Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens besked: Biopsierna visade avvikande celler men det gick inte att avgöra om det var godartat eller elakartat :meh:Det kommer bli operation hursomhelst för att ta bort knölen eller hela sköldkörteln (det är vad samtalet på Kirurgmottagningen nästa vecka kommer handla om) och sedan analyseras knölen för att se om det är cancer eller inte.
Så vi väntar….
Fingers crossed för bra besked! 🤞
 
Det borde gå att lämna åt personalen även om de inte får träffa dig.
Ja herregud att personalen orkar ibland, så mycket förvirrade äldre. Makens faster slutade helt prata svenska och pratade enbart meänkieli, hon har pratat svenska sen hon var sju år. Hennes bror fick ringa och tolka eftersom inget av barnen eller barnbarnen kan det
Så fick vi göra när jag låg inne. Sambon lämnade en väska vid ingången till avdelning jag låg på.
 
Dagens besked: Biopsierna visade avvikande celler men det gick inte att avgöra om det var godartat eller elakartat :meh:Det kommer bli operation hursomhelst för att ta bort knölen eller hela sköldkörteln (det är vad samtalet på Kirurgmottagningen nästa vecka kommer handla om) och sedan analyseras knölen för att se om det är cancer eller inte.
Så vi väntar….
Ingen prognos utan diagnos. Finns om du vill skriva av dig. Vet hur tankar kan gå. Nu håller vi tummar och tår för godartade.
 
Nu har har jag vinterstädat balkongen. Vilket bl.a innebar balanserande på en stege på översta trappsteget för att ta ner och skruva upp vissa saker :crazy: Som en person med extrem svindel och halkigt golv som stegen stod på så fick jag kliva ner några gånger och sätta mig inomhus på golvet med huvudet mellan benen och andas. Jag tappade blomkrukan två gånger och fick gå ner och hämta den.

Dessutom försvann en skruv, ping! Och inte en chans att jag hittade den på marken. Hade några skruvar som passade, hurra, men hittade dem naturligtvis inte. Tills jag hittade dem dvs. Sedan är lite andra saker borta, bl.a en diskborste och en köttermometer som jag vet att jag har hemma på något säkert ställe.
Varje jäkla år blir det ngt som inte funkar högst upp i masten på pappas båt efter påmastning. IOM att hans båt är rätt stor och då har väldigt hög mast så finns det ytterst få mastkranar med stege som når så högt. Ingen som vi hittat iaf.
Det innebär att den galna mannen ska upp och stå PÅ en mastkran utan någon form av säkerhetslina eller liknande för att laga typ tv-antennen. 😱
Och inte sällan är han dessutom ensam då. 🙄

Samma gubbe ramlade en gång av båten efter upptag, 5-6 meter rätt ner i hård backe,och hade som tur var sambo där som ringde efter ambulans. Jag var så arg över hur gubbben aldrig är rädd för något och sa det till en vän som sa: ”Du känner inte att du är din pappas dotter i mycket? Typ det?”:cautious:

Han glömde också en annan gång att han plockat bort trappen in i båten IOM att han grejade med motorn under. Så kan kliver bara in och ramlar rakt ner 2 m. Han slog sönder brillorna och fick blåtira och små skärsår runt ögat. Lagom några dagar inte arbetsintervju.. 🙄

Även om det känns fel i varenda fiber i kroppen att pappa ska vara utan båt så känns det lite lugnare att han ska sälja nu iaf. 😅
 
Som när jag bröt ryggen/bäckenet och fick ligga med tanterna som brutit lårbenshalsen. Det var en tant som jag 200% negativ. En dag råkade det vara väldigt god mat, så jag bad om lite mer. Tanten var då tvungen att säga, högt och tydligt, att det var det äckligaste hon ätit i hela sitt liv. För att kompensera att hon hörde något positivt typ.

Sen skulle hon göra någon form av sjukgymnastik (fel ord.. kommer inte på vad hon skulle göra). Responsen på det var "jag vill dö". Vilken solstråle till kvinna.

:rofl:
Haha, stor igenkänningsfaktor på solstrålen till tant, jag har väl förvisso än så länge vissa spärrar gällande att bara ösa ur allt negativt, men med några år till på nacken så är det nog spot on! :D
 
Får inte ta emot besök, pga visade sig att jag hade förhöjd temp.


Nu vid röntgen. Gott sällskap av dement tant. ”Nu är det såhär att det är ett MISSTAG att jag är här, jag har blivit kidnappad”.
Man ba ok jahaja
Meen, lilla tanten. 🤗 Väldigt mycket allmän vård är rent förödande för dementa.

Jag har sympati för din belägenhet också, det har jag, även om det kanske blev lite oklart. :)
 
Jag är så rastlös ikväll. Det blir mörkt så tidigt så var hemma från dagens promenad redan vid 18. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med resten av kvällen….
Skulle vilja ha ett digitalt stickcafé men fick inte med mig någon av kompisarna. Och känner mig för pigg för att titta på tv, inte sugen på att baka och har inget tv-spel jag vill spela.

Vad gör man då när man är ensam på landet en fredagkväll? Vad gör ni?
 
Tittade in på Out of Office på Berns. Alltså, ståpälsen när de släppte confetti med en smäll, drog igång rökmaskin, isfacklor och laser till publikens jubel samtidigt som basen bullrar på. Tjejerna köpte en hel flaska bubbel och släpar runt på. Vilken historisk dag :heart

Men, här kan inte ett preggo hänga. Så nu är jag på väg hem till hund, pizza och TV. Är glad att jag i alla fall fick se det!
 
Har kollat några avsnitt av Orange is the new black säsong 6. Har sökt efter den på dvd :p men bara hittat import så kom på att jag kunde använda Coop-poäng på sf anytime.:up: Tyvärr fastnar uppspelningen men efter lite krångel går det att fortsätta kolla.
Just nu är det hästhoppning, tänkte kolla idol men känner mig lite ljudkänslig ikväll så hoppning är bättre.
 
Försöker fundera ut morgondagen, tänkte åka och kolla SM i WE. Men har inget sällskap så vill gärna ta med hunden men har ingen aning om det lär vara inne eller ute, om hundar ens får vara med inomhus eller inte. Mvh, brukar inte hänga på tävlingsplatser och har hundmodell: större 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 450
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp