Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smörjt träna idag, det behövdes. Rätt mysigt ändå när det ösregnar utanför och hästen står bredvid och andas i mitt hår. ❤
IMG_20211001_111727_032.webp
 
Hjärtat/ekg såg inte helt bra ut, förhöjd temp samt andfåddhet. Kommer röntga nu för att utesluta propp nånstans vad jag förstår. Sökte egentligen för ngt slags reumatiska besvär/ledvärk/smärta men men
Men oj! Hoppas de kan hjälpa dig fort nu din istadiga norrlänning! :heart

Min farbror, från Arvidsjaur, hade nyligen fått sätta sig på trotoaren under en promenad. Och sedan "ligga där och vila". Men sa han det till någon eller sökte vård? "Äsch, int e he nå!"
När han var på årliga check up:en sen fick läkaren typ panik iom att hans hjärta var helt paj. Han fick pace-maker och har nu sluppit ligga och vila på trotoaren..🙄
Läkaren muttrade om jävla norrlänningar.. 😅
 
Riktigt bra dag idag trots spöregn. Mysigt sitta i vardagsrummet med tända ljus och mysiga katter :heart eller ja, en gosig katt och en Lilla herrn som surar över att Lillkatten ligger intill mig 🙄 Finns plats för honom också men han ska alltid sura en stund om Lillkatten hinner först med att lägga sig intill 🙄 han lär komma om en stund.

Nu ska vi se om tv4 play funkar idag, annars får vi komma på nåt annat att se.
 
Syrran fyllde 50 nyligen och vi ska fira hos henne på söndag så jag gick runt och runt i flera affärer för att hitta något att ge henne. Slutade med att jag köpte en lite fin påse, tre stora(!) garn och två nagellack med neonfärger. Kanske inte så anmärkningsvärt med tanke på den större siffran men de är iallafall köpta med henne i tankarna så att de förhoppningsvis är något som hon uppskattar :heart

Kom dock på nu att jag glömt födelsedagskort! :banghead::grin:
 
Blääää ingen behandling på måndag heller, men jag tänker det finns en mening med allt. Min kropp behöver säkert den vilan då förkylningen inte helt emigrerat och vita blodkroppar var lite låga. Men man laddar ju så förbaskat in för varje cytostatika-behandling så det känns som man blir liksom lite blåst. Nu får jag ladda om och tänka positivt att jag får några extra bra dagar som bonus, hinner sälja av mer bråte här hemma och öka budgeten för kommande Gekås-tur som skjutas fram pga behandlingen skjuts fram...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
350
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp