Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katt var jätteduktig med medicin igår kväll och nu på morgonen och har funnit sig i att han måste vara inne de närmaste dagarna och sover nu på kattmöbeln :love: . Jag har tänt en brasa och dricker kaffe och äter smoothiebowl med bla färska hallon på :d:love: innan jag ska kicka igång dagen :). Pratats om regn och det är mulet framför huset men bakom är det klart med vackra färger nu vid soluppgång :love:.
 
Dricker kaffe i lugn och ro innan det är dags gå till jobbet, gjorde tyvärr lite för starkt kaffe... men det funkar :p Försöker också ignorera fröken Lillkatt som härjar runt och är oerhört dramatisk; Hon har nämligen tråkigt och INGEN bryr sig :arghh: Jag börjar överväga öronproppar snart...
 
Nämen se där pendeln verkar funka!
Lyssnar på the offspring och känner mig som om jag är fast i en bastu.
De sätter ju igång någon form av tokvärme på tågen så fort det blir lite kallt. Man kommer utifrån och är påpälsad och sen får man klä av sig när man går på.
Hade varit smidigare om de inte gjorde så iom att man måste klä av sig på knökfulla tåg och det är lite lite plats att göra så.

Ska i alla fall få gå hem tidigare i dag så jag kan gå en utbildning i fred :up:
 
Hade ett prov idag, märkte det när jag gick in i klassrummet :angel:
Men tror att det gick hyfsat bra trots att jag bara varit med på en kort genomgång om att vi börjar med det här ämnet nu, typ (var inte så mycket om det).

Har regnat i stort sett hela dagen, inklusive på kvällspromenaden med hundarna. Var tre hundar som knappt brydde sig och fyra som var mycket missnöjda. Blev en snabb promenad :p
Oj det var lika kul var gång man kom in och det var prov! (om det var matte, fysik, kemi, religion eller geografi) gjorde proven så snabbt ibland att jag blev anklagad för fusk! :rofl: . hälften av svaren stod oftast i provet i alla fall! så varför fuska.
 
NU är det äntligen så att jag är arbetsbefriad! :D Funderade på om jag skulle köpa gymkort och bli fit, men inser att det är dumt eftersom att jag bor på två olika ställen ungefär lika mycket, så att det blir svårt att utnyttja gymmet ordentligt, så kanske får unna mig lite hantlar istället.
 
Nu ringde minsann vårdcentralen och kallade in mig idag för att gå igenom provsvar. Alltså jag blir lite matt av ärendegången i detta, jag tror verkligen att det råkat gå i fel ordning här, att någon varit sjukt snabb på sitt jobb och fått iväg en kallelse snabbare än att resten hunnit med. Så kallelse har gått iväg innan besked (där jag misstänker att man skulle tala om att kallelse SKA gå iväg). Samtidigt positivt överraskad över hur snabba de är ;)
 
Varit nere i samhället och slängt skräp (vi har inte sopsorteringstunnor hemma, de enda utan i trakten tro?!?) och handlat lite till middagen imorgon, fyndade gårddagens bröd ett helt gäng fortfarande mjukt fint bröd till himla bra pris, samt helggodis :D:d. Nu litet avbrott från antecknandet av information till urvalsprovet nästa vecka. Regnar och blåser ute. Självklart kom regnet idag med...
 
Stör mig lite på kvinnan som jobbar i receptionen på vårdcentralen. Hon ropar ut att alla ska ha munskydd. Samtidigt har hon sitt hängande under hakan 😅😅
Har lust att fråga om det är ok om jag har mitt på huvudet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
352
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp