Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick besök av BARNET som kom med en medicin jag glömt och några äpplen. Fick rapport om hur Torsten skött sig. Går tydligne bra med katterna till det ögonblick när han blir alldeles för lycklig och försöker leka. Då blir han genast ful och äcklig. Kärleken är fullständigt och totalt obesvarad.

Förhoppningsvis får jag åka hem imorgon. Vi hade en liten diskussion om lämpligheten i att jag kör till affären, går in och köper mjölk och smör. Jag hävdar att det går alldeles utmärkt. Avkomman är skeptisk... Jag är ingen hönsmamma men har uppenbarligen en hönskyckling
 
Sådär utfört alla ärenden, egentligen skulle jag travat iväg med lite grovsopor (de kan lämnas sista torsdagen i månaden) men orkar inte göra det för några mindre elektronikgrejor som lika gärna kan vänta tills nästa månad.

Allt uthämtat och min nya skrivarpatroner har kommit. Väntar fortfarande på mitt antistatiska armband innan jag är inne och gräver i datorn. Kanske lite fjoskig men vill inte riskera kortslutning någonstans.

Edit: Nu blir det en liten powernap
 
Årets pumpa blev riktigt bra :)
IMG_20211028_180451_450.jpg
 
Jag har haft en sjuk dag på jobbet. Egentligen ingen rast, räknas det med att gå in på macken och köpa en grillkorv och trycka i sig i bilen? Har lyssnat på föreläsningar (via jobbet) mellan uppdragen i bilen dessutom. Jag har mer spännande grejer att göra imorgon och kommer ha galet mycket pappersarbete att ta tag i på måndag, men det är så löjligt roligt! Tänk att man får betalt för att göra något så intressant och att man dessutom har fantastiska kollegor! Nu hoppas vi bara att jag lyckas få ett nytt vikariat efter årsskiftet, annars blir jag arbetslös istället :laugh:
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.

Fy så hemskt 💔 jag beklagar så! :cry::heart
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.

Jag beklagar förlusten så :cry: :heart
 
Nyss kommit hem från pakethämtning, leveransen var lite sinkad så jag fick vänta i butiken en stund. Snart blir det sen middag och förmodligen spela, obestämt om det blir Assassin's Creed Valhalla eller något som inte kräver så mycket tänk, som Sims. Har inget inbokat imorgon så det kan bli sent sänggående, beror lite på hur min griniga skalle artar sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp