Härligt! Bra jobbatÄter lunch efter ärenden och stall. Kallt men fint idag! Vågade till och med rida utanför gården också!
Visa bifogad fil 78075
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härligt! Bra jobbatÄter lunch efter ärenden och stall. Kallt men fint idag! Vågade till och med rida utanför gården också!
Visa bifogad fil 78075
Verkar ju inte stämma alltid nej tydligen . Trist!Ja, det var väldigt skönt
Min bästis är som din sambo, däckar direkt i hög feber vid varje förkylning. Så tveksamt om det stämmer tycker jag Jag är tvärtom, får visserligen förhöjd temperatur men går aldrig över 37,5 och även om jag får halsont etc så är det sällan riktigt kraftigt. Däremot brukar det vara väldigt långdraget varje gång istället, så är nog egentligen bättre få feber och sen är det över på några dagar
Tyvärr, enligt larmcentralen så hade de inte haft något larm hit.
Är den något att ha då?
Sett massor av reklam och folk pratar om den men vete tusan om jag faktiskt orkar titta
Ok vad märkligt. Varken polis eller ambulans? Eller det kanske de inte får säga?
Tänker isf kanske narkoman eller likn. Som sovit/tagit skydd i porten. Inte de första som kallar på hjälp kanske
Jag tänkte att de inte får säga något alls och förväntade mig ingen information, men de sa "vi har inte haft någon utryckning dit" sen vet jag inte om det även gäller ambulans eller om det enbart gäller polisen. Porten är låst och det finns inga spår i trapphuset, absolut inga alls märkte jag när jag tittade. Vilket sannolikt tyder på att personen inte kom in tänker jag, eftersom det skulle vara konstigt om den kraftiga blödningen helt plötsligt upphörde på tröskeln. Är ganska lite på porten i jämförelse med resten av gården så verkar inte som att personen har vistats där så hemskt länge heller.
Ok. Kan ju vara näsblod, ngn gamling som ramlat eller likn. Fast det är väl en del skummisar i området också tänker jag. Hoppas att det gick bra för vederbörande.
Brf:en borde kunna ringa ut ngn som städar upp/torkar av porten tänker jag.
Påminner starkt om ett minne jag fick upp på fb.Haha världens mest förvirrade växelsamtal?
Hen: "Hej, alltså jag vill ha en bok, det står X i titeln... Nånting nånting X nånting? Har ni den inne?"
Jag: "... Jag tror du vill prata med bibliotekarien?"
Hen: "Kan du inte se om den är inne?"
Jag: "Nej tyvärr. Jag kopplar dig till bibliotekarien!"
*kopplar men får som vanligt inget svar*
Jag: "Nej, tyvärr fick jag inget svar där. Jag kan tipsa om att maila ... "
Hen: "Men alltså, ni har inte boken? Titeln är nånting nånting X nånting! Jag vet inte hela titeln bara ett ord i titeln"
Jag: "Nej, jag är inte bibliotekarie så jag kan inte se sådant. Eftersom bibliotekarien inte svarar kan det vara så att hon gått för dagen"
Hen: "Men, när bibliotekarien går så är det stängt?"
Jag: "Ja, vi har bara en bibliotekarie"
Hen: "Ni har alltså inte boken? Jag behöver den i dag"
Jag: "Jag vet inte."
Hen: "Kan du gå upp och kolla, alltså den heter Nånting nånting X nånting! Leta efter alla böcker med X i titeln! Jag hänger kvar!"
Jag: "Nej, alltså det har jag ingen möjlighet att göra..."
Har en alldeles ny respekt för bibliotekarier, så himla oklart vad det var för bok ens.
Haha världens mest förvirrade växelsamtal?
Hen: "Hej, alltså jag vill ha en bok, det står X i titeln... Nånting nånting X nånting? Har ni den inne?"
Jag: "... Jag tror du vill prata med bibliotekarien?"
Hen: "Kan du inte se om den är inne?"
Jag: "Nej tyvärr. Jag kopplar dig till bibliotekarien!"
*kopplar men får som vanligt inget svar*
Jag: "Nej, tyvärr fick jag inget svar där. Jag kan tipsa om att maila ... "
Hen: "Men alltså, ni har inte boken? Titeln är nånting nånting X nånting! Jag vet inte hela titeln bara ett ord i titeln"
Jag: "Nej, jag är inte bibliotekarie så jag kan inte se sådant. Eftersom bibliotekarien inte svarar kan det vara så att hon gått för dagen"
Hen: "Men, när bibliotekarien går så är det stängt?"
Jag: "Ja, vi har bara en bibliotekarie"
Hen: "Ni har alltså inte boken? Jag behöver den i dag"
Jag: "Jag vet inte."
Hen: "Kan du gå upp och kolla, alltså den heter Nånting nånting X nånting! Leta efter alla böcker med X i titeln! Jag hänger kvar!"
Jag: "Nej, alltså det har jag ingen möjlighet att göra..."
Har en alldeles ny respekt för bibliotekarier, så himla oklart vad det var för bok ens.
Högrev är bäst till grytor eftersom det har lite insprängt fett och blir saftigare av kokning. Ordet grytbitar säger ju inte vad det är från för del på djuret, du kan ha fått rulle och den kan du koka i dagar utan att den faller sammanNi som kan grytor. Jag gjorde en kalops för någon månad sedan och på receptet stod det att den skulle stå och puttra med lock 1,5 - 2 h. Jag tyckte att det lät lite och tänkte att den får puttra åtminstone 2,5. Efter 3,5 h var vi hungriga så vi behövde äta men köttet var fortfarande ganska hårt. Nu i receptet på bouefen så stod det samma sak, 1,5 - 2 h. Har visserligen inte smakat den ännu men räknar med bra många timmar innan det blir mört. Gör jag fel eller är recepten ute och cyklar? Sist hade jag köpt färdiga grytbitar men idag har jag högrev.
Om köttbitarna är skurna lite kors och tvärs som jag tycker såna där färdiga grytbitar ser ut att vara, så är det väldigt svårt att koka mört, men för korrekt skuret kött så ytsteker jag och sen kokar jag det tills det är mört.Ni som kan grytor. Jag gjorde en kalops för någon månad sedan och på receptet stod det att den skulle stå och puttra med lock 1,5 - 2 h. Jag tyckte att det lät lite och tänkte att den får puttra åtminstone 2,5. Efter 3,5 h var vi hungriga så vi behövde äta men köttet var fortfarande ganska hårt. Nu i receptet på bouefen så stod det samma sak, 1,5 - 2 h. Har visserligen inte smakat den ännu men räknar med bra många timmar innan det blir mört. Gör jag fel eller är recepten ute och cyklar? Sist hade jag köpt färdiga grytbitar men idag har jag högrev.