Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagis stängt idag och äldsta dottern som går i skolan sov hos farmor och farfar så jag och yngsta dottern tog sovmorgon :D Sen fixade jag djuren och gav henne frukost, hann jobba liten stund och svepa en kaffekopp sen ropade hon att hon var redo att åka till farbror och kusin som ska ta med henne till badhuset idag :) Släppte av henne hos dom och sen for jag och hämtade upp veckans icaonline order. Hade beställt med en müsli som jag så gärna ville prova så jag åt ingen frukost direkt i morse utan gjorde det när jag kommit hem igen. Den var värd att vänta på som tur är :D

Nu har jag jobbat ett tag, dricker kaffe och lyssnar på veckans avsnitt av älgjaktspodden jag följer :)
 
Mötet slut och gick förhållandevis bra :confused:
Jag tror att jag kanske har lärt mig att hantera och parera saker som kan trigga chefen och att han möjligen är ganska spak eftersom det just nu pågår lite granskning av honom. Dock fiskade han mycket efter information kring vissa grejer och granskningen, men jag hade pratat med en kollega innan om hur jag skulle hantera det.

Jag fick adrenalinpåslag och skakade ändå, men inget dåligt hände på mötet, och jag klarade av att hålla huvudet kallt och "stick to the plan" trots adrenalinet så jag ser det som vinst.

Lär väl bli rätt hungrig och trött efter adrenalinpåslaget, det var alltså ett smart drag att be kollegan fixa en Max lunch till mig. :up:
 
Mötet slut och gick förhållandevis bra :confused:
Jag tror att jag kanske har lärt mig att hantera och parera saker som kan trigga chefen och att han möjligen är ganska spak eftersom det just nu pågår lite granskning av honom. Dock fiskade han mycket efter information kring vissa grejer och granskningen, men jag hade pratat med en kollega innan om hur jag skulle hantera det.

Jag fick adrenalinpåslag och skakade ändå, men inget dåligt hände på mötet, och jag klarade av att hålla huvudet kallt och "stick to the plan" trots adrenalinet så jag ser det som vinst.

Lär väl bli rätt hungrig och trött efter adrenalinpåslaget, det var alltså ett smart drag att be kollegan fixa en Max lunch till mig. :up:

Heja dig! :banana:
 
Vi har några kalas som vi brukar hålla på vintern. Jag funderar på om man kan flytta ut dem och ha de utomhus trots kylan och det trista vädret. Skåne så +5 grader, snålblåst och regn på tvären är standard. Men om man kan hitta en dag då det inte regnar och en plats där det inte blåser jättemycket kanske man kan sitta ute och umgås ett litet tag iaf?

Då tänkte jag att man kanske kan bjuda på varm soppa och sen varm choklad. Mysigt, gott och värmande.

Är det någon som vet nån mattermos man kan ha soppa i och äta direkt från? Portionsstor och inte alltför dyr. Tanken var att kunna packa soppan till alla i individuella mattermosar. Tanken är inte att de ska hålla värmen i flera timmar i kylan utan bara en kortare tid. Jag tror att vi i så fall kommer dela upp gästerna och vara max 6 pers.
 
Känner mig så himla nöjd som fixade mötet med chefen tidigare. Lunchen var god och välbehövlig för jag var verkligen vrålhungrig.

Dessutom fick jag ett helt sprillans nytt oljeelement att ha i den iskalla receptionen. Har skruvat på hjulen och väntar nu på att oljan ska rinna ner ordentligt.
Den har knäppt nog display :rofl: där man kan välja temperatur på displayen, bestämma tider den ska vara på/av, och sen har den någon boosterfunktion som kommer upp som ett gulligt rymdskepp på displayen.
 
Precis haft lunch och pratat med Kickass-coach

Det var ju första samtalet och nu ska jag besluta om jag vill fortsätta eller inte...

På ett sänd var det skönt att prata med någon utomstående och hen hade bra synpunkter och lite ögonöppnare på mitt "problem" men hur man ska ta det vidare vet jag ej.

och priset det var inte direkt några hundralappar vi snackade om.

Ska fundera och diskutera över det i helgen sen får vi se.

Nu ska jag hugga tag i lite jobb
 
Känner mig så himla nöjd som fixade mötet med chefen tidigare. Lunchen var god och välbehövlig för jag var verkligen vrålhungrig.

Dessutom fick jag ett helt sprillans nytt oljeelement att ha i den iskalla receptionen. Har skruvat på hjulen och väntar nu på att oljan ska rinna ner ordentligt.
Den har knäppt nog display :rofl: där man kan välja temperatur på displayen, bestämma tider den ska vara på/av, och sen har den någon boosterfunktion som kommer upp som ett gulligt rymdskepp på displayen.
Går det att ställa in så att elementet startar typ en halvtimme innan du börjar? Då kanske det hinner bli lite varmare innan du kommer :idea:
 
Ostronskivlingen växer så det knakar i lådan
20201112_094414.webp
 
Varit på psyk och fått medicin, ätit lunch på Max och köpt ett par vinterkängor då de förra försvann i en sjuktransport. Hemma nu och är jättetrött.
Mamma för iväg till försäkringskassan för att hämta ett nytt kort till datorn så hon kan jobba, hon glömde sitt hemma. Så nu sitter jag och vilar i soffan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp