Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: :bag: :banghead: :bag:

Kommer hem efter en lång och frusen resa där bussar var försenade och lekte sardin. Pluggar in den nya brödrosten. Den fungerar inte. Jag blir galen. Inser att jag inte pluggat i grenuttaget. Pluggar in min gamla brödrost och den fungerar perfekt!!!

Redan tagit av plasten. Åka tillbaka med den?
 
Dela gärna recept! :d
Jag tror det var
1 kg köttfärs
1 finhackad stekt lök
1 riven stor morot
2 ägg
salt
peppar
1,3 kg kål
lite sirap på den stekta kålen

Såsen
Luta den färdiga kålpuddingen och så mycket av skyn du kan
vatten
majsstärkelse
en "skvätt" sherry (ja den är viktig)
grönsaksbuljong
lite soja för att få lite färg
grädde


Jag lagar sällan efter recept så det blir olika varje gång och jag minns inte riktigt hur jag gör saker.
 
Fick precis smaka prosecco för troligen första gången. Definitivt sista också. Kan inte komma på när senast jag smakade något lika vidrigt :cautious: Och jag vet så väl att folk generellt pratar om sådant som något gott och trevligt, så, nu känner jag mig sådär lagom udda igen.
 
Dela gärna recept! :d

Finns flertalet, men här är mitt

Relativt finhackad vitkål, läggs i kokande vatten nån minut.
När vitkålen runnit av helt, så blandas den med köttfärs, sirap, salt, peppar och grädde.
Semten trycks ut i ugnsfast form och gräddas på 180-200° tills man ser att kålpuddingen krympt från kanterna.

Höftar allt 😁
 
Fick precis smaka prosecco för troligen första gången. Definitivt sista också. Kan inte komma på när senast jag smakade något lika vidrigt :cautious: Och jag vet så väl att folk generellt pratar om sådant som något gott och trevligt, så, nu känner jag mig sådär lagom udda igen.
Hade ingen aning om vad det var så var tvungen att googla. Jag garanterar att jag skulle hålla med dig men den ryggdunken kanske inte är så mycket värd iom att jag anser att allt alkoholhaltigt är odrickbart :yuck:
 
Fick precis smaka prosecco för troligen första gången. Definitivt sista också. Kan inte komma på när senast jag smakade något lika vidrigt :cautious: Och jag vet så väl att folk generellt pratar om sådant som något gott och trevligt, så, nu känner jag mig sådär lagom udda igen.

Prosecco är inte alls gott... Ska en dricka bubbel ska det vara franskt, cremant eller ännu hellre champagne. Du är inte ett dugg udda :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 079
· Visningar
30 306
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 154
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp