Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt ovärt.
Jag mådde "bara" psykiskt dåligt av ens tanken så... Försökte inte ens. Typ ingen i min släkt har kunnat amma heller så inte säkert det hade funkat om jag velat.
Kändes också bra att pappan blev naturligt mera inkluderad också :)
Det är väl inte så bara? Hejja dig som stod på dig och fick som du ville.

Ja, just den där extra möjligheten för pappan att bonda är ju så himla bra!
 
Har äntligen fått återkoppling från företaget där jag online lagt massa tid på att fixa saker i en gratis-period som tydligen gick ut precis när min dator dog i går precis innan jag skulle uppgradera till betaltjänsten och allt jobb var borta.
Frågade dem i mail om det gick att rädda så jag kunde använda det i köp-varianten jag köpte direkt efter. Fanns backup typ någonstans eller liknande.
Fick då svar att "det finns ett program registrerat i ditt namn" så bara betala nya paketet så kan du börja skapa.
Inte ett ord om det jag frågade, dvs om man kunde rädda allt jobbet.
Betalade och loggade in och inget finns där. 🤯
 
Men helvete vad ont det gjorde. Även sen med bedövning. Ploppen hade åkt ända ner in till trumhinnan och på något sätt borrat in sig där. Så läkaren fick dra loss den.. :wtf:
Men jag hade otrolig tur-- för inga skador på trumhinna eller nåt.
Tack för uppdateringen! Satt här och läste och tänkte ”Men hur har det gått med ploppen?!?” :bump:

Skönt att det är över!
 
Mardrömsfärd hemåt. Köpte lite frusna jordgubbar och körsbär :d Sedan var planen att jag skulle byta till röda linjen och åka till Karlaplan för att köpa salakis mini turkiska yoghurt. Bara det att när jag hoppade av för att byta så meddelade de att det är förseningar och inställda avgångar på röda linjen. Nåja ett tåg kom efter tre minuter så då var det lika bra att åka, och det värsta var säkert över. Upptäcker att jag hoppat på fel tåg och hamnade på KTH, hoppade av, satt och väntade 20 minuter så jag kunde åka tillbaka till Östermalmstorg där jag väntade 20 minuter till för att ta rätt tåg. Men då var det någon slags seg envishet att när jag nu var här så ska jag köpa yoghurten.

Nåväl tog mig till Fältöversten, köpte yoghurt och sedan vänta 20 min till nästa tunnelbana. Byta vid Slussen, missade precis en, bytte till buss, missade naturligtvis den också. Under tiden har jordgubbarna tinat - bra att ha att kyla mig medan jag väntade iaf. Men är hemma och gud vad skönt. Har tagit mig en och en halv timma drygt. :meh:
 
Mardrömsfärd hemåt. Köpte lite frusna jordgubbar och körsbär :d Sedan var planen att jag skulle byta till röda linjen och åka till Karlaplan för att köpa salakis mini turkiska yoghurt. Bara det att när jag hoppade av för att byta så meddelade de att det är förseningar och inställda avgångar på röda linjen. Nåja ett tåg kom efter tre minuter så då var det lika bra att åka, och det värsta var säkert över. Upptäcker att jag hoppat på fel tåg och hamnade på KTH, hoppade av, satt och väntade 20 minuter så jag kunde åka tillbaka till Östermalmstorg där jag väntade 20 minuter till för att ta rätt tåg. Men då var det någon slags seg envishet att när jag nu var här så ska jag köpa yoghurten.

Nåväl tog mig till Fältöversten, köpte yoghurt och sedan vänta 20 min till nästa tunnelbana. Byta vid Slussen, missade precis en, bytte till buss, missade naturligtvis den också. Under tiden har jordgubbarna tinat - bra att ha att kyla mig medan jag väntade iaf. Men är hemma och gud vad skönt. Har tagit mig en och en halv timma drygt. :meh:
Nästa gång om du åker fel igen, jag tror det går fortare att gå till Östermalms torg än att vänta 20 min.
 
Nästa gång om du åker fel igen, jag tror det går fortare att gå till Östermalms torg än att vänta 20 min.

Nja, jag går som en lytt sengångare. Plus att min lokalsinne står på minus, så att jag skulle komma dit snabbare än 20 minuter är mycket tveksamt. Sedan tror man hela tiden att nu kommer det, står skyltat 2 minuter, 1 minut, ändrat till 3 minuter igen osv.
 
Ser tillbaka på en FULLSTÄNDIGT MENINGSLÖS DAG.
Jag har inte gjort något alls. Suttit eller legat med hjärtklappning och lätt huvudvärk. Samt druckit och druckit. Te i baljor, vatten och saft.

Kissat hunden på tomten några gånger. Men även han ha legat och sovit mesta tiden.

Värme gör mig till ett lallande vrak. Tömmer hjärnan och ger bara lätt panik över saker jag borde fixa men inte orkar.
:rage: :rage:
 
Ser tillbaka på en FULLSTÄNDIGT MENINGSLÖS DAG.
Jag har inte gjort något alls. Suttit eller legat med hjärtklappning och lätt huvudvärk. Samt druckit och druckit. Te i baljor, vatten och saft.

Kissat hunden på tomten några gånger. Men även han ha legat och sovit mesta tiden.

Värme gör mig till ett lallande vrak. Tömmer hjärnan och ger bara lätt panik över saker jag borde fixa men inte orkar.
:rage: :rage:
Får du i dig salt också?
Lider med dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 263
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp