Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beroende på vilken app jag kollar så varierar temperaturen här mellan 14 - 17 grader. Sovrumsfönstret öppet som vanligt och regn utanför men varmt och skönt inne utan några påslagna element eller tända brasor. Så jäkla glad att jag hade möjligheter att byta tak på huset tidigare i år när det var sol och fint. Hu om det hade varit nu när det regnar nästan hela tiden. 😳

Ätit en paj gjord med Västerbottensost och kantareller och trots hundarnas besvikna ögon åt jag upp allt själv tillsammans med en egenodlad gurka. Tror mina hundar präglats lite för mycket på katterna faktiskt. De vill alltid ha deras mat, vilket iofs inte är så konstigt, men sen vill de gå ut och vägrar när jag öppnar dörren och det regnar! De blänger på mig och jag får dra ut dem från sovrummet dit de smiter om de tror de måste ut. Stänger jag däremot dörren så vill de ut igen, tills jag öppnar och det fortfarande regnar. 😾

Nu ligger det två blöta hundar och vi slöar hela bunten, även de riktiga katterna. 😺
 
Blev ett par timmar i syrummet för jag nästan fick sytt en kjol till en vän som legat på vänt väldigt länge. Den krånglade dock en hel del, så en (förhoppningsvis) sista våga med sprättaren och sen en skön till så är den förhoppningsvis färdig. Hoppas min vän gillar den med den, jag är själv lite fundersam 🙈😅

Nu har jag firat sista dagen av semestern med en skål glass och Masterchef Australien 😍
 
Regnet öser ner, och det är spått att komma mest regn imorgon så det blir att jobba hemma och kontoret resten av veckan. Så jag ska snart vika tvätt och se på Below Deck Down under.
 
Jag har tänt både pannan i källaenoch kökspannan för att torka ur huset lite. Det är inte kallt, men det är genomfuktigt och allt, ALLT, är blött. Efter duschen är det fortfarande pölar på golvet nästa morgon.
Tvätten har hängt två dagar efter tvätt och är fortfarande lite fuktig inte allt men en del.
 
Beroende på vilken app jag kollar så varierar temperaturen här mellan 14 - 17 grader. Sovrumsfönstret öppet som vanligt och regn utanför men varmt och skönt inne utan några påslagna element eller tända brasor. Så jäkla glad att jag hade möjligheter att byta tak på huset tidigare i år när det var sol och fint. Hu om det hade varit nu när det regnar nästan hela tiden. 😳

Ätit en paj gjord med Västerbottensost och kantareller och trots hundarnas besvikna ögon åt jag upp allt själv tillsammans med en egenodlad gurka. Tror mina hundar präglats lite för mycket på katterna faktiskt. De vill alltid ha deras mat, vilket iofs inte är så konstigt, men sen vill de gå ut och vägrar när jag öppnar dörren och det regnar! De blänger på mig och jag får dra ut dem från sovrummet dit de smiter om de tror de måste ut. Stänger jag däremot dörren så vill de ut igen, tills jag öppnar och det fortfarande regnar. 😾

Nu ligger det två blöta hundar och vi slöar hela bunten, även de riktiga katterna. 😺
Skrattar åt hundarna...
 
Tröttdag. Fattar inte riktigt varför men nåväl, så var det.

Försökte köra lite ved. Det blev fyra genomblöta kärror innan regnet fick mig att ge upp. Regnet har blött ner veden såpass att vissa vedträn börjat mögla lite. Men allt jag kör in under tak kan det inte regna mer på. Alltid något.

Jag kan bara se nackdelar med regnet just nu. :(
Har du inga presenningar att täcka veden med? Under juli, och nu fortsatt in i augusti, har vår legat mer under presenning än utan... :(

Jag har fortfarande panik över bonden och hans andraskörd. Om det överhuvudtaget kommer att bli en period såpass lång att han kan bärga något... :(
 
Sprang in i min snälla granne när jag var i tvättstugan. Han som hjälpte mig med min lampa. Han höll på att stöka i sitt förråd och vi började prata. Nämnde mitt problem med mitt hänglås, han, ingen fara och tar fram en gigantisk bultsax. Sedan gick det på mindre än en minut. Jag kunde tom sätta tillbaka låset så det ser helt ut. Inte för att det finns något att stjäla där. Och jag som funderat på att betala dyrt för en låssmed.

Tyvärr pratade vi alldeles för länge så nu är mina kycklingdelar som stod i ugnen torra som snus misstänker jag. Har tagit ut dem så de får svalna lite.
 
Sprang in i min snälla granne när jag var i tvättstugan. Han som hjälpte mig med min lampa. Han höll på att stöka i sitt förråd och vi började prata. Nämnde mitt problem med mitt hänglås, han, ingen fara och tar fram en gigantisk bultsax. Sedan gick det på mindre än en minut. Jag kunde tom sätta tillbaka låset så det ser helt ut. Inte för att det finns något att stjäla där. Och jag som funderat på att betala dyrt för en låssmed.

Tyvärr pratade vi alldeles för länge så nu är mina kycklingdelar som stod i ugnen torra som snus misstänker jag. Har tagit ut dem så de får svalna lite.
Jag sa ju det en riktig bultsax fixar sånt... till kycklingen nästa gång crockpot fixar dem.
 
Öser riktigt mkt nu
Börjar känna mig lite förkyld. Blev ju blött både tor och fre
Min kp tyckte ev att vi skulle göra en utflykt till Fiby urskog men det verkar inte som det kommer vara något väder för det imorgon
Stannar hellre hemma och städar till djuren och ska rensa upp i bokhlgen i sovrummet
 
Har du inga presenningar att täcka veden med? Under juli, och nu fortsatt in i augusti, har vår legat mer under presenning än utan... :(

Jag har fortfarande panik över bonden och hans andraskörd. Om det överhuvudtaget kommer att bli en period såpass lång att han kan bärga något... :(
Ja, men kom på det försent så den redan var blöt. Tror på mer risk för mögel om jag stänger in fukten :cry:
 
Pajen blev ”soggig” i botten men ändå god!
Nu funderar jag på när jag brukar gå upp en jobbdag. Och vad har jag med mig? Så många frågor 😅

IMG_1195.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp