Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svettas!
Tog en promenad till vc. I jeans. 🥵🥵
Försöker tänka på hållning och vinkel på bäckenet också medan jag står och går också, är sjukt otränad så det blir rena träningspasset att gå en promenad 😄 Men det behövs, måste stärka hela bålen och ryggen rätt så rejält.
 
Äter en sen frukost och försöker få adrelinet att släppa. Jag hade muntligt antagningsprov till en franskakurs idag, över telefon. Jag blir supernervös av att både prata i telefon och av att prata franska, så ni kan ju tänka er mina nerver... Därav den sena frukosten 😅 Meeen det gick bra, jag stakade mig en massa och glömde ord och sådär, men jag kan inte ha gjort bort mig fullständigt eftersom läraren ändå tyckte att jag skulle passa in på B1-kursen som börjar i augusti. B1 var den nivå jag kom upp till på universitetet för typ 12 år sedan, och jag har ju naturligtvis glömt en massa sedan dess, men han verkade ändå tycka att det skulle funka. Så, nu kan jag vara nervös för det istället! 🤪

Stolt över mig själv som tog ett rejält steg utanför min comfort zone och tog tag i det här, jag har sagt i flera år att jag ska ta en franskakurs för att putsa upp mina kunskaper lite men det har varit så väldigt bekvämt att låta bli!
 
Hade jag säkert varit om liten Marodör inte gjorde den till en kamp på nivån att han inte ens ville ligga hud mot hud mig alls efter ett gäng försök. Så nu kör vi flaska och ersättning och vi har en glad och mätt bebis, en glad mamma som får massa närhet och en glad pappa som får bonusnärhet medelst matleverans ca varannan gång. ❤️
Vet du, min avkomma Tyckte bröstet var 4 ett märkligt ställe. Hen vägrade ta bröstet i.munnen, van från sjukhuset med lättsugen flaska som smakade gummi.

Det gick fantastiskt bra ändå. Och pappan fick också.mata!
 
Senast ändrad:
Vet du, min avkomma Tyckte bröstet var 4 ett märkligt ställe. Hen vägrade ta bröstet i.munnen, van från sjukhuset med lättsugen flaska som smakade gummi.

Det gick fantastiskt bra ändå. Och pappan fick också.mata!
Han gillar bröstet. Så länge han inte behöver äta därifrån.

Jag känner ju att även om det vore smidigt om amningen funkade så är det viktigaste att han blir mätt, går upp i vikt och varje matning inte blir en kamp. Jag är rätt säker på att det kommer bli folk av honom med med tiden.
 
Åh ge mig styrka!
Är hos öronläkaren för att plocka ut ploppen. Vi försökte först ta ut den men det gjorde så ont så läkaren stoppade.
Och sen satte de på bedövning och nu måste jag vänta 45 minuter tills den verkar.
Jag brukar ha rätt hög smärttröskel tycker jag men nu trodde jag att örat skulle slitas sönder...

:rofl::(
 
Hängmatta och podd.
 

Bifogade filer

  • 1686833855403627661342101430896.jpg
    1686833855403627661342101430896.jpg
    366,7 KB · Visningar: 38
Men jaa! Alltså nog hade jag kunnat amma. Men till vilket pris? En kvaddad relation till mitt barn innan vi ens på riktigt lärt känna varandra, empatibrist, bristande känsla av kontroll med meras
Sjukt ovärt.
Jag mådde "bara" psykiskt dåligt av ens tanken så... Försökte inte ens. Typ ingen i min släkt har kunnat amma heller så inte säkert det hade funkat om jag velat.
Kändes också bra att pappan blev naturligt mera inkluderad också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 262
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp