Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bild pa klanningen?



Helt enkelt darfor att min Svenska ar ganska "shaky" numera. Jag pratar Svenska med Maken och barnen (oftast) sa var Svenska ar pa niva att vi inte levt med Svenskan runt oss pa en himla massa ar.
Manga ord och uttryck ar borta, jag gissar att vi ligger pa en 8-9 arings niva av talad Svenska, medan ordforstaelsen ju sa klart ar mycket hogre aven om man inte kan grava fram ord nar man talar eller komma ihag definitioner.
Det var verkligen inget klagomål, bara lite förtydligande.
Vore roligt att följa din tankegång om artist?
 
Hängt ut vittvätten och hunnit ta in den igen, glad jag inte tittade på prognosen utan använde ögonen istället. Var samma visa igår, de lovade först regn och sedan fint hela dagen.
 
Det var verkligen inget klagomål, bara lite förtydligande.
Vore roligt att följa din tankegång om artist?

Ehrrrm ... Tankegang? :rofl:
En artist har utstallning och ar darfor en utstallare, en hund utstallning stalls hunden ut. Vi har inget att stalla ut, vi ar i vart bas for att locka fler att komma och jobba for foretaget. En "vendor".

Screen Shot 2023-08-02 at 7.06.44 AM.png
 
Ehrrrm ... Tankegang? :rofl:
En artist har utstallning och ar darfor en utstallare, en hund utstallning stalls hunden ut. Vi har inget att stalla ut, vi ar i vart bas for att locka fler att komma och jobba for foretaget. En "vendor".

Visa bifogad fil 124945
Nej, tror du blandar ihop?
En artist har en föreställning, en show. En publik tittar mot en scen och en föreställning.
På en utställning vandrar publik runt och tittar på många saker.

Jag har varit utställare på mässa och stått i stånd för att marknadsföra företaget jag jobbade på. På en stor julmarknad där jag brukar jobba på finns massor av utställare som säljer sina julrelaterade produkter.

Det är kul att jämföra språk och betydelser! :)
 
Nej, tror du blandar ihop?
En artist har en föreställning, en show. En publik tittar mot en scen och en föreställning.
På en utställning vandrar publik runt och tittar på många saker.

Jag har varit utställare på mässa och stått i stånd för att marknadsföra företaget jag jobbade på. På en stor julmarknad där jag brukar jobba på finns massor av utställare som säljer sina julrelaterade produkter.

Det är kul att jämföra språk och betydelser! :)

Eller: Artisten staller ut sina malningar, photographs, skulpturer, textilier eller vad de gor ... en annan Artist i performance arts sjunger, dancar, eller upptrader.
Pa massan ar jag en vendor som jobbar med att marknadsfora foretaget, och pa State Fair ar jag ocksa en vendor och forsoker marknadsfora foretaget. :D

En fraga har ... visst raknas en skadespelare, sangare, dancare, etc, som artist ocksa?
 
Eller: Artisten staller ut sina malningar, photographs, skulpturer, textilier eller vad de gor ... en annan Artist i performance arts sjunger, dancar, eller upptrader.
Pa massan ar jag en vendor som jobbar med att marknadsfora foretaget, och pa State Fair ar jag ocksa en vendor och forsoker marknadsfora foretaget. :D

En fraga har ... visst raknas en skadespelare, sangare, dancare, etc, som artist ocksa?
Ja, men de första är konstnärer, inte artister.
 
Eller: Artisten staller ut sina malningar, photographs, skulpturer, textilier eller vad de gor ... en annan Artist i performance arts sjunger, dancar, eller upptrader.
Pa massan ar jag en vendor som jobbar med att marknadsfora foretaget, och pa State Fair ar jag ocksa en vendor och forsoker marknadsfora foretaget. :D

En fraga har ... visst raknas en skadespelare, sangare, dancare, etc, som artist ocksa?
Som vendor är du kanske säljare eller marknadsförare?

Och njae?
Den som målar, fotograferar skulpterar dansar är snarare konstnär?

Artister sjunger, spelar musik,etc. Bruce Springsten är artist.
Van Gogh var konstnär.

Svenskan har två olika ord. Kanske det sammanfattas som artist på engelska?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 195
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp