Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått se Lerins konst och höra en del historia.
Intressant.
Sen fick vi mat innan vi åkte hem i buss utan fungerande AC.😅
Blev resorb hemma.
IMG_2548.jpeg
 
Ser Rapport.
Har duschat.
Ska försöka ta mig till apoteket kl 8 i morn innan det blir varmare. Har två paket att hämta därifrån.
 
Puh två av barnens kusiner har fått barn nu under maj /juni (inte med varandra ;)) Den första förlossningen gick smidigt men liten blev sjuk i helgen och ligger fortfarande kvar inlagd men på bättringsvägen. Den andra förlossningen slutade i akutsnitt och en rejält medtagen mamma. Men nu verkar alla vara på bättringsvägen och snart får jag kanske gosa bebis 🥰

Annars var det idag min sista arbetsdag, kommer att sakna fina kollegor men längtar till mitt nygamla jobb! Nu lite semester! :)
 
16868588974908223303960707054675.jpg


Sitter i soffan, kollar på serie och lyssnar på världens surr/Burr som denna manick ger ifrån sig.
Men svettas inte ihjäl längre och förhoppningsvis räddar denna ny införskaffade portabla ac min sommar. Ska bara lyckas koppla upp den på wifi så man kan slå på den innan man åker ifrån jobb. Så den inte går 24/7. Eller lär den dra mer el av att den inte går hela tiden?
 
Diskat och samlat ihop en massa returer som jag ska strax åka och slänga. Ska tömma gästlådan och renbädda och sen åka och hämta mamma på centralen, nästan en timme försenat tåg från Gbg. :meh:

I morgon bitti ska jag åka till min verkstad, hörde skumma ljud när jag körde hem från jobbet idag, slog en signal och får komma in när de öppnar så får de titta. Så himla skönt att bara kunna slå en signal och få hjälp snabbt vad det än är. 😍
 
Köpte årets första liter (ganska saftigt prissatta...) svenska jordgubbar när jag och dottern gick förbi en försäljare utanför lokala affären idag.

Dottern ville gärna ha dem i bilen så hon åt upp hälften på väg till stallet (jag fick smaka typ två medan jag körde) sen bjöd hon hästen på en (inte gott hälsar han :mad:) och ponnyn på en handfull (ponnyn gillade dem bättre... :rolleyes:) innan hon smaskade i sig de sista medan jag mockade.

Imorgon ska jag åka och köpa nya jordgubbar, då köper jag en egen liter till mig! :cautious:
 
Diskat och samlat ihop en massa returer som jag ska strax åka och slänga. Ska tömma gästlådan och renbädda och sen åka och hämta mamma på centralen, nästan en timme försenat tåg från Gbg. :meh:

I morgon bitti ska jag åka till min verkstad, hörde skumma ljud när jag körde hem från jobbet idag, slog en signal och får komma in när de öppnar så får de titta. Så himla skönt att bara kunna slå en signal och få hjälp snabbt vad det än är. 😍
Så brukar det vara här med det bästa med det hela är att det typ är 75 meter bort...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 262
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp