Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag blir det dag tva pa "Fair" ... Nu alskar jag att ga pa fair, men min huvudvark sager mig att det kan tankas vara lite jobbigt med 4 dagar i rad i 30+ graders varme. BAra 3 dagar kvar :p

I gar nar jag vantade pa min "breakfast borito" sa kom den har undommen med sin get och stod i ko for att kopa frukost. Geten upptradde battre an de flesta hundar, inget drag i kopplet (grimman), inget hoppande runt och nar geten "pratade" sa strackte han ner handen och kliade den bakom oronen. Sa himla gulliga.

IMG_4168.JPG
 
Första arbetsveckan efter semestern o bara 1 dag kvar, härligt. Fakturagranskningen var kaos i måndags trots jag delegerat, både och det där... lite störigt med kaoset men jag är onekligen välbehövd 😅 Var löst på 2 timmar så inte så farligt.
Nu har jag kommit hem efter jobb o affären. Fint väder men blir en lugn kväll, ikväll ska äntligen min bäddmadrass levereras. Den skulle levererats i måndags men postnord hade problem. Längtar nåt kopiöst efter den nya bäddmadrassen :love:
 
Mamma var barnvakt idag när jag var på lunch med mina barndomsvänner. En utav dem berättade att hon funderade på att separera, och när jag kom hem och mamma frågade hur det var med tjejerna så berättade jag vad vi pratat om och lite om deras relation. Så till min egen förvåning bröt jag ihop och började gråta, för jag hörde hur fruktansvärt illa det lät när jag återberättade allt som jag vetat om i alla år. Hans utbrott, hur hon går på äggskal hemma, hur han kontrollerar och hon parerar. Undviker, går runt, ändrar vem hon är. Nu har hon börjat få smärtor i kroppen när hon är hemma, som hon inte har när hon inte är hemma. Jag blir så fruktansvärt ledsen över att jag själv åkt med i den här normaliseringsprocessen i alla år. Lyssnat, varit förstående, ”han är ju så”. Jag fattar. Det träffade mig som ett slag i magen idag att min bästa vän är i en extremt destruktiv relation och jag kan bara inte sluta gråta. Hur kan jag ha vetat men ändå inte förstått.
 
Inget Skänninge Marken iår då både jag och sambon jobbar. Jag rör mig nog fullt tillräckligt för tillfället så mör och typ överansträngd som jag känner mig i kroppen efter leveransdagarna nu i början 😆😅. Man blir trött i kroppen på typ samma vis som vid hemtjänsten så hade jag börjat här direkt efter jag sa upp mig från vården och inte två år senare så hade jag antagligen varit betydligt mer van vid ansträngningen och inte chockat igång kroppen som nu 😆😂.
Och som det regnat hela dan i stan! Gissa om jag hoppade till i förarsätet i lastbilen när det for ner en hel massa vatten på vindrutan från en bro, splash!!! 🤪😂
 
Ibland är katten på rea. Just som jag skulle sticka hemifrån (sen) så lyckades hon smita ut och sedan lekte vi tafatt upp och ner i trapphuset i tio minuter jag inte hade tid med. Hon tyckte det var jättekul när hon vigt sprang och hoppade upp och ner med en inte lika vig och konditionsstark mig efter.
 
Ibland är katten på rea. Just som jag skulle sticka hemifrån (sen) så lyckades hon smita ut och sedan lekte vi tafatt upp och ner i trapphuset i tio minuter jag inte hade tid med. Hon tyckte det var jättekul när hon vigt sprang och hoppade upp och ner med en inte lika vig och konditionsstark mig efter.
Omtänksamma Megara som håller matte sysselsatt och i kondition, passa på att stretcha vaderna när du springer upp och ner efter henne. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 197
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp