Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken skit kväll 💩 Brände mig på magen på en kastrull med kokande vatten, rekommenderas inte .. Snyggt rött märke nu. Sen hitta jag inte de där jäkla pappret från belastningsregistret. Hade beställt ett nytt för att vara på den säkra sidan. Fulgråta lite och leta som en tok, var säker på att jag hade råkat kasta de i återvinningen igår när jag plocka gammal reklam från hallen. Men sambon hitta de i sin bil 😅 Vad tusan de nu gjorde där ..


Men lämnat in reflektionen och bäddat rent i min säng,ska bara duscha och sen sova. Klockan 8 imorgon ska jag infinna mig för min första dag och jag har ångest. Jag hatar verkligen att träffa nya människor och annat, oftast går de ju bra men alltså innan .. Nej bäst och försöka få lite sömn så man iaf inte är trött 😉💁
 
20211107_205300.jpg

Gör nr 2 imorgon :up:
 
Har haft en härlig helg, pizza och mys med film på fredagen. På lördagen åkte vi till stallet och jag gosade med russet jag red in för två somrar sedan och fick sedan åka med bak i maratonvagnen första gången, vilken känsla! Full fart och luta sig i kurvorna :D
Sedan bytte jag och ägaren, så jag fick rida kallblodet jag hjälpte henne med för 4 år sedan. Då satt jag upp för att känna på kallblodet som hade lite knas i rörelserna, för att hon ville ha en second opinion över vad som kändes knasigt. I går när jag satt upp kändes hästen som en helt annan häst :up: Maffig, känslig, och härlig! Men höger bog spökade fortfarande litegrann.
Lyckades dock, när vi rejsade lite och vi susade förbi vagnen i rasande fart, fastna med pinnen jag använde som spö, i handsken och tygeln. Resultatet blev att det inte gick att bromsa :angel: Men fick loss på pinnen och kunde stanna, sen fick vi vänta en stund innan vi såg och hörde russet komma springande. Ooops :p Ägarens sköna reaktion var "Men ni vann i alla fall! :up:"

I dag har vi segat runt, kollat film, bakat clear lemon pie, och kollat på foton.

Precis vad jag behövde :heart
 
Råkade visst äta mig spymätt. Åh hujedamig. Det var inte ens pizzan som jag var sugen på utan halvtaskigt substitut.

Dags att ligga i horisontellt läge och dö lite på soffan. Självömkan lvl 9000. :arghh:

Edit: hann lägga upp bild i mattråden och sen skriva detta inom loppet av fem minuter känns det som, kanske åt jag lite snabbt :angel:
 
Slötittar på Youtube och försöker lugna ner mig nog för att gå och sova. Men känns opepp eftersom jag vet att jag måste kliva upp och möta den dagliga verksamheten igen, där jag aldrig vet om det är kaos eller om det går att få något gjort.

Känner mig också mycket förbryllad av likes på inlägg där jag spyr ur mig hur jävla pissigt jag mår. Det är säkert (hoppas jag) menat som sympati, men... ja, det känns lite malplacerat i sammanhanget?
 
Jag har jobbat precis hela helgen. Eller ja, förutom när jag var i stallet och när jag sov :p
Igår var det väldigt lugnt på jobbet och idag var det desto mer. Dock har vi skrattat mycket så det var överkomligt :)
Nu har dottern precis lagt sig och jag ska ta fram chips och dip :d
 
I LOVE it. Det ar formodligen hans mamma (father's new wife?) or whatever ... som filmat det har. Hon pastar att "nej men det ar bara Scot under anesthesia och han's pappa blir precis lika dan" :rofl:😂 Det ar helt enkelt hillarious! Hoppas han vet om att det numera ar public pa internet. 😳
Det är ju en rätt gammal video, och med tanke på vem det är som filmar och att det varit en stor trend i det där landet där du bor ;) tror jag nog att han både gav godkännande och är medveten om att klippet finns på internet. Roligt är det i alla fall, han är ju så otroligt animerad och uttrycksfull! 😅
 
Det blev en riktigt mysig kväll 🥰. Himla gott med plankstek med rostbiffstek som stått i ugnen 1,5-2 timmar på låg värme och årets första julmust till det 😋. Heller inte dumt med hallon- och chokladtårtan jag bakat 😍. Och fina presenter fick jag med; förutom den underbara blombuketten jag fick i fredags blev jag bortskämd med årets adventskalender från Yves Rocher, presenterpåse med kaffe, choklad samt tvål, mörk toblerone, härligt doftljus och skämtkort 🥰. Brorsonen hade fullt upp med kuddkrig 🥰. Så skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng och sova; haft en väldigt fin helg och blivit väl firad :heart.
 
Jag hade tankt gora en "shawarma liknande sak" till middag ... men hade ingen tahini hemma 😳 :confused::meh: det ar nog forsta gangen EVER det har saknats. :cautious::mad: Naja, medan Maken at forklarade han, i stort sett for varje tugga, hur himla gott det var och att det inte alls behovdes nagot annat alls.:p sa, ja ... gott var det i varje fall. Men i morgon koper jag tahini.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp