Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, nu är allt hemma, Megara nosade intresserat, hörde honom i trappen så öppnade dörren men höll av ståndet. Sedan försökte hon smita ut i trapphuset, men så roligt skulle vi inte ha det.

Sedan jag börjat använda PostNords app har det inte varit några problem öht. :up:

Nu har jag kort en skolbuss ... och fickparkerat pa en nastan for liten plats, men in kom jag till ett par askadares overraskning. For mig sag det ut som om jag hade lampligt med plats och da gar det ju bra. :p

Nu ar det dags for en kopp kaffee till innan jag kor ut buss nummer tva. Det ar ett himla bussande i dag.

Har haft ett par härliga timmar på jobbet, har jag sagt att jag tycker om mina kollegor? 🥰 Vi skulle bara testa lite och satte en hel presentation till powerpoint och hade hejdlöst roligt utan manus. Så skönt att samarbeta och dessutom vara på samma våglängd! Träffade även min klass som jag inte har haft förut, verkar vara ett härligt gäng, nyfikna och lättpratade!

Sjalv har jag kommit fram till att burk-vin i en "cozy" ar vad som galler. :angel:

En burk vin och min favorit cozy fran Kennedy Space Center (som Princess Diva bara nibblat lite pa) den sista jag har kvar da vi ju inte behover aka dit med besokare langre. :p

IMG_1264.webp

Sitter och panikletar efter flygbiljetter. Flygbolaget ställde just in mitt flyg till Sverige på söndag. Mormors begravning är på måndag. Returflyget ställdes in redan förrförra veckan, så varför i helvete de inte ställde in båda flygen samtidigt (samma bokning, samma bolag) kan man ju verkligen fråga sig. Då hade jag i alla fall haft lite tid på mig att fixa ett alternativ. Nu ser det ut som att jag antingen får betala ett rent ockerpris som jag egentligen inte har råd med, byta på tre olika flygplatser eller vara ute och resa i typ 20 timmar för något som vanligtvis tar 1,5. Annars måste jag åka redan i morgon, och det går inte p.g.a pissmycket att göra på jobbet. Fan helvetes jävla piss vad jag inte klarar av sådan här stress just nu!

Vaccinerad i höger Axel. Hästen snedtrampade på utsidan av vänster fot av misstag så nu är jag lite diagonalt halt och öm 😜

Tanten har troligen sträckt till vänsterbloggen lite så hon får vila några dagar men det är så typiskt nu när vi var ordentligt på G igen

Vi har några kalas som vi brukar hålla på vintern. Jag funderar på om man kan flytta ut dem och ha de utomhus trots kylan och det trista vädret. Skåne så +5 grader, snålblåst och regn på tvären är standard. Men om man kan hitta en dag då det inte regnar och en plats där det inte blåser jättemycket kanske man kan sitta ute och umgås ett litet tag iaf?

Då tänkte jag att man kanske kan bjuda på varm soppa och sen varm choklad. Mysigt, gott och värmande.

Är det någon som vet nån mattermos man kan ha soppa i och äta direkt från? Portionsstor och inte alltför dyr. Tanken var att kunna packa soppan till alla i individuella mattermosar. Tanken är inte att de ska hålla värmen i flera timmar i kylan utan bara en kortare tid. Jag tror att vi i så fall kommer dela upp gästerna och vara max 6 pers.
Ja, eller grilla korv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka ska jag på kurs i jönköping i 3 dagar. Sambon och 1åringen ska med, och jag behöver lite tips på vad de kan företa sig om...
Svar
1
· Visningar
185
Senast: SaraXX
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka