Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
Beklagar :heart:cry: Det är verkligen outhärdligt, jag vet :heart
 
Jag blir så trött. Jag vill ha några byxor för utomhus/ friluftsliv. Nu har jag provat de som finns från bonprix, cellbes, Ellos. Men de är alla för långa och har typ blixtlås nertill så går inte att sy upp och det blir för klumpigt att stoppa in i skor.
Att vara 160 cm och ha storlek 54/56 är inte någon hit.

Jag funderar ju på att ta fram egna kläder.... för snart blir jag galen på detta... Jag kan typ inte vara utomhus på vintern för det finns inte kläder för mig. Jag kan hitta jacka - med lite långa armar- och har en täckkjol. Men att vara aktiv finns det inte kläder för...
 
Blev avsutten motion/aktiv vilodag igår för hästen så idag var jag sugen på att rida ett dressyrpass 😊. Det blev ett roligt, bra och svettigt pass; var ju äckelvarmt så räckte gott att rida I bara tröja och skippade även säkerhetsvästen idag; skillnaden är att jag då får tänka mer på hållningen men blir mera följsam 😊, pållan kändes fin att rida när piloten gjorde rätt 😍.
Haha. Häromdagen påstod sambon att jag ofta fegar med kryddorna i maten...Inte idag. Råkade tydligen ha i lite väl mycket cayennepeppar i tomat- och pastasoppa för det brann nästan i käftarna 🤪😂.
Kul att se Claes Malmberg och Marianne Mörck I Bytt är bytt; det var nog väldigt nervöst för Marianne svettades och Claes trodde visst han skulle få både hjärnblödning och att hjärtat skulle stanna inom samma minut 😅, spännande program helt klart! :).
 
Jag blir så trött. Jag vill ha några byxor för utomhus/ friluftsliv. Nu har jag provat de som finns från bonprix, cellbes, Ellos. Men de är alla för långa och har typ blixtlås nertill så går inte att sy upp och det blir för klumpigt att stoppa in i skor.
Att vara 160 cm och ha storlek 54/56 är inte någon hit.

Jag funderar ju på att ta fram egna kläder.... för snart blir jag galen på detta... Jag kan typ inte vara utomhus på vintern för det finns inte kläder för mig. Jag kan hitta jacka - med lite långa armar- och har en täckkjol. Men att vara aktiv finns det inte kläder för...
Jag tycker Astrid Wilds byxor är supersnygga. Enkla, stilrena och borde vara lätta att lägga upp nedtill pga inget blixtlås. Finns upp till storlek 56 och i fler färger, men ibland är det lite längre leveranstider när vissa är slut i lager. De får dock in nya hela tiden.


Amelia_HikingPants_Blue_Kajsa_front_1200x.jpg
 
Jag blir så trött. Jag vill ha några byxor för utomhus/ friluftsliv. Nu har jag provat de som finns från bonprix, cellbes, Ellos. Men de är alla för långa och har typ blixtlås nertill så går inte att sy upp och det blir för klumpigt att stoppa in i skor.
Att vara 160 cm och ha storlek 54/56 är inte någon hit.

Jag funderar ju på att ta fram egna kläder.... för snart blir jag galen på detta... Jag kan typ inte vara utomhus på vintern för det finns inte kläder för mig. Jag kan hitta jacka - med lite långa armar- och har en täckkjol. Men att vara aktiv finns det inte kläder för...

Jag fick upp reklam i flödet för Smile och tyckte att dom såg intressanta ut men ser nu att det är softshell så kanske är för varma? Och dragkedja längst ner så klart…

https://www.smilebutiken.se/damklad...weden-supreme-walking-softshellbyxa-dam-svart
 
Jag blir så trött. Jag vill ha några byxor för utomhus/ friluftsliv. Nu har jag provat de som finns från bonprix, cellbes, Ellos. Men de är alla för långa och har typ blixtlås nertill så går inte att sy upp och det blir för klumpigt att stoppa in i skor.
Att vara 160 cm och ha storlek 54/56 är inte någon hit.

Jag funderar ju på att ta fram egna kläder.... för snart blir jag galen på detta... Jag kan typ inte vara utomhus på vintern för det finns inte kläder för mig. Jag kan hitta jacka - med lite långa armar- och har en täckkjol. Men att vara aktiv finns det inte kläder för...

Har hört gott om Stormberg också så kollade deras hemsida och funderar på att beställa därifrån, ev dom här https://www.stormberg.com/no/dame/bukser/turbukser/vestmarka-turbukse-mkorte-ben-10354090001

Men jag blir så sjukt irriterad och ledsen över att man inte kan hitta byxor som passar i butikerna, för mig bidrar det till att jag skäms för min kropp eftersom jag tydligen är så konstigt att jag inte ens kan köpa kläder som andra människor.
Säg till om du startar eget märke 😁
 
Jag blir så trött. Jag vill ha några byxor för utomhus/ friluftsliv. Nu har jag provat de som finns från bonprix, cellbes, Ellos. Men de är alla för långa och har typ blixtlås nertill så går inte att sy upp och det blir för klumpigt att stoppa in i skor.
Att vara 160 cm och ha storlek 54/56 är inte någon hit.

Jag funderar ju på att ta fram egna kläder.... för snart blir jag galen på detta... Jag kan typ inte vara utomhus på vintern för det finns inte kläder för mig. Jag kan hitta jacka - med lite långa armar- och har en täckkjol. Men att vara aktiv finns det inte kläder för...
Har du kollat på Engelssons och itab? Deras Helgas fanns åtminstone i kort storlek 54.
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
Åh, jag är så ledsen. <3
 
Ligger i sängen och snart dag för o sova. Ska bli så skönt o sova efter denna arbetsdag.

Var iväg o jobbade på ena jobbet och då blir det kaos på det andra. Telefonen ringde stup i ett mellan varven, så jobbade med det ena, samtidigt som kollegor ringde hela tiden från det andra. 😅 Tänker iaf skriva upp tid för alla samtal som gjordes.

Varför ska det alltid uppstå problem så fort jag är borta/ledig en dag. Och självklart typ 15 mil bort dessutom? 😴🙃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp