Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var verkligen inget klagomål, bara lite förtydligande.Bild pa klanningen?
Helt enkelt darfor att min Svenska ar ganska "shaky" numera. Jag pratar Svenska med Maken och barnen (oftast) sa var Svenska ar pa niva att vi inte levt med Svenskan runt oss pa en himla massa ar.
Manga ord och uttryck ar borta, jag gissar att vi ligger pa en 8-9 arings niva av talad Svenska, medan ordforstaelsen ju sa klart ar mycket hogre aven om man inte kan grava fram ord nar man talar eller komma ihag definitioner.
Det var verkligen inget klagomål, bara lite förtydligande.
Vore roligt att följa din tankegång om artist?
Det tror jag du gör rätt i.Funderar på en svamppaj. Svamp har jag. Men lök kräver att jag går ut i regnet och hämtar från landet.
Tror pajen får vänta till en dag med uppehåll
Nej, tror du blandar ihop?Ehrrrm ... Tankegang?
En artist har utstallning och ar darfor en utstallare, en hund utstallning stalls hunden ut. Vi har inget att stalla ut, vi ar i vart bas for att locka fler att komma och jobba for foretaget. En "vendor".
Visa bifogad fil 124945
Nej, tror du blandar ihop?
En artist har en föreställning, en show. En publik tittar mot en scen och en föreställning.
På en utställning vandrar publik runt och tittar på många saker.
Jag har varit utställare på mässa och stått i stånd för att marknadsföra företaget jag jobbade på. På en stor julmarknad där jag brukar jobba på finns massor av utställare som säljer sina julrelaterade produkter.
Det är kul att jämföra språk och betydelser!
Ja, men de första är konstnärer, inte artister.Eller: Artisten staller ut sina malningar, photographs, skulpturer, textilier eller vad de gor ... en annan Artist i performance arts sjunger, dancar, eller upptrader.
Pa massan ar jag en vendor som jobbar med att marknadsfora foretaget, och pa State Fair ar jag ocksa en vendor och forsoker marknadsfora foretaget.
En fraga har ... visst raknas en skadespelare, sangare, dancare, etc, som artist ocksa?
Ja, men de första är konstnärer, inte artister.
På engelska är konstnär = artist men artist på svenska = performer typ sångerska, dansare etc.Nu ar jag riktigt confused ... Visst ar val konstnarer artister? Eller har jag verkligen blandat in Engelskan sa mycket att jag inte kan skilja spraken igen.
Som vendor är du kanske säljare eller marknadsförare?Eller: Artisten staller ut sina malningar, photographs, skulpturer, textilier eller vad de gor ... en annan Artist i performance arts sjunger, dancar, eller upptrader.
Pa massan ar jag en vendor som jobbar med att marknadsfora foretaget, och pa State Fair ar jag ocksa en vendor och forsoker marknadsfora foretaget.
En fraga har ... visst raknas en skadespelare, sangare, dancare, etc, som artist ocksa?
Sorgen och saknaden går aldrig över när man förlorar någon man älskat. Den mildras med åren och man lär sig leva med den, det viktiga är att inte fastna i sorgen.Jag kan inte gå rundan som jag och katten och övriga familjen gick utan att tänka på henne. Folk säger att det går över men inte för mig.
Visa bifogad fil 124950