Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kommer regnskurar lite nu och då. Lusten att gå upp är -578843455. Kursstart idag så inget jobb. Imorgon är vi på typ konferens, ons tor utbildning och sen på fredag ska jag jobba. Jag undrar hur stor min hög är eftersom jag bara jobbade i måndags förra veckan, resten av dagarna skola och utbildning 😅 Likadant veckan efter den här 🙈
 
Fy sjutton vad dåligt jag har sovit :arghh:
Mamma har sovit här för hon ska vara barnvakt imorgon så är väl kanske därför, men jisses… inte kul! :sleep:

Och ute ser jag is på bilen, hoppas det inte är halt för har naturligtvis inte bytt till vinterdäck. Ska dock inte åka så långt, bara inom stan…
 
Första dagen efter höstlovet… :sleep: sitter på bussen på väg till skolan.
Har mycket ångest idag, vilket inte direkt är en överraskning - det är alltid så första dagen efter ett lov. Just nu vill jag bara vända om och åka hem igen, men om jag gör det idag så blir det ännu jobbigare att gå till skolan imorgon 🙃
 
Vi har köpt hus :jawdrop:

Vi är nu officiellt ägare till ett hus här på torrtropiska ön Magnetic island i far north Queensland, Australien!!!

Vilken j-a resa!!
Men nu är det klart! Allt har gått igenom!!


Nu börjar nästa resa,,, renovering :laugh:
Men det kan vänta till efter firande!!!
Resized_20211107_151808_563.jpeg
 
Stort grattis! :love1::bump::banana:
Tack!!
Detta är huset vi tittade och bjöd på i April men som säljaren valde att ta tillbaka och inte sälja! Vi har tittat på flera hus i det begränsade urvalet sedan dess men alltid hittat fel med det ena efter det andra!

För 2 månader sedan skickade jag på vinst och förlust ett e-mail till ägaren av detta hus (som jag hade hans e-post från kontraktet han drog sig ur från) att vi fortf är intresserade av att köpa och han skrev tillbaka att huset kommer snart upp på marknaden igen men vi kan lägga ett bud innan, vilket vi gjorde och han accepterade!

Sedan var cirkusen igång med det ena felet efter det andra (från alla parter, vi, mäklare, bank, säljare, advokat. Alla parter har gjort något del i denna affär men som fixats haha) men ja, nu är vi här!

Är sååå j-a glad just nu!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp