Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!!
Detta är huset vi tittade och bjöd på i April men som säljaren valde att ta tillbaka och inte sälja! Vi har tittat på flera hus i det begränsade urvalet sedan dess men alltid hittat fel med det ena efter det andra!

För 2 månader sedan skickade jag på vinst och förlust ett e-mail till ägaren av detta hus (som jag hade hans e-post från kontraktet han drog sig ur från) att vi fortf är intresserade av att köpa och han skrev tillbaka att huset kommer snart upp på marknaden igen men vi kan lägga ett bud innan, vilket vi gjorde och han accepterade!

Sedan var cirkusen igång med det ena felet efter det andra (från alla parter, vi, mäklare, bank, säljare, advokat. Alla parter har gjort något del i denna affär men som fixats haha) men ja, nu är vi här!

Är sååå j-a glad just nu!!!
Du får lägga upp en egen tråd med massor av bilder och renovering :love: Grattis!!
 
Äter frukost, ska ta mig till jobbet om en halvtimme. -3 ute så blir bussen idag, hostan tål inte kyla för 5 öre så ingen vits försöka promenera :meh: Är iaf snyggt klädd idag med leggings, klänning och örhängen :D
 
Utfodrat odjuren, släppt ut hönsen och krypit ner i sängen igen men ska strax gå ut och bära in en bal toalettpapper, bära ner en säck hönsfoder till hönshuset, åka till hästarna och tömma resten av bagageutrymmet, åka hem och lyfta in vinterdäcken och åka för att byta dem lite senare idag när temperaturen stiger och trafiken lugnat ner sig. :up:

Sen handla, köpa några hundra stearinljus på IKEA, åka hem till möte och stanna inne resten av dagen. Skönt att få jobba hemifrån i tre veckor nu. :D
 
Tagit sovmorgon. Första på länge. 😍

Nog för att jag har något spök med ryggen till och från. Men vet inte om det är dags för rullator och upphöjning till toaletten som reklamen jag får upp rekommenderar? 😅

Nu ska jag masa mig upp ur sängen för frukost.
Sen ska jag (äntligen!) plocka ihop det sista på uteplatsen. Bäst att passa på medan solen skiner och det varken snöar eller regnar.
 
*host* Intressant insight i universitetet jag pluggar kursen hos just nu :angel:
Hade kontaktat dem för textning av föreläsningsmaterial, gick via rätt kanaler men har inte hört av dem i en vecka. Hade även kontaktat lärarna och talat om för dem om detta. Lärare A, som verkar vara mest aktiv, sa att hen skulle försöka få tag på universitetet.
Igår kväll fick jag meddelande från lärare A att hen försökt hitta rätt person men inte lyckats.
Nu på morgonen fick jag mail från universitetet att de försökt få tag på en av mina lärare, lärare B, men inte lyckats så de tog kontakt med mig för att höra om det fanns någon textning.
:rolleyes:
Gav dem varandras namn, och läraren telefonnumret som fanns i mailet. Resten låter jag bli att hålla dem i handen för :rofl:

Tillägg: Fick just svar på mailet till universitetet och de hade sökt med ljus och lykta men inte just lärare B 😅 men nu ska de nog få kontakt till slut!


(Känns liiiite typiskt högskoleutbildning att det finns en senior lärare som inte är så aktiv och en junior lärare som fått ta det mesta ansvaret men inte står som ansvarig... typ så? 😅)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp