Jag längtar till helgen bara för att slippa kliva upp... har morgonmys med Lilla herrn så vill inte alls röra mig, han är världens gosigaste :heart Men är så illa tvungen så ska kliva upp och hoppa in i duschen. Tur det är så varmt ute att jag inte behöver torka håret och att jag bor nära jobbet, är lite sent ute egentligen :angel:
 
Jag längtar till helgen bara för att slippa kliva upp... har morgonmys med Lilla herrn så vill inte alls röra mig, han är världens gosigaste :heart Men är så illa tvungen så ska kliva upp och hoppa in i duschen. Tur det är så varmt ute att jag inte behöver torka håret och att jag bor nära jobbet, är lite sent ute egentligen :angel:

Kattgos går alltid före :love:
 
Jag har stekt bananpannkakor och jag ska nu äta tre stycken. Dottern har ätit tre stycken till frukost, borstat tänderna och tagit av sängkläderna.
Just sängkläderna ska jag efter stallet lägga in i tvättmaskinen under tiden jag själv duschar. Det gäller att vara effektiv så jag kan titta på OS ordentligt :D
 
Vaknade alldeles för tidigt och har legat och drönat ett par timmar, så trött, men jag tror att det blir en kort arbetsdag idag i alla fall! Bara ett par timmar om jag har rätt i att ena städfamiljen är iväg på semester.
Det börjar kännas att jag gjort sju dagar i veckan sedan April. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 076
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp