Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatera mig igen. Vad "firar" man?? :D :D
Jag ser kvinnodagen som en dag där man kan hylla kvinnor och även påminna om att vi fortfarande har en lång väg att gå tills det är helt jämställt mellan könen i hela världen.

Det är ett önsketänkande men tills vi är där så tänker jag i alla fall hylla kvinnor och fortsätta påminna folk om varför vi "firar" internationella kvinnodagen. ;)
 
8e mars har länge varit en dag jag gärna går på events, föreläsningar och sånt. Idag är jag dock inte riktigt i form för något större engagemang, men ska i alla fall till kyrkan i närheten ikväll och lyssna på en kvinnokör som sjunger musik från kvinnliga tonsättare och texter från kvinnliga poeter från förr och nu. Skulle även bli lite klarinettimprovisation.
Ser alltså fram emot en fin kväll i kyrkan.
 
Hemma efter ännu en utflykt, men nu har jag iaf köpt allt jag behöver. Alldeles för mycket selleri men det är väl något jag kan frysa?

Måste frysa in tomatpurén också annars möglar den på två dagar eller så.
 
Megara mötte mig som vanligt vid dörren, högljutt klagande att hon svälter. Parkerade sig sedan mellan tangentbordet och skärmen och biter mig i fingrarna när jag skriver, så jag har tangentbordet i knät just nu.
 
Megara är Megara. Hon var uppe på diskbänken och rotade. Jag sa strängt åt henne att gå ner. Hon var döv. Jag lyfte ner henne. Hon slog till mig med tassen (utan klor) jag gick därifrån, hon följde efter och slog till mig igen, gick därifrån med en arg svans och har nu imiterat en brun, hårig blixt.

Edit: måste gå och lyfta ner henne igen 😾
 
Ligger i hängmattan (med många lager ylle) och lyssnar på vårfåglar och nöjd-frustande hästar. Såg en vintergäck! 💛

Väntar på mamman som kommer hit med fjällröding när hon besiktat min bil om en stund. :d
Min bil gick igenom! Vilket jag väntat mig, men jag har alltid tidigare i mitt liv haft skruttbilar som alltid haft saker att fixa. Sååå skönt med en bil som inte ger besiktningsångest!

Dessutom såg jag (kollade för mammas räkning) att likadana som min sett till årsmodell och miltal nu ligger ute för nästan det dubbla jag köpte min för sommaren -21! Bra info eftersom jag har en tanke att kanske byta till en som rullstolen lättare går in i. Meen iofs kanske den också haft motsvarande prishöjning? Det återstår att se.
 
Kom hem tidigare. Så tidigt att sambon inte hunnit åka till jobbet och inte visste att jag skulle komma hem före så han hade vräkt ut sig på infarten med bilen.

Efter hemkomst har jag sovit en stund på soffan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 322
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 138
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp