Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens stilla promenad avklarad, mat lagad och uppäten, mage massakrerad inifrån av liten Marodör, tredje maskinen tvätt igång och två maskiner hängda. Nu tänker jag inte göra en sak till idag mer än att eventuellt äta daimtårta.
 
Fick syn på ett recept på Sverigekaka (en sådan där typ sockerkaka med smörig vaniljkräm mellan två lager :d ) och kunde inte motstå :) ! Vi firar ju faktiskt Sverige idag, eller hur :D?!

Antihistamintestet fallerade. Halsen började bli irriterad och nästan började rinna, så det var bara att svälja ett litet blått piller... Tur att de finns.... :up: Jag tror att vi behöver regn för att all pollen ska tvättas bort...
 
Fick syn på ett recept på Sverigekaka (en sådan där typ sockerkaka med smörig vaniljkräm mellan två lager :d ) och kunde inte motstå :) ! Vi firar ju faktiskt Sverige idag, eller hur :D?!

Antihistamintestet fallerade. Halsen började bli irriterad och nästan började rinna, så det var bara att svälja ett litet blått piller... Tur att de finns.... :up: Jag tror att vi behöver regn för att all pollen ska tvättas bort...
Godaste kakan!
 
Premiärbakat muffins idag. :angel: Förstår inte varför jag fått för mig att det skulle vara så svårt att baka? Kanske blev avskräckt av hemkunskapen i skolan.. 🤔🤣

Just nu funderar jag på vad jag ska göra resten av kvällen. Skulle behöva plantera om lite växter så kanske ska börja där. Sen ska jag nog spela lite tvspel. Var ett tag sen sist.
 
Diskade och mitt i disken trillade dörren till skåpet där jag förvarar kastruller och stekpannor av. Så det blev att hala fram den lilla elektriska borren (halleluja att jag köpte en) och skruva av hela dörren och sätta den på plats igen. Förhoppningsvis håller den. Kom av mig i diskandet men får göra ett sista ryck.

Hängt upp lite kläder och annat småkrafs. Försökt gosa katt men blir total dissad. När hon kommer och är kärvänlig så är jag alltid med på noterna. Hmm, viss maktobalans i relationen människoslav-katt.
 
Väntar på att den grillade rostbiffen, färskpotatisen och grönsakerna ska sjunka undan lite så jag får plats med rabarberpaj i den lilla magen. :d
Sambon plockar undan efter middagen och gullar med hunden samtidigt. Ibland verkar han mest tycka att hon är jobbig och borde bete sig perfekt, men nu hörde jag minsann lite gulliga ord och pussar.
"Min lilla kärleksmums. Är det du det? Kärleksmums!" :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 744
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 214
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp