Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fryser fan ihjäl snart. Fingrarna är isbitar och fötterna likaså. Det enda som är varmt är där thermokjolen sitter. Fleecejacka verkar inte hjälpa i dag :banghead:
Funderar på att ta en värmefläkt och ställa utanför receptionen, så den blåser in varmluft i draget som drar in kall luft. :idea: Hoppas eluttaget där ute inte går på samma propp som receptionen, då blir det godnatt här inne. Ändå värt ett försök.
 
Jag är känslig och en kollega är dum.

*kl*
Men fina kvinnliga kollegan ringde chefen som skulle sitta hemma och jobba på förmiddagen pga skröplig hals. Och chefen åkte istället in tidigare för att genast ha ett möte med kollegan :love:
Jag trivs egentligen väldigt bra här så det är fint. Har själv ett möte med chefen om en halvtimme och hoppas på att jag inte ska börja lipa igen 😅
Skönt att chefen verkar ta det på allvar och att en annan kollega reagerar. Hoppas din korkade kollega ändrar sig. Annars kan din kollega byta jobb med mig :D
 
Soligt idag!
 

Bifogade filer

  • 20200213_102850.webp
    20200213_102850.webp
    641,4 KB · Visningar: 4
Själv bor jag ju i ett hus som är ombyggt jag vet inte hur många gånger 30-talet, 60-talet och 00-talet till dess nuvarande utseende så jag ska väl hålla käften egentligen :laugh:
 
Finn fem fel hade annars varit lätt i just den lägenheten så då är ju många 80-talshus bättre i den aspekten ;)
Det kan ju annars vara lite intressant, både i äldre och nyare byggnader:D. Personligen gillar jag mer brutal arkitektur och hade helst bott i en betonglåda med grå väggar men det finns många träliga byggnader jag helst hade sluppit att titta på, lite oavsett när de är byggda :p
 
Det kan ju annars vara lite intressant, både i äldre och nyare byggnader:D. Personligen gillar jag mer brutal arkitektur och hade helst bott i en betonglåda med grå väggar men det finns många träliga byggnader jag helst hade sluppit att titta på, lite oavsett när de är byggda :p
Och att det finns många fina hus från olika epoker!
Just 80-tal tänker jag även STORA inglasade balkonger. Målningar i trappuppgången, fokus på innergårdar med barnavdelning och fika/grillavdelning, gemensam bastu, bra utrymme i tvättstugan mm
Och ett riktigt kök och inte dessa hemska öppna planlösningar.

Gillar även funkis som var föregångaren
 
Skriver på listorna till intervju om hur arbetsmiljön är här på jobbet till i morgon. Jag har delat upp den i fysiskt, psykiskt och "omorganisation". Fysiska listan är 2 Sidor lång, nästan klar men med ganska allvarliga punkter. Psykiska börjar närma sig 4, inte på långa vägar klar.
Omorganisationen har jag börjat på men inte orkat så lågt för jag blev förbannad, ledsen och allt kändes hopplöst. 🙄
Efter lunch ska jag ta tag i det där med omorganisationen, och försöka skriva den som att jag är utanför och tittar in.
 
Och att det finns många fina hus från olika epoker!
Just 80-tal tänker jag även STORA inglasade balkonger. Målningar i trappuppgången, fokus på innergårdar med barnavdelning och fika/grillavdelning, gemensam bastu, bra utrymme i tvättstugan mm
Och ett riktigt kök och inte dessa hemska öppna planlösningar.

Gillar även funkis som var föregångaren

Kan hålla med om att det är lite brutalt att slänga in ett kök i ett paradrum. Denna är ju 100% euro dollar en avstyckad paradvåning. Däremot är det ju få som vill ha ett litet separat kök idag när man umgås på ett helt annat sätt. Oftast i stora våningar är ju köket en liten fil och så åt man i matsalen. Idag när matlagningen är ngt man umgås kring så står man ju mitt i det och lagar mat, blandar drinkar och man umgås i själva matlagningsprocessen.

Att klättra upp och hämta saker på stegar osv är ngt man vänjer sig vid dock :D
 
Surfar på buke :o
:)
Sitter på buke :angel:

Jag frågade en lärare en gång, klassen jobbade på och satt tyst. Hen satt framför en laptop med världens mest avslappnat koncentrerade min. Jag gick fram och frågade "vad gör du egentligen?" Hen öppnade snabbt en annan flik och typ "Va? Jobbar." frågade med vad? "alltså, lite lärargrejer - Mail."
Sedan dess har jag undrat, var det lärargrejer - mail hen gjorde... Eller satt hen kanske på forum eller facebook. :rofl:
 
Och att det finns många fina hus från olika epoker!
Just 80-tal tänker jag även STORA inglasade balkonger. Målningar i trappuppgången, fokus på innergårdar med barnavdelning och fika/grillavdelning, gemensam bastu, bra utrymme i tvättstugan mm
Och ett riktigt kök och inte dessa hemska öppna planlösningar.

Gillar även funkis som var föregångaren

Fast funkis var väl inte riktigt föregångare till 80-talets arkitektur? Även om man tänker sig ”sen-funkis” så kan man väl inte säga att funktionalismen sträcker sig ända in i 80-talet?
 
Nu ska jag för första gången på några timmar lämna mitt kontor. Ska gå ner till aktskåpet en sväng och sen börjar det bli dags att tänka på lunch. Bör väl, med tanke på dagens stillasittande arbete, ta en promenad :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp