Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit borta i tre dagar och katterna tar emot oss med varma tassar :laugh: Ena katten jamar argt att hon inte fått gå ut på hela tre dagar (:eek:) och vill ut NU! Andra katten gräver ut ett garnnystan från en väska och rullar ut det över golvet 🧶 Katten som ville ut gick ut två sekunder och kom sen in igen och jamade ARGT att det ska sluta regna NU! Mina knaskatter 😻🥰
 
Rätt pinsamt att tappa en sticka på tåget och behöva krypa under sätet för att få fram den.
Påminner mig om en gång när jag flög. Det var max 8 passagerare och jag satt långt bak. När planet gick ner för landning behövde jag inhalera Bricanyl så gjorde det och tappade den på golvet. Jag hörde hur den rullade under alla säten och nån längst fram tog upp den och gav till flygvärdinnan, som såg fundersam ut. Jag fick vinka och säga att det var min.
 
Påminner mig om en gång när jag flög. Det var max 8 passagerare och jag satt långt bak. När planet gick ner för landning behövde jag inhalera Bricanyl så gjorde det och tappade den på golvet. Jag hörde hur den rullade under alla säten och nån längst fram tog upp den och gav till flygvärdinnan, som såg fundersam ut. Jag fick vinka och säga att det var min.
Haha, pinsamt det med. 😅
 
I morse lämnade vi ena katten hos veterinären en stund. Efter det åkte vi till stan åt lunch. Pantade flaskor (200 kr) köpte internetkabel och skarvkabel till routern. Handlade mat och medicin till katten. Nu på väg hemåt och försöka få i skrället medicin. :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
 
Inledde dagen med att köpa en klänning... :o Fick ett reamejl från Hängmatta och hittade nästan direkt en så tjusig klänning - i färger som funkar jättebra i höst också - till halva priset. Jag trivs ju så fantastiskt bra i deras klänningar så det var bara att slå till :) !

Idag ska jag ta tag i sista fönstret, och måla färdigt ett annat. Och sedan är alla fönster vackra och hela :) !

Bild pa klanningen?

Klockren utställare i min värld.

Man ställer ut hundar på en utställning
Konstnärer har utställningar. Dvs man kan titta på dem/det.

En utställare står på mässa eller marknad och marknadsför (advertice) eller säljer. Din koppling till artist försöker jag begripa för den kan jag inte förstå. En artist uppträder.
:)

Helt enkelt darfor att min Svenska ar ganska "shaky" numera. Jag pratar Svenska med Maken och barnen (oftast) sa var Svenska ar pa niva att vi inte levt med Svenskan runt oss pa en himla massa ar.
Manga ord och uttryck ar borta, jag gissar att vi ligger pa en 8-9 arings niva av talad Svenska, medan ordforstaelsen ju sa klart ar mycket hogre aven om man inte kan grava fram ord nar man talar eller komma ihag definitioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Foderstat till islandshäst, åring

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp