Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är INTE kul att städa upp efter valp som lyckats stoppa i sig koskit och bränd halm när det kommer upp igen på vardagsrumsmattan. Den är inte direkt liten och behövde då handtvättas. Och den är så tjock att den riskerar inte torka fort nog. Så jag har sedan lagt den mellan handdukar jag hoppat ut vattnet med så gott det går. Hej då 2 h! 👋

Köp valp sa dem. Det blir kul sa dem! 🙄😅
 
Det är INTE kul att städa upp efter valp som lyckats stoppa i sig koskit och bränd halm när det kommer upp igen på vardagsrumsmattan. Den är inte direkt liten och behövde då handtvättas. Och den är så tjock att den riskerar inte torka fort nog. Så jag har sedan lagt den mellan handdukar jag hoppat ut vattnet med så gott det går. Hej då 2 h! 👋

Köp valp sa dem. Det blir kul sa dem! 🙄😅
Haha läste helt knasigt och trodde det var lille valpen du hade handtvättat, som var tjock, och låg mellan handdukar medan du hoppade ur vattnet ur pälsen på den :eek::rofl:
 
Kaffe och plugg efter en visit på sjukhuset och en återkoppling på proverna som visade bra värden. Har även hunnit med ett samtal med minste sonens sjuksköterska som tyckte att vi jobbar helt rätt med hans problematik. Tonåringen hade utvecklingssamtal igår där han ligger på minst E i alla ämnen. Så äntligen har en tuff tid börjat vända :D
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
 
Varit hos tandregleraren på återbesök, ett år utan tandställning och hon var fortfarande mycket nöjd!
Nu återstår att boka tid för att göra en ny, snyggare krona till ena framtanden samt därefter ny bettskena 💸💸💸 Funderar på om jag borde bleka tänderna igen en omgång innan kronan görs, så det blir en snygg vit färg på kronan. Men vet inte om jag orkar med ilningarna igen 😫
 
Höststädat huset, nu sitter jag och väntar på att mitt paket ska dimpa ner så jag kan åka och hämta. Jättetrött så det känns väldigt lockande med en tupplur men då vänder jag väl på dygnet igen...
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
Åh fy, det gör alldeles ont bara att läsa. Jag beklagar :heart
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
Beklagar, det blir så fruktansvärt tomt! :heart
 
Alltså.. Så märkligt!
Jag har stängt med grindar så att jag och hundarna varit i vardagsrum och kök under dagen. Lill-valp har stolt kommit släpandes på 5 leksaker mina förra hundar haft. Problemet är att jag har INGEN aning var fasen hon fått tag i dem.
Vi har inga små undanskymda ytor där de kan råkat hamna, inga lådor/skåp etc de kan ha varit i. Fattar verkligen inte! 😳🤔
En av prylarna är jättestor dessutom.
B32B498B-629B-4AC6-9CB0-67BA0DCCFC5F.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp