Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade med pappa ang strömavbrottet de hade när de installerat solceller. Tydligen var problemen pga att det kända bostadsrätts-företaget gjort fel med bland annat jordning och annat då de byggt husen. När elen kom tillbaks med lite mer skjuts pajade systemet iom att det var felkonstruerat från start. Dessvärre blev det inte bara strömavbrott. Det ledde till att många fick alla sina kylar, frysar, diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare etc förstörda. Och motor till garagedörren brann den med. Precis som tvättstugornas utrustning, alla kodlås etc.
Och det blev ngt fel med nätet för IT/telefon etc.
Det verkar inte vara så många handlingskraftiga i föreningen. Så pappa verkar få sköta det mesta; försäkring, ordna med företaget som de har vitvaror från, elektriker, lås-firma, de som ska laga garage-porten etc.
Tur att han är pitbull-pappan! Dvs det löser sig nog snart för dem. Och jag skulle inte bli förvånad om de får någon gratis uppgradering eller kompensation i slutändan. 😅
 
Dagens besked: Biopsierna visade avvikande celler men det gick inte att avgöra om det var godartat eller elakartat :meh:Det kommer bli operation hursomhelst för att ta bort knölen eller hela sköldkörteln (det är vad samtalet på Kirurgmottagningen nästa vecka kommer handla om) och sedan analyseras knölen för att se om det är cancer eller inte.
Så vi väntar….
 
Tenta i morse och jag är fruktansvärt besviken på mig själv. Kom dit och totalt hjärnsläpp i två av tre ämnen. Kunde svara på teknikfrågorna hyfsat iaf men de andra 😫 Hjärnan stängde av och jag fick ångest delux. Så skrev ned de jag kunde och lämnade in.

Så har legat och tjurat på soffan hela dagen efter stallet blev färdigt.
 
Ingen som bor i närheten som kan komma förbi? Om du får röra dig lite fritt brukar man även kunna köpa de vanligaste laddarna i cafe/kiosk på sjukhuset.

Får inte ta emot besök, pga visade sig att jag hade förhöjd temp.


Nu vid röntgen. Gott sällskap av dement tant. ”Nu är det såhär att det är ett MISSTAG att jag är här, jag har blivit kidnappad”.
Man ba ok jahaja
 
Får inte ta emot besök, pga visade sig att jag hade förhöjd temp.


Nu vid röntgen. Gott sällskap av dement tant. ”Nu är det såhär att det är ett MISSTAG att jag är här, jag har blivit kidnappad”.
Man ba ok jahaja
Som när jag bröt ryggen/bäckenet och fick ligga med tanterna som brutit lårbenshalsen. Det var en tant som jag 200% negativ. En dag råkade det vara väldigt god mat, så jag bad om lite mer. Tanten var då tvungen att säga, högt och tydligt, att det var det äckligaste hon ätit i hela sitt liv. För att kompensera att hon hörde något positivt typ.

Sen skulle hon göra någon form av sjukgymnastik (fel ord.. kommer inte på vad hon skulle göra). Responsen på det var "jag vill dö". Vilken solstråle till kvinna.

:rofl:
 
Får inte ta emot besök, pga visade sig att jag hade förhöjd temp.


Nu vid röntgen. Gott sällskap av dement tant. ”Nu är det såhär att det är ett MISSTAG att jag är här, jag har blivit kidnappad”.
Man ba ok jahaja
Det borde gå att lämna åt personalen även om de inte får träffa dig.
Ja herregud att personalen orkar ibland, så mycket förvirrade äldre. Makens faster slutade helt prata svenska och pratade enbart meänkieli, hon har pratat svenska sen hon var sju år. Hennes bror fick ringa och tolka eftersom inget av barnen eller barnbarnen kan det
 
Dagens besked: Biopsierna visade avvikande celler men det gick inte att avgöra om det var godartat eller elakartat :meh:Det kommer bli operation hursomhelst för att ta bort knölen eller hela sköldkörteln (det är vad samtalet på Kirurgmottagningen nästa vecka kommer handla om) och sedan analyseras knölen för att se om det är cancer eller inte.
Så vi väntar….

Vi får hålla tummarna (samt tassar från Isis) att det inte är cancer :heart :)
 
Nu har har jag vinterstädat balkongen. Vilket bl.a innebar balanserande på en stege på översta trappsteget för att ta ner och skruva upp vissa saker :crazy: Som en person med extrem svindel och halkigt golv som stegen stod på så fick jag kliva ner några gånger och sätta mig inomhus på golvet med huvudet mellan benen och andas. Jag tappade blomkrukan två gånger och fick gå ner och hämta den.

Dessutom försvann en skruv, ping! Och inte en chans att jag hittade den på marken. Hade några skruvar som passade, hurra, men hittade dem naturligtvis inte. Tills jag hittade dem dvs. Sedan är lite andra saker borta, bl.a en diskborste och en köttermometer som jag vet att jag har hemma på något säkert ställe.
 
Nu har har jag vinterstädat balkongen. Vilket bl.a innebar balanserande på en stege på översta trappsteget för att ta ner och skruva upp vissa saker :crazy: Som en person med extrem svindel och halkigt golv som stegen stod på så fick jag kliva ner några gånger och sätta mig inomhus på golvet med huvudet mellan benen och andas.

Dessutom försvann en skruv, ping! Och inte en chans att jag hittade den på marken. Hade några skruvar som passade, hurra, men hittade dem naturligtvis inte. Tills jag hittade dem dvs. Sedan är lite andra saker borta, bl.a en diskborste och en köttermometer som jag vet att jag har hemma på något säkert ställe.
Ibland ska man nog lyssna på sin svindel, låter ju livsfarligt med stegen! 😲
 
Nu har har jag vinterstädat balkongen. Vilket bl.a innebar balanserande på en stege på översta trappsteget för att ta ner och skruva upp vissa saker :crazy: Som en person med extrem svindel och halkigt golv som stegen stod på så fick jag kliva ner några gånger och sätta mig inomhus på golvet med huvudet mellan benen och andas. Jag tappade blomkrukan två gånger och fick gå ner och hämta den.

Dessutom försvann en skruv, ping! Och inte en chans att jag hittade den på marken. Hade några skruvar som passade, hurra, men hittade dem naturligtvis inte. Tills jag hittade dem dvs. Sedan är lite andra saker borta, bl.a en diskborste och en köttermometer som jag vet att jag har hemma på något säkert ställe.
HUR många gånger har jag sagt att du FÅR inte klättra på stegen på balkongen :rage:
Det finns faktiskt dom som jag VILL träffa igen efter corona-restrektionerna - så det så! :heart

Så om du inte tänker på DIG - tänk på MIG!!! :angel::D
 
Börjar bli lite orolig inför gyn-besöket på måndag.
När jag var där sist, så sa gyn att jag har en tvillingscysta till troligen, på den andra äggstocken. Ena äggstocken tog de bort i samband för att ta bort den första tvillingcystan på vänster sida
Så det blir nog operation, igen...
 
Att man aldrig lär sig. Plockade fram lite godis att mumsa på under utbildningen, äter upp allt på två röda bara för att jag var för distraherad och koncentrerad på utbildningen. Resultat = ont i magen och illamående :banghead:

Jag är exakt likadan :o Älskar Polly med ahlgrens bilar, så när jag väl köper det så försvinner de i ett nafs och så sitter man där med ont i magen…. Men det är ju så gott :angel1:
 
B897234A-76F3-4228-AC1B-C6E68E4396D0.webp

Det är ändå rätt fint och mysigt med höstpromenader! 🍂
/kan nog intala mig det till nästa regn iaf :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
350
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp