Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått en bukett blåbärsris (med blåbär såklart!) av en vän som var här och hälsade på. Sådan jättefin gåva till mig som längtar skog!

Hon hittade också två karljohanssvampar som bokstavligen växte i en vattenpöl, så ikväll blir det nog svamp till middag.

Fick också bokleverans som jag sett fram mycket emot och har börjat läsa lite.
 
Andas lite. Jag trodde naivt nog att första arbetsdagen efter semestern skulle bli ganska lugn och trevlig. Ha! Vet inte vem jag försökte lura där :meh: Har knappt hunnit andas på hela dagen, och än mindre äta, men nu är de allra mest akuta grejerna klara i alla fall och lunchen är intagen. Ska gå ut i solen och titta på cyklingen en stund nu tänkte jag, innan jag dyker ner i jobbvärlden igen där jag förmodligen kommer att få stanna fram till 18 eller 19 ikväll... :sleep: Hade glömt att det var cykling idag men helikoptern som cirkulerat ovanför vår lägenhet den senaste timmen påminde mig!
 
Jobbat i dag trots vad jag nog ändå tror är migrän. Inte så ont som jag brukar, men ont, illamående, yrsel och samma vanliga ljus- och ljudkänslighet. Men jag tog mig igenom mina timmar ändå, rätt lugnt på jobbet ändå, och sedan hämtade jag medicin jag beställt (så att jag kan mörda migränen!), köpte notisflikar på Akademibokhandeln till mina ICD10-böcker och köpte lite mat och glass på Hemköp. Blev plötsligt så glassugen från ingenstans! Så nu har jag en låda med glass i frysen! Riktigt vrålakutsugen, har inte ätit någon, tänker att då kommer migränen få huvudet att explodera...

Gått en runda med hunden, ätit en macka och ska nu lägga mig en stund och se om det kanske hjälper mot värken. Ska fråga spionen om han vill följa med och värma min rygg.
 
Hemma sedan en liten stund. Passade på att snabbt handla lite på vägen hem från Ultuna och gick då även med i en insamling som RFSU håller i för att hjälpa misshandlade kvinnor. Känns bra, jag känner ju minst tre kvinnor som varit misshandlade av sina respektive, både fysisk och psykisk misshandel. Ingen av dem har gjort några anmälningar så de finns inte med i statistiken. :(
 
Säg den lycka som varar :grin:
Var nöjd med livet en stund. Skulle ta fram mat. Kylen har stått öppen :arghh: Bara att kasta maten. Dörren är lite knäpp så det är inte första gången, men nu var det längesedan sist. Bajs! Bara att åka och handla ikväll… Hade som tur var mat färdig i frysen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp