Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är för klen för att ta bort kalldraget från entrén, men proppen verkar inte gå :up:
Nu har jag i alla fall någonstans att ställa mig när fötterna blir isbitar :D och så blåser varmluften upp i kjolen så hela jag blir varm.
DSC_3076.webp
 
Och att det finns många fina hus från olika epoker!
Just 80-tal tänker jag även STORA inglasade balkonger. Målningar i trappuppgången, fokus på innergårdar med barnavdelning och fika/grillavdelning, gemensam bastu, bra utrymme i tvättstugan mm
Och ett riktigt kök och inte dessa hemska öppna planlösningar.

Gillar även funkis som var föregångaren
Jag associerar 80-tal till en del lite mindre lyckade nybyggnationer från den tiden som jag sett i min omgivning men det finns såklart bättre exempel också. Även fast jag inte är någon massiv fantast av öppna planlösningar så kan jag tycka att det är svårt att få till lagom stora kök och det blir lätt "bortslösade" kvadratmeter, då föredrar jag nästan mitt gamla arbetskök/pentry eftersom det var väldigt effektivt och alla var tvungna att sitta någon annanstans iaf. Jag får dessutom nästan utslag av tanken på att umgås med grannarna mer än att heja i hissen så för egen del så är tvättstuga, bastu och innegård inte några större försäljningsargument. (Mina grannar är säkert jättetrevliga på alla sätt och vis, men jag har svårt för att interagera med andra som jag inte valt och om jag inte är på humör).
 
Jag associerar 80-tal till en del lite mindre lyckade nybyggnationer från den tiden som jag sett i min omgivning men det finns såklart bättre exempel också. Även fast jag inte är någon massiv fantast av öppna planlösningar så kan jag tycka att det är svårt att få till lagom stora kök och det blir lätt "bortslösade" kvadratmeter, då föredrar jag nästan mitt gamla arbetskök/pentry eftersom det var väldigt effektivt och alla var tvungna att sitta någon annanstans iaf. Jag får dessutom nästan utslag av tanken på att umgås med grannarna mer än att heja i hissen så för egen del så är tvättstuga, bastu och innegård inte några större försäljningsargument. (Mina grannar är säkert jättetrevliga på alla sätt och vis, men jag har svårt för att interagera med andra som jag inte valt och om jag inte är på humör).
Fast alla bastar inte samtidigt heller :laugh: och tvättstugor är väl typ en i taget som det brukar vara
 
Fast funkis var väl inte riktigt föregångare till 80-talets arkitektur? Även om man tänker sig ”sen-funkis” så kan man väl inte säga att funktionalismen sträcker sig ända in i 80-talet?
Nej du har rätt. Fel ordval av mig. Funkisen tog slut runt 70-talet
80 var mer nytänk på fler plan och en del snegling på annat
 
Fast alla bastar inte samtidigt heller :laugh: och tvättstugor är väl typ en i taget som det brukar vara
Visserligen men när det finns mycket ytor för gemensamhet så brukar det bli en del gemensamhet, om inte i bastun så åtminstone vid grillen. Tvättstuga är säkert klimatsmart och bra men efter att ha haft egen maskin i nuvarande lägenhet så kommer det inte på fråga att ha en delad tvättstuga igen pga passandet, de eventuella konflikterna och oflexibiliteten. Det brukar kunna vara svårt att få till i en hel del lägenheter och om hyresvärden/brf satsat mycket på gemensam tvättstuga så blir det förmodligen än svårare.
 
Visserligen men när det finns mycket ytor för gemensamhet så brukar det bli en del gemensamhet, om inte i bastun så åtminstone vid grillen. Tvättstuga är säkert klimatsmart och bra men efter att ha haft egen maskin i nuvarande lägenhet så kommer det inte på fråga att ha en delad tvättstuga igen pga passandet, de eventuella konflikterna och oflexibiliteten. Det brukar kunna vara svårt att få till i en hel del lägenheter och om hyresvärden/brf satsat mycket på gemensam tvättstuga så blir det förmodligen än svårare.
Nu kanske jag är färgad av omgivningen men det jag sett av dessa hus har jag mer varit positivt överraskad av. Som min moster som bor i ett och de har garage under husen för att spara ytan. Sedan swimmingpool och bastuavdelning med utsikt över liljeholmstorget med stora fönster. Man bokar denna så är helt själv och vill man grilla får man också vara privat om man vill. Jag gillar konceptet!
 
Nu har jag varit dum. Jätte dum. Tog en naproxen för kanske en kvart en, och tog nyss en till på släntrian och svalde innan jag ens hade hunnit reflektera över vad jag gjorde. :banghead:
Vill göra som Dobby och slå mig själv på öronen med kastrullock. Skärpning!

Sen tycker jag det är väldigt konstigt att naproxen knappt hjälper alls när jag är på jobbet, men är jag hemma och har huvudvärk och tar en naproxen försvinner huvudvärken helt och håller sig borta hela dagen. :confused:
 
Blev en härlig lite lugnare ridtur i skritt och lite galopp där det inte var fruset; underbart i solen😍. Var inte så dumt att komma hem och kliva in och det fortfarande doftade nybakat bröd 😍. Smakade bra med lunch och kaffe efter dagens första stallbesök och nu väntar jag på leverans av badbalja; chaffisen ringde just 😊.
 
Sen tycker jag det är väldigt konstigt att naproxen knappt hjälper alls när jag är på jobbet, men är jag hemma och har huvudvärk och tar en naproxen försvinner huvudvärken helt och håller sig borta hela dagen. :confused:

Gissar att du har spänningshuvudvärk och fortsätter vara spänd på jobbet medan du kan slappna av när du är hemma och då hjälper tabletterna bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp