Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch då... Började känna mig lite småförkyld nu under kvällen med huvudvärk och snuva, ingick inte i min planering :down: Får väl ta och jobba hemifrån resten av veckan.
 
Och nu kollade jag upp det där med namnbyte, och det kostar 250 kr att ansöka men är ingen garanti för att namnbytet blir godkänt. Men alltså, det är väl ingen risk att väldigt enkla ändringar (typ lägga till ett vanligt namn, eventuellt ändra ordning på befintliga namn) INTE skulle godkännas? Det är väl mer om jag skulle vilja byta till Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta som det kanske skulle bli nej? :D

Förutom det har jag upptäckt en väldigt öm knöl på armen. Min kära häst bjöd på en liten flygtur idag, så antagligen gjorde jag nåt med armen då :cautious:

Jag bytte förnamn nyligen och det godkändes snabbt! La till ett namn som inte är supervanligt heller.
 
Konstaterade två saker. Ett: hade en himla tur att jag fick tag i den köksmaskin från Bosch i precis den färgen jag ville ha och var den enda kvar på Netonet`s hylla 😀. Två: man vet att ångesten med agorafobin börjar försvinna alltmer ur mitt liv när jag i lugn och ro kunde gå genom hela IKEA utan att vilja fly ut förutom pga folkj*vlar då som inte fattade att hålla avståndet då...Och det där onödigt högljudda blippandet överallt från snabbkassorna, jag är inte döv 😝.
 
Haft en himla härlig dag 😊. Först en skön sovmorgon och så en timmes blåbärsplockning på fm och njöt av trädens harmoniska susande 😍. Sen en sväng med mamma, brorsans sambo och världens sötaste brorson 😍 till Linköping 😊. Efter det var det inte dumt med tacogratäng som mamma bjöd på; gott 😋 och lyxigt att slippa laga middag 😊.
 
Soffhänger med älsklingen och och njuter av färska blåbär och mjölk 😍 och är sådär härligt trött efter en bra dag och kväll med ett härligt besök samt en sväng till stallet ihop med en stallkompis för tillsyn och lite pyssel av våra hästar 😊. Älskar när min häst och hagkompisen kommer i galopp när jag ropar på dem 😍.
 
Handen har läkt riktigt bra!

DDB18F56-E8B7-4429-8B51-A4DC759DB058.webp
 
Jag fick upp reklam på Instagram för nån "äventyrsgruva" i Dalarna. Gick in och läste lite om det och fann bland annat följande:

Har du andra fysiska eller mentala tillstånd (t.ex. tidigare knäskada, epilepsi, diabetes,
dövhet, hjärtproblem, autism, Downs Syndrom, eller liknande) som kan påverkas av klättring/vandring ska du ha
nödvändiga åtgärder med dig (t.ex. mediciner, socker för att motverka sockerfall, personlig assistent, etc.) så att högsta
säkerhetsnivå kan uppehållas, samt meddela vår personal

Och alltså jag förstår ju att säkerheten är viktig men typ autism? :confused: Autism kan knappast påverkas av klättring/vandring, och jag har lite svårt att komma på vad nån med högfungerande autism behöver ta med sig och varför hen skulle behöva meddela personalen att hen har autism :confused:
 
Och nu kollade jag upp det där med namnbyte, och det kostar 250 kr att ansöka men är ingen garanti för att namnbytet blir godkänt. Men alltså, det är väl ingen risk att väldigt enkla ändringar (typ lägga till ett vanligt namn, eventuellt ändra ordning på befintliga namn) INTE skulle godkännas? Det är väl mer om jag skulle vilja byta till Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta som det kanske skulle bli nej? :D
Min uppfattning är att mycket verkar gå igenom. Så så länge du inte är inne på typ Superfastjellyfish eller T-rex, eller Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta för den delen... jag känner tex en James Bond och en Ebba Grön :)

Jag är för övrigt också inne i byta-namn-träsket (lägga till ett namn). Men för min del så är det ingen, eller möjligtvis en person, i sverige som har det namnet. Så jag min google-nörd kan inte googla och se om andra fått igenom namnet tidigare :nailbiting:
Men jag tror och hoppas att det ska gå, då jag hade det som kinesiskt efternamn som bebis. Dock har kina andra lagar och jag har aldrig haft det som riktigt namn här i sverige... men jag känner att det får vara värt 250kr i chansning.
 
Min uppfattning är att mycket verkar gå igenom. Så så länge du inte är inne på typ Superfastjellyfish eller T-rex, eller Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta för den delen... jag känner tex en James Bond och en Ebba Grön :)

Jag är för övrigt också inne i byta-namn-träsket (lägga till ett namn). Men för min del så är det ingen, eller möjligtvis en person, i sverige som har det namnet. Så jag min google-nörd kan inte googla och se om andra fått igenom namnet tidigare :nailbiting:
Men jag tror och hoppas att det ska gå, då jag hade det som kinesiskt efternamn som bebis. Dock har kina andra lagar och jag har aldrig haft det som riktigt namn här i sverige... men jag känner att det får vara värt 250kr i chansning.

Om det är ett namn du haft som bebis borde du ju absolut få lägga till det nu!
 
Jag fick upp reklam på Instagram för nån "äventyrsgruva" i Dalarna. Gick in och läste lite om det och fann bland annat följande:



Och alltså jag förstår ju att säkerheten är viktig men typ autism? :confused: Autism kan knappast påverkas av klättring/vandring, och jag har lite svårt att komma på vad nån med högfungerande autism behöver ta med sig och varför hen skulle behöva meddela personalen att hen har autism :confused:
Generellt upplever jag att man drar alla autister över en kam och det ihop med okunskap inte alltid ger det bästa utfallet. Det stereotypiska autistiska är väldigt starkt för många och att autism är ett spektrum verkar vara svårt att förstå.

Men om jag också ska generalisera så tror jag att de syftar på rutinbundenheten. Den kan vara en fördel, tex att man gär exakt så som man är tillsagd och inte tar onödiga risker. Men skulle något hända och det krävs att man tummar på det så kanske en med autism skulle låsa sig och inte komma vidare för att det inte blev "som vanligt". Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men hoppas att det blev lite begripligt i alla fall.

Det står ju dock inte vad som krävs för att en med autism ska få gå äventyrsrundan. Så jag hade nog bara gått dit och sagt typ "hej, jag har autism men är högfungerande och klarar mig bra själv. Något mer ni behöver veta om mig?" (eller kanske ringt innan iomed att jag har rätt långt till dalarna ;)).
Men iomed att jag har svårt att prata med okända (olika svårt varierande från dag till dag) så hade jag haft med mig någon och inte gått själv :)

Om det är ett namn du haft som bebis borde du ju absolut få lägga till det nu!
Ja, jag tänker det. Men iomed att jag aldrig hade namnet "på riktigt" i sverige så vet jag inte. Plus att det då var mitt efternamn, som jag nu vill lägga till efter alla mina mellannamn :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp