Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har fortsatt regna idag också och katten har jamat att hon vill ut några gånger.
Jag: "jag vet att du inte vill gå ut i detta vädret"
Katten: "mjau!"
Jag: "jag kan öppna dörren men du vill nog inte gå ut"
Men tredje (eller fjärde? Femte?) gången trotsade hon vädret och gick ut trots allt…
… och direkt efter att jag stängt dörren jamade hon upprört från utsidan och ville in. Jag släppte in henne och sa "jag visste att du inte ville vara ute i detta vädret".
Katten svarade med några arga "mjau!"

Nu ligger hon på toppen av klösträdet och stirrar argt ut genom fönstret. Det är precis samma blick som hon ger min mamma varje fredag när mamma är här för att hämta mig 😆🙈
 
Min madrass kom nyss och den är superfin! Trots den är ihoptryckt så är den redan tjockare och rejälare än min nuvarande så var nog hög tid att byta 😅Lilla herrn hade mycket åsikter och tjattrade högljutt med lite klagande jamningar. Endera tyckte han inte om den eller så ville han tala om att det är något konstigt ovanpå täcket och det får det inte vara. Han lär vänja sig när den är redo att användas :p
 
Det har fortsatt regna idag också och katten har jamat att hon vill ut några gånger.
Jag: "jag vet att du inte vill gå ut i detta vädret"
Katten: "mjau!"
Jag: "jag kan öppna dörren men du vill nog inte gå ut"
Men tredje (eller fjärde? Femte?) gången trotsade hon vädret och gick ut trots allt…
… och direkt efter att jag stängt dörren jamade hon upprört från utsidan och ville in. Jag släppte in henne och sa "jag visste att du inte ville vara ute i detta vädret".
Katten svarade med några arga "mjau!"

Nu ligger hon på toppen av klösträdet och stirrar argt ut genom fönstret. Det är precis samma blick som hon ger min mamma varje fredag när mamma är här för att hämta mig 😆🙈
Det är ju ditt fel att det regnar såklart... ;) ;) ;)
 
IMG_20230803_171632.jpg
Tagit en tura med räkfrossa
 
Mamma var barnvakt idag när jag var på lunch med mina barndomsvänner. En utav dem berättade att hon funderade på att separera, och när jag kom hem och mamma frågade hur det var med tjejerna så berättade jag vad vi pratat om och lite om deras relation. Så till min egen förvåning bröt jag ihop och började gråta, för jag hörde hur fruktansvärt illa det lät när jag återberättade allt som jag vetat om i alla år. Hans utbrott, hur hon går på äggskal hemma, hur han kontrollerar och hon parerar. Undviker, går runt, ändrar vem hon är. Nu har hon börjat få smärtor i kroppen när hon är hemma, som hon inte har när hon inte är hemma. Jag blir så fruktansvärt ledsen över att jag själv åkt med i den här normaliseringsprocessen i alla år. Lyssnat, varit förstående, ”han är ju så”. Jag fattar. Det träffade mig som ett slag i magen idag att min bästa vän är i en extremt destruktiv relation och jag kan bara inte sluta gråta. Hur kan jag ha vetat men ändå inte förstått.
Vet du, det är jättelätt att hamna där som åskådare och klandra sig själv för att man borde förstått snabbare. Men du kan trösta dig med att du funnits där för henne, stöttat och låtit henne ventilera när hon behövt dig. Och att du kommer fortsätta med det om hon vill separera. Döm inte dig själv så hårt, det förtjänar du inte. :heart
 
Det är något fel på 4G masten därav extremt segt internet.
Soligt hela dagen idag så det känns skönt. Gått lite i affärer. Sedan åt på ett fiskeställe där de rökte fisken.
Just nu lite eldning i brasan med ett alkoholfritt bubbel till 🥂
Var tvungen att ta riktiga vinglas. Partner tyckte det gick lika bra med plastglasen (nej fortfarande får vi hämta vatten från hamnen). Men nej bubbel och plastmuggar det går inte 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 135
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp