Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tvätten har hängt två dagar efter tvätt och är fortfarande lite fuktig inte allt men en del.Jag har tänt både pannan i källaenoch kökspannan för att torka ur huset lite. Det är inte kallt, men det är genomfuktigt och allt, ALLT, är blött. Efter duschen är det fortfarande pölar på golvet nästa morgon.
Skrattar åt hundarna...Beroende på vilken app jag kollar så varierar temperaturen här mellan 14 - 17 grader. Sovrumsfönstret öppet som vanligt och regn utanför men varmt och skönt inne utan några påslagna element eller tända brasor. Så jäkla glad att jag hade möjligheter att byta tak på huset tidigare i år när det var sol och fint. Hu om det hade varit nu när det regnar nästan hela tiden.
Ätit en paj gjord med Västerbottensost och kantareller och trots hundarnas besvikna ögon åt jag upp allt själv tillsammans med en egenodlad gurka. Tror mina hundar präglats lite för mycket på katterna faktiskt. De vill alltid ha deras mat, vilket iofs inte är så konstigt, men sen vill de gå ut och vägrar när jag öppnar dörren och det regnar! De blänger på mig och jag får dra ut dem från sovrummet dit de smiter om de tror de måste ut. Stänger jag däremot dörren så vill de ut igen, tills jag öppnar och det fortfarande regnar.
Nu ligger det två blöta hundar och vi slöar hela bunten, även de riktiga katterna.
Har du inga presenningar att täcka veden med? Under juli, och nu fortsatt in i augusti, har vår legat mer under presenning än utan...Tröttdag. Fattar inte riktigt varför men nåväl, så var det.
Försökte köra lite ved. Det blev fyra genomblöta kärror innan regnet fick mig att ge upp. Regnet har blött ner veden såpass att vissa vedträn börjat mögla lite. Men allt jag kör in under tak kan det inte regna mer på. Alltid något.
Jag kan bara se nackdelar med regnet just nu.
Jag sa ju det en riktig bultsax fixar sånt... till kycklingen nästa gång crockpot fixar dem.Sprang in i min snälla granne när jag var i tvättstugan. Han som hjälpte mig med min lampa. Han höll på att stöka i sitt förråd och vi började prata. Nämnde mitt problem med mitt hänglås, han, ingen fara och tar fram en gigantisk bultsax. Sedan gick det på mindre än en minut. Jag kunde tom sätta tillbaka låset så det ser helt ut. Inte för att det finns något att stjäla där. Och jag som funderat på att betala dyrt för en låssmed.
Tyvärr pratade vi alldeles för länge så nu är mina kycklingdelar som stod i ugnen torra som snus misstänker jag. Har tagit ut dem så de får svalna lite.
Jo jag ser åskar hos dig. Han är på väg mot @Fjordfrälst också ser jag........Nu är Åskar här,jag är skottberörd så hoppade högt vid första smällen, tur ingen av hundarna bryr sig om sin spattiga matte, och nu är det varmt o skönt inne
Jo jag ser åskar hos dig. Han är på väg mot @Fjordfrälst också ser jag........
Skiten närmar sig alltså mig.Jodå några blixtnedslag vid stallet förut ikväll och som sagt en rejäl åskfront kryper uppåt ..
Ja, men kom på det försent så den redan var blöt. Tror på mer risk för mögel om jag stänger in fuktenHar du inga presenningar att täcka veden med? Under juli, och nu fortsatt in i augusti, har vår legat mer under presenning än utan...
Jag har fortfarande panik över bonden och hans andraskörd. Om det överhuvudtaget kommer att bli en period såpass lång att han kan bärga något...