Jag får 243 kronorJag kommer bli rik, får 135 kronor av FK denna månaden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får 243 kronorJag kommer bli rik, får 135 kronor av FK denna månaden
Väntar på att banken öppnar. Verkar som att vi ska lägga om bolånet i månadsskiftet. Om jag inte är ute och seglar har vi dock ett avtal om lägre ränta några månader till. Som jag inte kan se nåt avtal på. Känner att jag måste få rätsida på det, annars höjs räntan en hel procent, vilket förvisso inte är dödligt mycket men väldigt onödigt
Ja, Jag tänker det med. Men om jag binder lånet på 1 år ligger räntan kvar "tyyyyyp" där det är idag så jag funderar på att lägga delar där om de protesterar.Det där kan ni ju förhandla om. Speciellt i nuläget...
Ja, Jag tänker det med. Men om jag binder lånet på 1 år ligger räntan kvar "tyyyyyp" där det är idag så jag funderar på att lägga delar där om de protesterar.
Ja det blir bara en del i så fall och inte mer än 1 år. Tänker max 50% bundet.Du kan ju annars köra rörlig, iaf en del av beloppet? Brukar löna sig i längden och i nuläget är nog inga räntehöjningar att vänta på ett bra tag.
Ja det blir bara en del i så fall och inte mer än 1 år. Tänker max 50% bundet.
Har en förhoppning om att behålla dagens ränta någorlunda pga behöver jobba upp sparandet en del pga kommande svindyr renovering. En sån där måste göra du vet. Underlättar lite med en tidsplan. Var 1 eller 3 år med den räntan och vill gärna återgå till rörligt så snabbt det går. Tanken är att göra denna i år, gärna typ nu direkt men det återstår att se. Observera att sparandet inte är katastroflågt, då hade jag bara stoppat amorteringen tillfälligt. Men ja, det tar emot att binda upp det öht. Får räkna och läsa lite efter samtal med banken. Ifall vi nu inte får behålla räntan.Varför binder du på ett år i dagens läge? Obs ingen kritik bara nyfiken!
Har en förhoppning om att behålla dagens ränta någorlunda pga behöver jobba upp sparandet en del pga kommande svindyr renovering. En sån där måste göra du vet. Underlättar lite med en tidsplan. Var 1 eller 3 år med den räntan och vill gärna återgå till rörligt så snabbt det går. Tanken är att göra denna i år, gärna typ nu direkt men det återstår att se. Observera att sparandet inte är katastroflågt, då hade jag bara stoppat amorteringen tillfälligt. Men ja, det tar emot att binda upp det öht. Får räkna och läsa lite efter samtal med banken. Ifall vi nu inte får behålla räntan.
Verkar som att vi får behålla våra rabatter till oktober så de stannar kvar där de är vad gäller räntan så att säga (y) Det lutar alltså åt att vi behåller det som det ärDanske Bank har 1,19 bunden nu tex. Jag hade inte bundit på sämre än det!
MVH när en inre bankman i mitt sinne haha
Ibland önskar jag att vårt var litet. Känner lite att jag bara sitter och väntar på den där rika amerikanska, okända släktingens död alla slantar vi sparar ihop går ju liksom in i renoveringar och grejer! blir så sugen ibland på att bara släppa iväg ponnyn så man kan ta de där tusenlapparna varje månad att lägga in i bolån stället! Tur jag är mästare på att pumpa försäkringsbolag på pengar så jag kan säga att jag betalar djuret med min ohälsa i ställetFunderade på att ansöka om amorteringsfritt i 6 månader för att fylla på bufferten men sen i sig jag att jag ändå inte amorterar mer än 1200kr/månad. Litet bolån.