Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en promenad med hundarna och trillade rätt ordentligt :( Hade tack och lov bandage på ena foten som är lite svajig, för blev ett ordentligt uppskrapat och uppsvullet blodkärl som behövde lite tryck på sig ett par timmar för att lugna ner sig.
Vrickade också till den foten som tidigare varit ok 👎 Så typiskt, och innebär att jag får linda båda fotlederna och se till att jag får hålla mig på fötterna på morgondagens agilitykurs. 😅
 
Semestern går mot sina sista dagar. Då äter man pizza med bea.
IMG_3574.jpeg
 
Idag är en såndär dag när jag mest sovit och bara varit vaken nån timme mellan tupplurarna och ändå kommer jag inte ha några problem med att somna för natten om nån timme till :sleep:

Förhoppningsvis är jag något piggare imorgon, så jag får något gjort här hemma innan det är dags att börja jobba igen på måndag 😅
 
Väntar på att den hemgjorda pizzan ska bli klar, magen klagar.
Hemgjord, eller nästa hemgjord pizza. Degen fick köpas då jag inte fick tiden att passa för jäsning mm.

Den familjepizzadegen är klart mindre än den jag får om jag gör det själv. Men nu har jag mat veckan ut samt extra i frysen :up:
 
Har hämtat paket, handlat, jobbat, varit ute med spionen, som för övrigt är missnöjd med att jag gick en långis strax efter lunch och en kortis istället på eftermiddagen, INTE ok=enda bytet som är ok i hans värld är kortis mot långis-förutom vid regn, då är det snabbt som fan som gäller :D I övrigt har jag ätit mat, pratat i telefon och suckat över att det bara är onsdag och ändå finns det redan mycket päls på golvet.

Mitt paket! Favoriten var förstås det lilla mini-märket :D Funderar på om man inte kan göra det till en hängsmycke i ett halsband.

363419981_10159960493118877_3138561697597855472_n.jpg
 
Plåster har blivit mitt nya florsocker... :nailbiting:

För er som - mot förmodan ;) - inte har hängt med i svängarna, så brukar jag ju köpa florsocker ofta pga att jag aldrig tror att jag har något hemma = oftast MINST två paket i skafferiet... :D Men nu har det hänt med plåster :nailbiting: !! Jag har säkerligen tre paket med olika typer av plåster i mitt skåp. Peppar, peppar skadar jag mig väldigt sällan, så vad jag ska med så många plåster till det vette.... Men, bra att ha, eller hur :D?!
 
Idag har jag lärt mig att dörrarna till mejerier på lagren i butikerna kan man både klämma och skära (bara ytligt nu iaf) sig på...🙃.
Skönt att vara klar med dagens jobbpass vid lunchtid och hämta upp varorna på CG som de plockat ihop under tiden; kalas 👍. Var förbi närbutiken och handlade till lite; passade på att köpa mer jordgubbar 😍. Även om sista sommarmånaden redan är inledd är i alla fall inte sommaren slut än! 😍.
Ikväll fick pållan galoppera lös en liten stund på ridbanan och så skrittas av vid hand; gissa om hon passade på att stjäla grästuggor så gott hon kunde 😆😅. Nu är det hög tid att sova 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 195
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp