R
Raderad medlem 68338
Skulle gissa på att det handlar om att du känner dig som det störtande planet och sjunkande titanic nu när du är ofrivilligt isolerad
Kan vara en rimlig drömtydning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle gissa på att det handlar om att du känner dig som det störtande planet och sjunkande titanic nu när du är ofrivilligt isolerad
Inser att skolan i allmänhet inte har tänkt så mycket när det gäller nedstängningen.
Post, Leveranser, Kontroller i skolan (tänk om det till exempel blir en läcka eller liknande...) Städare, Att vi som ska låsa dörrarna kl 18:00 i kväll överhuvudtaget vet hur man gör (vi har absolut ingen aning...), mat som blir dålig i kylen, att medarbetare faktiskt har tillgång till internet hemma (Jag kommer inte kunna arbeta med jobbdatorn om jag inte får mer mobildata pga inget wifi hemma till exempel) med mera.
Det är som vanligt när mitt jobb ska göra något.
De bestämmer, jag tänker, och jag fixar så att det de bestämmer sig för flyter på utan problem
Jag borde få mer lön. Mycket mer lön.
Sjukt dåligt för er båda!Vi har precis samma problem. Alla har inte oändligt med internet (wifi) hemma men vi ska sitta online i videosamtal 11h per vecka (endast inräknat mina 4 av 10 kurser).
En elev frågade hur skolan tycker att hen ska lösa det och läraren bara "köp mer internet". Jaha, men om man inte har pengar till mer internet då? Ja men så klart, skaffa mer pengar!
Västervik där växte jag upp. *vinkar genom din bild till världens bästa farmor och farfar*Hittade precis solen, den gömde sig i Västervik. ☀
Regnade hemma så därav skitiga rutor.
Visa bifogad fil 47138
Funkar torrjäst?Gjorde en snabbhandling eftersom jag råkade använda all återstående mjölk till en vitkålsstuvning.
Ingen jäst idag heller. Var in på lilla Coop och kollade, efter ett tips, men det var slut där med. Fanns några ynkliga sötdegskuber i en låda bara.
De affärer jag frågat tror att de kanske eventuellt möjligen kan få in i mitten av veckan. Kanske.
Misstänker giardia?? Bara att ta ett skit prov o skicka till SLU eller prova ett snabbtest (inte like tillförlitligt) sen ge axilur eller jag flredrar flagyl för att få bukt med det asap. Glöm inte att ALLT i hemmet ska saneras inkl hundenKöpte för 3 veckor sen en hund som visade sig vara sjuk vid köpet.
Så igår var jag i kontakt med Hallå Konsument som sa att jag har rätt att häva köpet eller begära tillbaka ersättning. Vi väljer det sistnämnda, då vi har samma merjobb oavsett om hon stannar eller ej.. Skrev därför till hundorganisationen att jag kräver tillbaka pengarna veterinären då försäkringen givetvis inte täcker en redan befintlig sjukdom. Hundorganisationen slår sig helt fria med en massa dåliga bortförklaringar, så idag har jag varit i kontakt med både veterinären och försäkringsbolaget för att samla in deras utlåtande.
Jag kommer inte ge mig, speciellt då veterinären starkt misstänker giardia. Alltså samma anledning som från början gjort mig skeptiskt till utländska organisationer men då jag vet flera som plockat in hundar så valde jag också att göra det
Se där ja, vi har en körning hit. Så är inte så ofta här, men ser rätt trevligt ut det lilla jag sett.Västervik där växte jag upp. *vinkar genom din bild till världens bästa farmor och farfar*
Nyfiken här. Va e höm?Lunchdags. Korvstroganoff med höm. Mycket sås och lite korv då sambon råkade får det allra mesta...
Misstänker giardia?? Bara att ta ett skit prov o skicka till SLU eller prova ett snabbtest (inte like tillförlitligt) sen ge axilur eller jag flredrar flagyl för att få bukt med det asap. Glöm inte att ALLT i hemmet ska saneras inkl hunden
Nyfiken här. Va e höm?