Vad gör vi? Del CXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en Jacka.
ce00cf6a-77e9-41d8-ae6e-7e4cb5d14b6c.webp
 
Jag vet inte riktigt vad jag är sugen på men har nån form av cravings. Salta grodor och glass med jordnötssmör, inget jag har hemma... hittade ostbågar där några enstaka var goda men sen blev de äckliga helt plötsligt. Så nu kokar jag kaffe för att se om det kan hjälpa, har trots allt bara druckit dåligt maskinkaffe idag. Fast jag inte känner mig sugen på kaffe 😅
 
Ska till reumatolog imorgon för att utröna varför min kropp är typ spillror. Hursom kläckte min läkar-polare att de lär ta blodprov. Jag ”helvete borde inte druckit vin till middagen idag”. Hen ba ”Törnis hjälper nog inte så mkt om du hoppat över det just idag ändå”. Puh 😆
 
Det är tydligt att jag är mattant för hästarna 😄🥰. På vägen fram till stallet var min pålla nära vägen så stannade till och pratade med henne, hörde hur hagkompisen gnäggade men såg honom inte?!? Körde fram långsamt tills jag såg honom och då gnäggade han igen 🥰. Så när jag hade parkerat vid stallet och hämtat grimorna stod de ivrigt vid grinden och väntade 🥰.

Plötsligt händer det x2 😂. Skritt- och klätterrundan ute idag hade kunnat bli onödigt spännande om pållan hade börjat skena med mig efter en stöt i arslet av misstag mellan sommarhagen och skogskanten 🙊 men det hände inte mycket mer än att hon blev förvånad och fick bråttom att skritta därifrån (såklart); då har vi varit med om värre saker 😂. Medan sambon duschade la jag mig i sängen redan 20.30, skönt 😍. Nu är det natti natt med våra katter; hankatten som lagt sig vid mina fötter och honkatten hos husse ❤.
 
Ska till reumatolog imorgon för att utröna varför min kropp är typ spillror. Hursom kläckte min läkar-polare att de lär ta blodprov. Jag ”helvete borde inte druckit vin till middagen idag”. Hen ba ”Törnis hjälper nog inte så mkt om du hoppat över det just idag ändå”. Puh 😆
Ska de kolla ditt blod så testar de sannolikt ändå inte promillehalten :D
De beställer de prover de behöver. Promillehalten ingår inte i din utredning - det kan jag nästan svära på.

/tanten som tar blodprover varannan vecka typ
 
Jag sitter typ i samma sits. Jag är både för lat och trött för några större mankemang idag. Och kan liksom inte bestämma mig för vad jag vill äta. Så jag har suttit här en halvtimme utan att ha kommit ur filten i soffan. Det mesta är dessutom i kyl och frys i lillhuset. Jag har kjol och top och fryser..
Dagens i-lands för latmasken..:laugh:

Tänka sig vilka problem vi har! :p
 
Hade ett prov idag, märkte det när jag gick in i klassrummet :angel:
Men tror att det gick hyfsat bra trots att jag bara varit med på en kort genomgång om att vi börjar med det här ämnet nu, typ (var inte så mycket om det).

Har regnat i stort sett hela dagen, inklusive på kvällspromenaden med hundarna. Var tre hundar som knappt brydde sig och fyra som var mycket missnöjda. Blev en snabb promenad :p
 
Hade ett prov idag, märkte det när jag gick in i klassrummet :angel:
Men tror att det gick hyfsat bra trots att jag bara varit med på en kort genomgång om att vi börjar med det här ämnet nu, typ (var inte så mycket om det).

Har regnat i stort sett hela dagen, inklusive på kvällspromenaden med hundarna. Var tre hundar som knappt brydde sig och fyra som var mycket missnöjda. Blev en snabb promenad :p

haha jobbigt att märka det plötsligt!
När jag gick gymnasiet ville jag läsa franska som extra ämne men det var massa strul eftersom jag då hade för många ämnen/poäng. Sen fick jag plötsligt göra det. Märkte efter några lektioner att jag blivit inkastad på termin två av ngn anledning 😆 Jag ba ”hm detta känns inte helt bekant men men” :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
352
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Amha
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 331
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp