Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på paket från DHL - kattmat och sand. Är så nöjd att jag gjorde tillräckligt med kycklinggryta att det räcker med råge idag och kan bli att jag slänger in lite i frysen - även om den är helt proppfull. Ska också marinera högrev med bulgogimarinad så den också kan åka in i frysen :d Bulgogi är så vansinnigt gott och köper man kimchi och har marinerat kött i frysen så kan man äta samma dag, det enda man egentligen behöver göra är koreansk gurksallad och steka ett ägg, sedan äta med gochujang. Bästa som finns nästan. Och ja, jag vet att en bibimbab egentligen är en annan marinad men bulgogin är godare.
 
Skulle ha tränat nu men ställer in. Både jag och fästmannen är så oerhört trötta. Han har jobbat dygnets alla vakna timmar i över tre veckor nu, och jag har slitit i vårt badrum efter arbetstid. Att färgen är dålig att andas in och man blir dåsig gör inte saken bättre. Så det blir en såndär kväll när alla planer ställs in, tar en lång dusch här på jobbet nu och sen ska jag hem och laga något god middag. Så blir det nog serie-marathon eller nåt ikväll!
 
Har tvättat idag, som vanligt blev inte tvätten helt torr. Får sprida ut den i lägenheten så bör den vara torr i morgon. Bokade tvättid i morgon igen, vill få undan lite till plus har boendestöd i morgon så då blir det lättare att komma igång.
 
Har hängt upp tvätten i lägenheten nu, fastklämd på byrålådorna, hängande på stolar etc. en tröja hänger på kassen med pantflaskor. :meh: Sockarna ligger på golvet.
Får nog skaffa en sån där torkhängare som man ställer på badkaret. :meh:
 
Har hängt upp tvätten i lägenheten nu, fastklämd på byrålådorna, hängande på stolar etc. en tröja hänger på kassen med pantflaskor. :meh: Sockarna ligger på golvet.
Får nog skaffa en sån där torkhängare som man ställer på badkaret. :meh:

En sådan här kanske? Jag har en sådan med "vingar" och den är jättebra.

9676764577822.jpg


3_32613.jpeg


Tar ingen plats när den är hopfälld :up:
 
Nu har jag jobbat det sista för idag.
Fick ta och jobba någon timme hemma också. Idag kom dom väntade restriktionerna så behövde få ut information om att vi ställer in allt tillsvidare.

Verkar som att det blir väldigt lugnt närmsta tiden så kan nog ta ut lite extra timmar framöver och vara ledig.
 
Nu är jag trött, vart upp sen 4:40 jobbat nästan 12 timmar, kunde bara glömma att kunna gå hem tidigare, ("men din arbetstid är ju till 17:30 å vadå om du börjat tidigare"). Kom hem nu strax efter 18, nu slänga i mig något att äta, byta om sen iväg till stallet har ridlektion kl 20-21 så lär va hemma runt 22 gissar jag.
Kommer nog inte rida så bra idag me tanke på hur trött jag är, men hade ju hoppats ja kunde smitit från jobbet lite tidigare å fått komma hem å vilat upp mig lite innan ja skulle iväg men icke. Så vi får väl se hur det går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp