Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade i morse av att jag när jag i drömmen skulle visa ledande tygeltag och svepte av allt från mitt nattduksbord. :laugh: Där stod bland annat el luftfuktare. Vatten everyware! 🌊
5 minuter senare ringer en glad chaufför och skriker:
”Halli hallå! Det är Abel här med dina paketen!"
Hans sprudlande mood var inte direkt ngt jag kunde matcha så tidigt. Såg nog ut som en levande död iklädd sambons stora hoodie och håret som ett skatbo.🧟‍♀️
Insåg att hyllorna jag beställt väger apmycket. Hade tänkt att sambon kunde ha sina gamla LP-skivor i dem. Men vete fan om hyllorna själva kanske väger för mkt tomma. Hade inte tänkt så långt.. 🙄
Sambon/kiro vaknar med livets ryggskott och hasar runt som en skadeskjuten kråka. Det går bra nu!
 
Fruktansvärt sur och grinig idag, bestämde mig för att strunta i allt jobb jag tänkt fixa idag och bara mysa i soffan (jag frilansar så tack och lov kan jag göra så). Bestämde att jag ska skicka ETT viktigt mail och sen iallafall vara närvarande på zoom-mötet som var inplanerat.

Mailet fick svar direkt, en viktig pusselbit på plats för ett jobb nästa år!
Och mötet som började med att diskutera ett inställt jobb i november övergick till bra mycket mer framtidshopp och ett första steg mot ett riktigt drömprojekt som jag haft som idé i flera flera år! :banana:
Man ska inte jobba mycket - bara jobba smart :D
 
Var hos läkaren häromdagen och blev sjukskriven året ut. Känner mig redan sjukt isolerad och lite ledsen. Ska försöka hitta på saker jag kan göra för att hålla mig sysselsatt efter den förmågan jag har. :meh:

Vad tråkigt! Jag är också hemmasittande (bruten fot) och nu vecka tre i soffan med högläge börjar jag också känna mig låg (är ganska labil i vanliga fall så detta hjälper verkligen inte!)
Vet inte vad du har för förmåga, men jag läser, har börjat brodera, och kollar mycket på dokumentärer (känns mindre hopplöst än att kolla på skräp-tv, känns som att jag lär mig nåt iaf).
Kram och krya på dig!
 
Var hos läkaren häromdagen och blev sjukskriven året ut. Känner mig redan sjukt isolerad och lite ledsen. Ska försöka hitta på saker jag kan göra för att hålla mig sysselsatt efter den förmågan jag har. :meh:
[/QUOTE
Tillhör också skalan som känner sig extremt isolerad i dessa pandemi- tider.
Det blir inte bättre av att man dessutom bor ensam. Jag hade mått bättre av att ha en sambo i huset, men läget är som det är.
Jag försöker komma ut varje dag, och promenera i alla fall. Oavsett väder. När man är ute brukar man alltid möta någon, att byta något ord med, så man känner sig lite social. Med avstånd, såklart.
 
Vad tråkigt! Jag är också hemmasittande (bruten fot) och nu vecka tre i soffan med högläge börjar jag också känna mig låg (är ganska labil i vanliga fall så detta hjälper verkligen inte!)
Vet inte vad du har för förmåga, men jag läser, har börjat brodera, och kollar mycket på dokumentärer (känns mindre hopplöst än att kolla på skräp-tv, känns som att jag lär mig nåt iaf).
Kram och krya på dig!


Jag försöker sy efter förmåga, mina händer fungerar inte så bra, och sticka. Men tänkte att jag ska börja kolla på alla x-files avsnitt. :p Läser en del böcker med såklart.

Hoppas du läker ihop snabbt. <3
 
Var hos läkaren häromdagen och blev sjukskriven året ut. Känner mig redan sjukt isolerad och lite ledsen. Ska försöka hitta på saker jag kan göra för att hålla mig sysselsatt efter den förmågan jag har. :meh:
Jag skrev några rader, men allt försvann, så jag provar igen.
Jag känner mig extremt isolerad i dessa pandemi tider, men brukar försöka gå en promenad varje dag för att hålla mig igång något sånär.
 
Jag försöker sy efter förmåga, mina händer fungerar inte så bra, och sticka. Men tänkte att jag ska börja kolla på alla x-files avsnitt. :p Läser en del böcker med såklart.

Hoppas du läker ihop snabbt. :heart

Det låter som en bra plan! Jag provade Viaplay gratisperiod och bingeade Bones :D
Min partner har köpt ett Xbox Kinect som jag använder sittandes med benet i högläge för att få lite motion :rofl:
 
Det låter som en bra plan! Jag provade Viaplay gratisperiod och bingeade Bones :D
Min partner har köpt ett Xbox Kinect som jag använder sittandes med benet i högläge för att få lite motion :rofl:

Har snott mina föräldrars Netflix. Slängde ju ut TVn när jag blir singel, så får väl ligga och glo på Ipaden tänkte jag. :p Men känns också så oerhört icke produktivt att titta på tv hela dagen. Så hoppas att jag kan få mina händer att lyckas sticka eller sy.
 
Har snott mina föräldrars Netflix. Slängde ju ut TVn när jag blir singel, så får väl ligga och glo på Ipaden tänkte jag. :p Men känns också så oerhört icke produktivt att titta på tv hela dagen. Så hoppas att jag kan få mina händer att lyckas sticka eller sy.

Jag tror att man måste få bort det här med att man ska vara produktiv hela tiden. Nu är du sjukskriven så meningen är ju vila och bli frisk! Men jag förstår hur du menar - såg två filmer igår och kände mig inte så pigg efter det. Bättre för mig att göra saker i små omgångar. Ett avsnitt tv, ett varv runt köket på kryckorna, läsa lite, osv.

Hoppas arbetsterapeuten hör av sig snart och att jag får låna en rullstol! Så jag kommer ut mer än fem meter från ytterdörren :)
 
Fick äntligen arslet ur och gjorde klart min mössa. Blev bättre än jag trodde 🙈 Snöflingorna är vit reflex.
20201112_150121.jpg
 
Men åh besvikelsen. Eftersom det mörknar så fort och ännu tidigare i skogen så var det ju inte så lätt och hitta trattisar (tänkte ju göra fläskfilepasta med trattisar till middag och överraska sambon med som vart sååå sugen igår när jag läste nya take awaymenyn från katten där det stod fläskfilepasta med skogssvamp...) och tänkte att jag har ju torkade trattisar hemma vi fick i julas. Doftar starkt kantarell men några har börjat mögla....Så får göra maträtten utan svamp...Borde ju vara god ändå :).
 
Min sambo i ett nötskal...

Pratade tidiare om att han behövde besiktiga sin gamla bil som vi ska försöka sälja. Jag säger att bokar du tid imorogn så kan jag ta den till jobbet så hinner ni gå igenom den också...

Sambon bokar tid idag och vad händer? Han kommer hem och bilen är stendöd... jag ringer till honom ( i ett annat ärende) varpå han drar hela grejen och om startkablar mm men han kan inte sitta i ena bilen och gasa prova starta i den gamla. Jag säger att grannen är hemma spring över och hämta honom.

JAG HAR INTE TID ATT TRASSLA MED DET HÄR NU JAG SKA VARA DÄR OM MINUTER!!

Nähä du skulle du väl planerat bättre? sen la jag på luren.

Skrik inte åt mig när DU har klantat dig liksom. Din bil = dina bekymmer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 365
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp