Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken tittar pa hockey och jag har mest pysslat med hundarna sedan vi kom hem fran barn och barnbarn. Det var en jatte trevlig visit och 4-aringen och jag bestamde att det var dags att sova over nasta helg igen. :heart

Jag onskar att vi ocksa hade hostlov :cautious: Men har har vi 3-4 dagar "off" varje manad ... och skolan borjade inte forran 7de September sa jag gissar att vi far halla oss tills "first day " av jul lovet, Lordagen 18 December. Dessutom har vi 2 stycken 4 dagars helger i November ... forstar inte att det kanns sa himla tungt fram till jul anda.

Seattle vann matchen ... Sonen ar SUPER glad, pappan mattligt road. Seattle Kraken ar riktigt bra ... och kan till och med hota avalanche langre fram. Det blir spannande det har ... tycker i alla fall de tva fansen :p
 
När veterinären från kliniken där fyrbent blivit inlagd ringer säger: ”Vill du komma hit och prata … eller vill du ta det på telefon?”. Då rasar världen.

Jag har inte varit så här ensam på tolv långa år. Hur tomt kan ett hem bli? Från en dag till en annan. På en enda jävla ynka timme från en annan. Helt ärligt talat hur överlever man ens? När hjärtat sprängs och man inte ens står ut i sitt eget hem längre. För överallt finns saker. Saker att plocka undan, städa bort. För ingen kommer någonsin att använda dem mer.

För att inte tala om en enorm tystnad. Tomhet.
Åh beklagar, så hemskt 💔❤️
 
Surfade precis in på 1177 för att kolla tider för cellprov för att ev boka om, men det finns så få lediga tider så jag får nog behålla den jag har fått. Råkade då se att svarstiden för att få testsvar nu ligger på 3-4 månader. Ja, MÅNADER inte veckor..... :eek:O_o
Det där borde jag också ta tag i, fick kallelse redan för ett år sen men glömde som bort det i och med operationen.
 
Ligger och drar mig. Ska nog dra mig en stund till innan jag kliver upp och äter lite frukost. Fredagsfika idag på jobbet så kan ju inte äta för mkt frukost hemma :D Har också lovat komma en stund tidigare till jobbet, känns lite jobbigt fast jag redan är vaken och det handlar bara om en ynka halvtimme :angel:
 
Min mycket matmotiverade hund, Rottweilern Diva, har svart att "hinna med" att ga pa toa om hon gar ut (pa tomten) los. Hon RUSAR rakt till parontradet, tar ett paron som ligger pa marken och bara vantar pa henne, och rusar tillbaka in via garaget. UPP pa bordet och hon haller faktiskt upp tassarna for att bli torkad, KASTAR sig ner och RUSAR in till en "spot". (hundsang hon inte fattar att hon kan lamna om hon inte ar tillsagd att ga dit. Ibland ganska praktiskt)

SA ... 8-aringen bajsade pa sig nar paronen borjade falla. 3 ganger. :cautious: Numera gar hon inte ut tillsammans med Tate, men jag ar med ut varje gang och nar jag oppnar tar hon SATS ... men jag sager "KISSA!" med overtygelse och hon slar pa bromsarna, tar tva steg till och kissar. Mycket. JUST nar hon ar pa vag att resa baken och jag kan se hur hon borjar focusera pa PARON igen sager jag "BAJSA OCKSA" ... det brukar rendera ett blang, sedan tar hon tva steg till innan hon kroker ryggen och bajsar ... for nar hon ar klar DA kan hon rusa ivag och ta ett paron. :laugh:
 
Surfade precis in på 1177 för att kolla tider för cellprov för att ev boka om, men det finns så få lediga tider så jag får nog behålla den jag har fått. Råkade då se att svarstiden för att få testsvar nu ligger på 3-4 månader. Ja, MÅNADER inte veckor..... :eek:O_o

Det där borde jag också ta tag i, fick kallelse redan för ett år sen men glömde som bort det i och med operationen.
Jag fick hem ett självtest förra veckan
 
Surfade precis in på 1177 för att kolla tider för cellprov för att ev boka om, men det finns så få lediga tider så jag får nog behålla den jag har fått. Råkade då se att svarstiden för att få testsvar nu ligger på 3-4 månader. Ja, MÅNADER inte veckor..... :eek:


Oj. Jag fick svar inom ett par veckor när jag var iväg i början på oktober. O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp