Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe i varv efter en jobbig vecka. Åkte för att vattna hästarna efter jobbet, var tvungen att gå ut i hagen i mörkret för en tunna som flyttat sig och höll på kliva ur skorna i leran. Less, så less på allt. Skulle behöva vara ledig en månad, ta alla djuren med mig och bara lämna allt. :arghh:

Efter göromålen inledde jag helgen I sadeln; red ut en kort runda i blåsten (samma som igår och ingen reaktion på händelsen :)) i skritt och en härlig galopp där pållan ivrigt kasta sig iväg 😅😍 och vi avslutade med lite travarbete på ridbanan men det blev ingen lång stund; hästen sökte sig flera gånger i rätt form så då blev ju belöningen att avsluta ☺, pållan gav så härlig känsla, älskade häst 🤩😍.
Sen lagade älsklingen och jag pasta Alfredo för första gången vilket smakade bra och testade för oss en ny chipssort; karamelliserad rödlök, helt okej men inte de godaste och så lite godis, till och med åt älsklingen 😛.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 230
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar