Bara gissar... nybörjare? Okunnig? Dålig?Sitter här och försöker hitta vad grönjävlig betyder, försöker förstå den här meningen:
"Ska ja behöva banka in de i skallen, att du är grönjävlig på de du gör i vardagen."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara gissar... nybörjare? Okunnig? Dålig?Sitter här och försöker hitta vad grönjävlig betyder, försöker förstå den här meningen:
"Ska ja behöva banka in de i skallen, att du är grönjävlig på de du gör i vardagen."
Jag tror inte det (det handlar om mig i min vardag me jobbet och innan denna mening var det lite diskussion om att ja ev skulle bli headhuntad pga mina kunskaper), men jag är inte säker. Försökte googla men google hittar inget, fanns en där det stod beskrivet, men såklart var det en blogg som var låst med användarnamn och lösen.... suck.Bara gissar... nybörjare? Okunnig? Dålig?
Då får du väl helt enkelt fråga personen som skrev det vad hen menar?Jag tror inte det (det handlar om mig i min vardag me jobbet och innan denna mening var det lite diskussion om att ja ev skulle bli headhuntad pga mina kunskaper), men jag är inte säker. Försökte googla men google hittar inget, fanns en där det stod beskrivet, men såklart var det en blogg som var låst med användarnamn och lösen.... suck.
Har redan provat med det, men får bara retsamma svar tillbaka så blir inte mycket klokare annars hade jag inte frågat här... :/Då får du väl helt enkelt fråga personen som skrev det vad hen menar?
Men vilken dålig stil! Mitt ordförråd är jättedåligt och när folk använder ord jag inte kan vill jag lära mig, vilket man givetvis inte gör av retsamma svar. Jag uppskattar jättemycket när folk förklarar ords betydelse för mig, så att jag kan lära mig och förstå.Har redan provat med det, men får bara retsamma svar tillbaka så blir inte mycket klokare annars hade jag inte frågat här... :/
Grönjävlig är ett kraftuttryck - i det här sammanhanget för att visa att något är extremt bra.Sitter här och försöker hitta vad grönjävlig betyder, försöker förstå den här meningen:
Nej nej nej. Tvärtom!Bara gissar... nybörjare? Okunnig? Dålig?
Ooooooh, inte direkt ett ord jag hade förknippat med det men nu vet jag i fortsättningen.Grönjävlig är ett kraftuttryck - i det här sammanhanget för att visa att något är extremt bra.
=du är väldigt duktig på det du gör.
Har du aldrig hört nån säga -det där är du för djävlig på? Som en uppskattning. Grönjävligt är bara en förstärkning.Ooooooh, inte direkt ett ord jag hade förknippat med det men nu vet jag i fortsättningen.
Jo lite så, personen är lite retsam i sättet så inget nytt där, men men nu kom ju @tanten och räddade oss. Vi har lärt oss ett nytt ord med det rätta betydelse.Men vilken dålig stil! Mitt ordförråd är jättedåligt och när folk använder ord jag inte kan vill jag lära mig, vilket man givetvis inte gör av retsamma svar. Jag uppskattar jättemycket när folk förklarar ords betydelse för mig, så att jag kan lära mig och förstå.
Har du testat att fråga om personen vill att du ska förstå? Om hen vill att du ska förstå, så får hen givetvis förklara.
Hmm, har nog hört något åt det hållet, dock är det länge sen nu. Jag tänkte mer grön i det här sammanhanget lite som grön i nybörjare typ, inte undra på att jag inte fick ihop det i huvudet.Har du aldrig hört nån säga -det där är du för djävlig på? Som en uppskattning. Grönjävligt är bara en förstärkning.
Också trött på corona så jag kan spy.......Fan vad jag är less på Corona-helvetet och allt snack om detta. ALLT handlar ju bara om Corona nu. Funderar på att koppla ur mig helt och bara läsa böcker och dricka vin
Måla av @tuaphua med vovve?Jo kanske ska dra igång med ngt nytt! Måste bara komma på ngn kul idé