Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äggen är slut och maken menar på att han är godissugen och att vi borde köpa godis för att jag ska ligga i sängen och vara sjuk. Fatta vad tråkigt! Men ska han få mig att ligga i sängen hela dagarna behöver han en stoooor godispåse. Kan inte ens baka kladdkaka iom att vi saknar ägg. Får baka bröd i stället. Det är väl mindre onyttigt ;p
 
Du och jag är typ soulmates känns det som. Jag var/är exakt så där 🙄
Har heller aldrig varit på fest. Jag drack lite första gången på min studentfest (ville se hur det smakade och hur det var) - blev aningens pyttelite berusad och HATADE skiten + att drinkarna smakade apa. :wtf: Fruktansvärt. Never again.

Nä jag var hellre i skogen med mina kompisar, snackade harry potter och sagan om ringen och diskuterade om vi kanske möjligen kan vara häxor. Eller hade filmkväll med tio ton godis och litervis Pepsi Max... Vilket är vad vi fortfarande gör för ingen av oss vet hur man gör när man är vuxen 🤷‍♀️
Jag tycker om både Harry Potter och sagan om ringen mm mm.
Men det behöver ju inte utesluta det andra?

Men oavsett vad så är inte den ena mer vuxen än den andra??
Förstår inte riktigt att fest mm skulle ha något att göra huruvida man är vuxen eller mindre vuxen?
 
Väntar på att pappan ska komma hem så vi kan begrava katten.

Barnet sover middag 🙈

7D1E57BC-36A5-4316-B2D1-7F69604BFE11.webp
 
Jag tycker om både Harry Potter och sagan om ringen mm mm.
Men det behöver ju inte utesluta det andra?

Men oavsett vad så är inte den ena mer vuxen än den andra??
Förstår inte riktigt att fest mm skulle ha något att göra huruvida man är vuxen eller mindre vuxen?

Jag är snart 47 och springer omkring i SoA och Sabaton-hoodies samt camobyxor :D Sedan klär jag mig givetvis på annat sätt om det behövs, de kläderna passar ju inte vid alla tillfällen.

Vuxen är det oklart om jag är dock :p
 
Om jag någon gång får barn så ska jag säga till den att vara så som godisklubba är :love:
Haha! :love: Känner att det kan bli något problematiskt eftersom hen mest troligast inte kommer veta om min existens :rofl:
Jag med... tills jag hamnade på internat på en jordbruksskola :angel:
Berätta! :p :angel:

Jag lovar att inte ta efter :up:
Du och jag är typ soulmates känns det som. Jag var/är exakt så där 🙄
Har heller aldrig varit på fest. Jag drack lite första gången på min studentfest (ville se hur det smakade och hur det var) - blev aningens pyttelite berusad och HATADE skiten + att drinkarna smakade apa. :wtf: Fruktansvärt. Never again.

Nä jag var hellre i skogen med mina kompisar, snackade harry potter och sagan om ringen och diskuterade om vi kanske möjligen kan vara häxor. Eller hade filmkväll med tio ton godis och litervis Pepsi Max... Vilket är vad vi fortfarande gör för ingen av oss vet hur man gör när man är vuxen 🤷‍♀️
Åh, ja men det måste vi vara då ju! Vi kanske är tvillingar?! :love:

Jag är dock inte överförtjust i varken godis eller läsk... men film/tv serier kan jag lätt spendera en helg åt 🤷🏽‍♀️
 
Vet knappt vad väluppfostrad är. Isåfall uppfostrad av mamma som ehhh hade väldigt fria tyglar sas :angel:

Jag hade själv en väldigt fri uppfostran. Min pappa var bohemisk musiker och hade sällan koll på vad det var för dag och allmänna rutiner. Var mkt hos farmor också = hemmafru/förvirrad konstnär som definitivt trodde på sk ”fri uppfostran” :angel:
Mamma blev less på pappa en gång och bara ”nu får du fan skärpa dig och sätta lite gränser”. Då tvingade pappa upp mig svintidigt och ba ”dags att gå till skolan, sluta tjafsa”.
Bara det att det var söndag 🤷🏼‍♀️🙄😂
Sen återgick allt till det normala ;)
 
Haha! :love: Känner att det kan bli något problematiskt eftersom hen mest troligast inte kommer veta om min existens :rofl:

Berätta! :p :angel:

Jag lovar att inte ta efter :up:

Åh, ja men det måste vi vara då ju! Vi kanske är tvillingar?! :love:

Jag är dock inte överförtjust i varken godis eller läsk... men film/tv serier kan jag lätt spendera en helg åt 🤷🏽‍♀️

Jag upptäckte först herr Lapin Kulta... följt av Michelob, hembränt, Absolut vodka, Smirnoff och Lakka :D Jag har vaga minnen av mitt 18-års kalas, driftledarkursen hade varit i Ryssland på studiebesök och kom hem med taxfree. Festen slutade med att majoriteten av de två kurserna låg huller om buller i ett av rummen. Även de två mest välkammade av driftledarna var helt väck.

Första mötet med hemkört resulterade i min enda frånvaro, fyra timmar, eftersom jag var så vidrigt bakis dagen efter. Jag har också en anmärkning, vi glömde stänga dörren till mitt rum en gång och det var ju inte tillåtet att dricka på skolan... och läraren klev in när jag höll i en flaska Absolut, givetvis beslagtog han den och jag fick gå upp till rektor dagen efter. Vad han inte visste var att den stora flaskan jag just hällt upp i den lilla ifrån fortfarande stod i min garderob så det var bara att fortsätta festa :laugh:
 
Jag var en riktig rävunge som liten. Syns typ på alla bilder i blicken. Sambon sa att han fattar varför mina föräldrar bara skaffade en unge. Jag fick alltid med mig andra på mina upptåg också.
En kompis mamma hade mig på dagis och har erkänt efteråt att även om jag var en sån man gillade blev jobbet med andra ungarna enklare när jag bytte dagis. :laugh:
Blev i lågstadiet skötsam och var det till slutet på mellanstadiet. Kaos igen sen! Och även då fick jag med mig andra på upptågen.
Jag skulle inte vilja ha en elev som mig själv. :wtf:
Behöver iaf inte ångra att jag inte testat saker som jag hållit på under så många år förr även efter skolan. Jag har iaf levt på så sätt! :laugh: Och har så mkt störda och roliga minnen!
 
Jag var en riktig rävunge som liten. Syns typ på alla bilder i blicken. Sambon sa att han fattar varför mina föräldrar bara skaffade en unge. Jag fick alltid med mig andra på mina upptåg också.
En kompis mamma hade mig på dagis och har erkänt efteråt att även om jag var en sån man gillade blev jobbet med andra ungarna enklare när jag bytte dagis. :laugh:
Blev i lågstadiet skötsam och var det till slutet på mellanstadiet. Kaos igen sen! Och även då fick jag med mig andra på upptågen.
Jag skulle inte vilja ha en elev som mig själv. :wtf:
Behöver iaf inte ångra att jag inte testat saker som jag hållit på under så många år förr även efter skolan. Jag har iaf levt på så sätt! :laugh: Och har så mkt störda och roliga minnen!
Haha, du måste berätta! Vad gjorde du? :laugh:
 
Bad pappa IT-säljare om råd ang lite ny grej som ska säljas inom för mig nytt område och annan kundkrets/målgrupp. Han gav en massa bra tips som jag skickade vidare till tillverkare av produkten, som även de normalt riktar sig till annan kundkrets, som ska göra det mesta PR-jobb etc.
Nu hade sambon ringt pappa när han var på plats hos tillverkaren och kopplade ihop tillverkare och min pappa. Både är norrlänningar med rapp käft. Så de bondade direkt och tillverkaren blev så glad över all hjälp. Och pappa blev lite tänd på ideen själv. Så nu hade han ringt runt och dragit i sina kontakter också åt oss. Hoppas det bär frukt!
Bästa pappin! :heart
 
Haha, du måste berätta! Vad gjorde du? :laugh:

Jag minns ju inte så mkt från när jag var hemsk som barn. Men jag klättrade ju högst i träden, fick andra ungar att göra samma och sen vågade de inte ner och det blev pådrag för att få ner ungarna. Jag pillrade in en pärla i näsan och fick en kille att göra detsamma. De fick inte ut dem. När våra föräldrar kom för att ta oss till sjukan så nös jag ut min. Han fick åka till VC. Någon kille retade min kompis. Så då slog jag ner honom. Han fick näsblod och grät.
På nästa dagis var jag och en kille oftast själva kvar iom att våra föräldrar jobbade sent. Vi blev kompisar och gjorde mkt upptåg. Vi var ofta inlåsta i "målarrummet" som straff. Där hittade vi tvålflagor som vi "gjorde tvål av" och tvålade in golvet och åkte runt på. Inte uppskattat.
När jag åkte på första ridlägret ihop med min äldre granne fick jag pengar att ringa hem för. ALla ungar ringde hem. Inte jag. Jag hade det ju askul där och tänkte inte mer på det. Det fanns ingen telefon i huset vi bodde(iskogen) och det var innan mobil. Man gick till telefonkiosk för att ringa. Så mina föräldrar fick till slut veta att jag levde genom grannens föräldrar.
När vi skulle måla om hemma frågade jag om jag fick rita en häst på väggen innan. De trodde en liten med blyerts typ. Jag hittade en spritpenna och målade en häst med full mankhöjd i nästan kolsvart. De fick grundmåla väggen rätt mkt mer än planerat.

Lite så var jag väl som liten..
 
Du och jag är typ soulmates känns det som. Jag var/är exakt så där 🙄
Har heller aldrig varit på fest. Jag drack lite första gången på min studentfest (ville se hur det smakade och hur det var) - blev aningens pyttelite berusad och HATADE skiten + att drinkarna smakade apa. :wtf: Fruktansvärt. Never again.

Nä jag var hellre i skogen med mina kompisar, snackade harry potter och sagan om ringen och diskuterade om vi kanske möjligen kan vara häxor. Eller hade filmkväll med tio ton godis och litervis Pepsi Max... Vilket är vad vi fortfarande gör för ingen av oss vet hur man gör när man är vuxen 🤷‍♀️
BE MY FRIEND 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
387
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 080
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 726
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp