Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade i natt av att mitt ena öga va irriterat som att jag fått nåt i det som skaver. Lyckades inte somna från det och gick upp för att kolla men såg inget. Tårarna rinner och det är helt rött. Känns som att det sitter rätt högt upp så svårt att komma åt och känna. Kan det va en vagel? Satte i linserna iallafall men får kanske byta till glasögonen sen så det inte stör mer. Kan skippa mascaran idag iallafall för den kommer rinna bort direkt :meh:
 
Vaknade i natt av att mitt ena öga va irriterat som att jag fått nåt i det som skaver. Lyckades inte somna från det och gick upp för att kolla men såg inget. Tårarna rinner och det är helt rött. Känns som att det sitter rätt högt upp så svårt att komma åt och känna. Kan det va en vagel? Satte i linserna iallafall men får kanske byta till glasögonen sen så det inte stör mer. Kan skippa mascaran idag iallafall för den kommer rinna bort direkt :meh:
Ur med linserna på med glasögon. Jag har provar med linser i samma situation ögat blev mkt mer irriterat och det kom efter ett par timmar.
 
Fortsätt håll dig lugn och eskalerar det till hot polisanmäler du.


Gick över till dem igår för att få det utagerat. Varpå frun i huset kastar ut sin man för att prata med mig då hon inte vågar. Sa att jag ville prata med dem båda.

Jättelätt att häva ut sig saker bakom en skärm men att reda ut saken var inte intressant på plats.

Fick reda på av vår granne mitt emot att de samma dag (mannen och sonen tror jag det var) kört förbi dem vid lekplatsen och stuckit ut händerna för att peka finger mm.

Vuxet sätt att bete sig javisst. Grannarna hde en hemks obehagkänsla då de var på lekparken med sina barnbarn.
 
Fastnade visst lite vid netflix; hela säsong två av stallkompisar finns ute just nu :p , härliga nostalgi! Visste ju att Jessie Jacobs (spelade Melanie) blev ihjälkörd av ett tåg för snart 20 år sen bara 17 år gammal men även hon som spelade Deborah dog för 43 år gammal två år sen av hjärncancer som hon visst haft sen 32 årsålder, hua. Men som sagt; härlig nostalgi denna serie :love:.
 
Efter en intesiv helg har jag nu betat av en intesiv Mondag. :cautious: I morgon ar det lite lugnare, men jag har ett par timmars extra job pa eftermiddagen. Pa Onsdag kvall ska jag dels pa mote, efter ett par timmars extra jobb (motet ar utomhus, himla tur att det ar varmt har och ingen risk for regn. I kvall ar det 20*C just nu 10:18 och det blir samma ungefar hela veckan), sa motet blir alltsa utomhus ... och vi stallde var husbuss dar sa vi kommer att aka dit tidigt sa jag kan trana lite med hundarna och de har det bra medan jag tar en drink och har mote ... sedan kor Maken oss hem sa vi kan ga till jobbet pa Torsdag morgon igen. :p
Det ar faktiskt harligt att livet kommit igang igen :D men det kanns som om jobbet ar lite ivagen.:angel:
 
Blev ingen sovmorgon idag
Ska åka med Tinget till Sala kl 9.30, blir borta hela dan.
Vi ska till Långforsbadet. Få se om jag badar, beror på vädret
 
Är frustrerad! Nu när det äntligen verkar som att det blivit någon ordning på mina mediciner och jag slipper undan biverkningar relativt bra så har någon/några bestämt sig för att en av medicinerna ska sluta säljas i sverige (eller hela världen, bryr mig inte riktigt, den finns inte här i alla fall). Kunde jag inte fått i alla fall några månader av "lugn och ro"? :arghh:

Apotekaren sa (mycket vänligt!) "men det finns säkert något likvärdigt din läkare kan skriva ut" men jag hade bara god lust att bli jättearg på henne. Förstår ju dock att det inte är rättvist, då hon med största sannolikhet är helt oskyldig och bara gjorde sitt jobb. Så jag agerade vuxen och tackade för hjälpen och gick därifrån.
Hon erbjöd mig att byta till flytande form, men det fungerar INTE för mig. Inga flytande mediciner har någonsin fungerat för mig så det är inget alternativ.

Det FINNS likvärdiga andra mediciner. Men när jag fick den jag har nu sa läkaren att det är det sista alternativet de får förskriva till barn. De andra likvärdiga medicinerna har alltså inte fungerat på mig (vilket den oskyldiga apotekaren så klart inte kan ha koll på) och sannolikheten att de gör det några månader senare känns inte jättestor. Men det var inte min nuvarande läkare som var med när jag hade de andra medicinerna. Så om jag känner BUP rätt så måste han nu se med egna ögon att de inte fungerar och vi får alltså börja om på ruta ett igen.

Alltså, jag har inget emot att testa de andra medicinerna igen egentligen. Men när saker sakta börjat fungera igen, så händer något som resulterar i att jag (vi) är tillbaka på ruta ett igen. Så fort en grej löst sig så är det något annat och så går det runt :meh:

Förlåt för rant. För att komma med något positivt: pappas tjej verkar inte komma hem denna veckan... så vi tar det lugnt här utan henne och bebisen.
Du fyller väl 18 snart? Då borde det väl finnas fler medecin er att prova. Även om jag förstår din oro
 
Lyssnar på gräshoppa som är inne i huset någonstans. Ska läsa det sista i The Psychology of Religion innan jag knappar på tangentbordet tills det glöder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 380
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp