Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast de var inte på stränderna ;)

Edit: Särbon har en Willys Overland i original... vi drömmer om att fixa kläder från den tiden och åka till Normandie med den på minnesdagen. Bara de som är tidsenliga får åka ner på stranden den dagen :heart
Nä men de var med på dagen D, vilket var det jag berörde :p

Åh den delen visste jag inte! Lite av en cosplay för historieintresserade 😅
 
A9995FB0-EA39-4F67-8F7C-AC18152D0658.jpeg

Idag är nog första hela kalla dagen :D
Dricker kaffe och viker och mäter tyg, gissa om det rycker nåt i sytarmen :cautious: :laugh:
 
Burr! Har frusit som bara den hela dagen. Nu sitter jag invirad i 2 filtar med en liten varm hund på foten och häller i mig tekopp efter tekopp.
Kan det inte bli sommar snart? 🥶

Jag plockade fram min elektriska värmefilt idag, och njuter av att vara insvept i den - den är fasen en av världens bättre uppfinningar alla kategorier! Nu blev jag så varm så jag behövde stänga av den en stund. Men den (tillsammans med mysbelysning och god mat och dryck, och den obligatoriska pannlampan) kan utgöra skillnaden mellan att överleva fram till ljusare och varmare tider eller att bara kollapsa av de samlade negativa vintereffekterna.
 
Jag plockade fram min elektriska värmefilt idag, och njuter av att vara insvept i den - den är fasen en av världens bättre uppfinningar alla kategorier! Nu blev jag så varm så jag behövde stänga av den en stund. Men den (tillsammans med mysbelysning och god mat och dryck, och den obligatoriska pannlampan) kan utgöra skillnaden mellan att överleva fram till ljusare och varmare tider eller att bara kollapsa av de samlade negativa vintereffekterna.
Ja, jag har också en högt älskad sån. Men jag kan fasen inte minnas var jag packat in den förra året. Jag lade den på "ett bra ställe". 🙄 :laugh:
 
Suck, jag hoppas att det här är en felaktig anteckning bara. Men jag blir så trött. Har lämnat prover inför nästa dos bromsmedicin, noterar i min journal att nivåerna av b-celler verkar vara högre än önskat och neurologen rekommenderar 1000 mg om det är första dos, eller rutindos (det är rutindos, och den är på 500 mg). Inför förra gången noterades också lätt ökade värden, men man rekommenderade ändå inte 1000 mg. Det här är såklart positivt för Covid-19 vaccin, det talar för att jag kanske fått antikroppar. Men vad som är värre är att det talar för att det inte räcker med 500 mg en gång per år, och att sjukdomen har möjlighet att börja bli aktiv igen. Så nu känner jag mig nervös för att vänta utsatt tid till nästa dos, och nojig över att ingen kommunicerat detta med mig. Jag håller mig liksom hellre isolerad pga. risker med covid än får ett skov som kan ge handikapp. Har lidit av kanske dubbelt så mycket hjärntrötthet än vanligt senaste tiden, så börjar såklart noja om det kan hänga ihop.
 
Whut, kan du förutspå framtiden? :eek::D:p
Det är typ vad som händer när jag är borta. En veckas förkylning och jag kommer tillbaka till att allt är uppochnervänt och felbokat och datorn är inställd på fel tidszon etc :angel:

Och, aven fast kaotiskt, sa ar det ju faktiskt ingen som dor av en felaktig tidzon eller att tre personer bokat samma motesrum eller vad det nu kan tankas vara, sa om allt kors pa sa tunna marginaler att allt faller samman i samma stund som du inte ar pa plats, sa ar kanske halvt kaos ett helt acceptabelt lage - eller det ar iaallafall det lage som skolan ar bekvama att betala for..

Jag jobbar i finans och det ar tidsvis hog press osv, men jag tar samtidigt stor trost i det faktum att ingen kommer att do eller raka annars illa ut om jag gor nagot misstag/ar sjuk eller annat. Det varsta som hander ar att en vit man med hogt sjalvfortroende blir arg och sa kanske det blir lite fel i nagra kalkyler som maste omarbetas - har man RIKTIG otur sa kanske aktiepriset paverkas, vilket inte ar helt optimalt, men samtidigt, INGEN DOR.
Hade fan aldrig pallat jobba pa forskola eller sa dar man typ kan tappa bort en unge om man nyser i fel riktning.

Som andra sagt - gor inte mer an ditt jobb, gor det du far betalt for (alltsa gor inte en massa gratis overtid for att fixa saker eller fa det perfekt efter semester osv), och ta ut din semester!
 
A5F10C2C-7BB6-421A-B037-AAF3018D2862.jpeg
Är i chock över mig själv. Rensat bland skor i lägenheten. Har sinnessjuka mängder designerskor. Vilken normal människa lägger dessa cash på skor?! Önskar att jag hade kunnat säga till mig själv: ”ok Törnis borde det inte smartare att investera dessa pengar i tex aktier eller årgångsviner eller sparande till en större lägenhet”?!
Men nej ….
I ett överskåp i köket 😄 hittade jag nyss tre par marc Jacobs stövlar med svinhög platå. Har alltså tyckte att det var rimlig att införskaffa tre par av samma modell - lack-ormskinn-sammet för variationens skull?!
 
Själv blir jag galen på kortison, eller iaf väldigt labil och min allmänläkare kallade det "kortisonknäpp" :D

Märker att jag blir ganska manisk. Har tvingat min kompis och hans kille att städa ateljen i källaren. Skulle bära bort en stor dörr men de hejdade mig 😅 Sen började jag rensa lägenheten, när jag skulle börja skrubba kakelfogar med tandborste ryckte min granne in och ba ”lugna dig Törnis”. Nu ligger jag och hostar i schäslongen med vilopuls 140 😂
 
Visa bifogad fil 79245Är i chock över mig själv. Rensat bland skor i lägenheten. Har sinnessjuka mängder designerskor. Vilken normal människa lägger dessa cash på skor?! Önskar att jag hade kunnat säga till mig själv: ”ok Törnis borde det inte smartare att investera dessa pengar i tex aktier eller årgångsviner eller sparande till en större lägenhet”?!
Men nej ….
I ett överskåp i köket 😄 hittade jag nyss tre par marc Jacobs stövlar med svinhög platå. Har alltså tyckte att det var rimlig att införskaffa tre par av samma modell - lack-ormskinn-sammet för variationens skull?!
Har kortisonet gett dig vanligt vett nu också? :eek: Åh fy vilken hemsk biverkan! :nailbiting:





:D
 
Märker att jag blir ganska manisk. Har tvingat min kompis och hans kille att städa ateljen i källaren. Skulle bära bort en stor dörr men de hejdade mig 😅 Sen började jag rensa lägenheten, när jag skulle börja skrubba kakelfogar med tandborste ryckte min granne in och ba ”lugna dig Törnis”. Nu ligger jag och hostar i schäslongen med vilopuls 140 😂
Haha, själv fyllde jag i mitt vita arkiv för första gången, var ute och sprang i ösregn (nåvål, gick väl inte särskilt snabbt) trots hostan jag fick kortisonen för och annat smått och gott. Innan förhörde jag mig om det fanns risker att det kände påverka psykiska måendet pga. sådär sedan innan, det var ingen fara sa man då. I efterhand så lät det dock annorlunda, att det inte är helt ovanligt att det blir sådär som jag beskrev och att läkaren till och med kallade det "kortisonknäpp". :D

Känner dock folk som legat inne och fått infusioner med kortison mot pågående skov, men som typ legat och jobbat på nätterna pga. energin. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp