Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, ingenting. Förrän punkan kom, då drog den ;)

Intressant sånt där egentligen, min pappa kände inte att min bil drog skapligt åt vänster fast jag tyckte det var supertydligt och omöjligt att missa och det var också ganska markanta lutningar på däcket + rejält snednött på dem, trots att jag fick tid ganska snabbt hos verkstad för justering.

Fick iaf förklarat för mig att det tydligen inte är helt ovanligt att en framvagnsinställning behövs efter byte till sommardäck även om det var första (och hittills enda) gången för egen del.

Kanske är vissa bilar mer känsliga för sådant som påverkar framvagnen 🤔
 
Intressant sånt där egentligen, min pappa kände inte att min bil drog skapligt åt vänster fast jag tyckte det var supertydligt och omöjligt att missa och det var också ganska markanta lutningar på däcket + rejält snednött på dem, trots att jag fick tid ganska snabbt hos verkstad för justering.

Fick iaf förklarat för mig att det tydligen inte är helt ovanligt att en framvagnsinställning behövs efter byte till sommardäck även om det var första (och hittills enda) gången för egen del.

Kanske är vissa bilar mer känsliga för sådant som påverkar framvagnen 🤔
Ja, jag undrar lite om jag ska boka inställning vid varje byte nu faktiskt.
 
Satte mig precis vid datorn för att joba lite. Diskmaskinen går för fullt. Tur nått gör det i detta huset.

Kokat vinbärsgele och gjort pressgurka. Känslan av att kunna gå ut i morgonrock (mellan regnskurarna) och skörda lite persilja. Underbart.

Nu ska jag jobba lite sen bllir det att fortsätta semestern med att slappa i soffan
 
Spenderade halva gårdagen vid pappas sida. Det går fort nu. Tre års kamp mot aggressiv hjärntumör lider mot sitt slut.
Även fast det på sätt och vis känns som att jag förlorade honom redan för tre år sedan, pga personlighetsförändringar och demensliknande symtom, så är jag fan inte redo nu.
Min snälla, fina, älskade pappa. Det är inte rättvist…💔
 
Ja, jag undrar lite om jag ska boka inställning vid varje byte nu faktiskt.
Balanserar du däcken vid byten? Går den rakt om du släpper ratten? Jag har bara behövt göra framvagnsinställningar vid byten av krängningshämmare eller drivknutar och kör ca 2500 mil/år. Punkteringar enbart när jag kört på någon vass skit, senast förra året på Bauhaus parkering men det kunde bärgaren fixa på fem minuter och laga däcket på plats.
 
Ska försöka dra igång och se om foten blir bättre eller sämre. Testade 1,5 km promenad, 7,5 min motionscykel och 2 km promenad efter.
Nu ska jag placera mig på mina föräldrars altan resten av dagen. Trav och fotboll blir det först.
 
Balanserar du däcken vid byten? Går den rakt om du släpper ratten? Jag har bara behövt göra framvagnsinställningar vid byten av krängningshämmare eller drivknutar och kör ca 2500 mil/år. Punkteringar enbart när jag kört på någon vass skit, senast förra året på Bauhaus parkering men det kunde bärgaren fixa på fem minuter och laga däcket på plats.
Ja den har gått rakt när jag släpper ratten. Jag ska säga till verkstaden att de kanske bör kolla mer, drivknutar, stötdämpare osv. Men den var inne på service tidigare i år utan anmärkning.
 
Lat förmiddag här hemma :) Hundarna ville vara i sovrummet så jag gick och la mig igen 😅 Humla löper så vill hålla koll så inte höglöpet kommer tidigare än väntat 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 195
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp