Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katterna är så roliga <3. Tre alarm ringde efter 5 imorse ändå vaknade vi inte riktigt....Jag vaknade snarare av att honkatten satt vid mitt huvud och jamade lite och hanen satt på änden av fönsterbrädan närmast sängen och titta och såg ut som att han skulle sagt "hur går det?! får du liv i dem?!" hahaha. Älskade underbaringar :D:love:
 
Ok herregud. Tänk att spåra ut med old-school-bordellstil i denna:

https://www.hemnet.se/bostad/lagenh...ckholms-kommun-malmskillnadsgatan-60-16597359

Är det en äkta Dardel hoppas jag att de övervakar visningarna noga :angel: ;)

Ok puhh. Det är utsikt över ett svinfult 80-tals hus. Gött, där sparade man 6-7 millar bara sådär!

5FA73FF1-8E7C-4B67-B9CF-7CEBBDFCB920.webp


Notera att de försökt överexponera för att förmildra utsikten ;)
 
Hm lite omändrade planer. Badbaljan skulle levereras mellan 8 och 12, sååå klev upp vid 8 till härlig sol och drog igång en bröddeg (grova frallor med vetekli, gör susen för min tröga mage haha) och långtvätt. Såååå ringde chaffisen strax efter 9 och undrar om det är möjligt att han åker förbi oss på returen istället så han slipper klättra så förskräckligt då de packat tokigt. Jovisst. Innebär ju att jag kan åka till stallet och rida så fort frallorna och tvätten är klar; får åka tillbaka senare och mocka då men inte hela världen; underbart att åka i denna härliga sol ju! :love: .
 
Sitter i telefon och väntar på att en av regionens tingsrätter ska meddela beslut efter huvudförhandling. Rättspsyk behöver nämligen det beskedet och helst omgående.
 
På jobbet, tyckte jag kände mig redo i går men fan... Huvudvärken kommer redan smygande. :arghh:
Håller på med ganska tråkiga uppgifter som innefattar att ladda ner x antal filer. Hur kan vi ha så vansinnigt långsamt internet på jobbet? 0.99 GB tar 17 minuter att ladda ner.
Behöver ladda ner 8 filer, behöver byta namn på dem och lägga i rätt folder - väldigt viktigt att det blir rätt.
I vanliga fall brukade jag kunna köra hela klumpen samtidigt och byta namn och lägga i rätt folder med noll problem, men jag litar inte på att min hjärna orkar det/ att den inte kommer bli bränd av det. Så det blir en i taget.

Alla filer är ungefär samma storlek så... 17x8=136. Över två timmars arbete. 🙄
 
Tingsrätten kunde tyvärr inte meddela något. Får väl hoppas att de som kör den intagne till rättspsyk har med sig någon sorts besked och att jag dessutom får ta del av det beskedet :cautious:
 
Vad är det som har hänt?
Jag är känslig och en kollega är dum.

*kl*
Men fina kvinnliga kollegan ringde chefen som skulle sitta hemma och jobba på förmiddagen pga skröplig hals. Och chefen åkte istället in tidigare för att genast ha ett möte med kollegan :love:
Jag trivs egentligen väldigt bra här så det är fint. Har själv ett möte med chefen om en halvtimme och hoppas på att jag inte ska börja lipa igen 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 106
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp