Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag på morgonen var det ju sotning och det har ju ungkatten aldrig varit med om hos oss så när sotaren hördes på taket for han upp som ett skott till sovrummet men dörren var ju delvis stängd då vi sovit med AC I eländesvärmen inatt. Sen for det ju lite aska ur kamin och jösses det gick ju ännu fortare nedför, "bromsspår" I golvet framför soffan och in bakom. Så rädd var han stackars katten 😅🫣. Fick fram honom och när sotaren kom in ställde sig ju kissen I trappen och spejade nyfiket men nervöst och for upp när sugen sattes igång. När sotaren var klar och åkt inspekterade katten det hela noooga 😅.
 
Mäh! Trodde att jag skulle få fixa tanden idag men det blev inte så :meh: verkar ha varit en konsultation men det trodde jag att jag hade i tisdags :cautious:
Men fick en tid nästa vecka torsdag... Samma dag som jag ska köra ned till sommarstugan. :banghead:

Får väl hoppas att jag mår tillräckligt ok för att köra ned vid den tiden då det är åtminstone 3-5 timmar efteråt.
 
Haft en fin morgon trots att det är alldeles för varmt. Gick upp vid 7, matade hundar, tog en kaffekopp ute på trappan, öppnade upp växthuset, tog en promenad med hundarna, sa godmorgon till hästarna och gick in och gjorde frukost och satte mig för att jobba :)
 
Mäh! Trodde att jag skulle få fixa tanden idag men det blev inte så :meh: verkar ha varit en konsultation men det trodde jag att jag hade i tisdags :cautious:
Men fick en tid nästa vecka torsdag... Samma dag som jag ska köra ned till sommarstugan. :banghead:

Får väl hoppas att jag mår tillräckligt ok för att köra ned vid den tiden då det är åtminstone 3-5 timmar efteråt.
Skickade detta till syrran som jag ska köra ned också och fick ett kort svar bestående av två emojis - 🤣👍



Bussigt :up::rofl:
 
Jag har bilen på verkstad pga trasig AC och nu ringde dom och frågade om dom skulle beställa en kondensator.

Jag är alltid så rädd att bli lurad av verkstäder så det tar verkligen emot att be dom beställa en rätt dyr del och sen laga bilen men jag vill ju ha fungerande AC…
 
Redan skitvarmt ute. Så de är bara att inse att det kommer att bli en inne-dag. Var utomhus i flera timmar igår - på ett arrangemang - och var helt slut och virrig på kvällen.
Drack massor men behövde ändå inte gå upp på natten. Det gör jag i normala fall. Men nu hade jag tydligen förlorat så mycket att jag behövde behålla det jag fått i mig. :crazy:

Enda utevistelserna blir när jag behöver ta ut hunden. Och framåt kvällen när jag ska vattna landen.

Tråkigt nog innebär detta att jag nog inte kan komma undan att jag behöver städa......:mad:
 
Sotaren avklarad. Fick nedslag på takstegen annars var allt bra.
Mötet gick åt helvete. Ljudet krånglade och plötsligt så dog datorn. Fick liv i den för en stund sen men nu slår den på flygplansläge hela tiden. Går inte jobba så.. nåja, det blir väl ändå. En timme till sen är det möte igen.
 
Tack!
Jag såg framför mig en mysig frukost med kesoplättar och god SYLT, men testade banan till och ja.. det var som att äta omelett med banan 😅 1 av 5 toasters.
Omelett med banan lät faktiskt osedvanligt otäckt 😳 förstår din rating av toasters
Är det någon som är amningshungrig? :angel: :D :heart
Hade jag säkert varit om liten Marodör inte gjorde den till en kamp på nivån att han inte ens ville ligga hud mot hud mig alls efter ett gäng försök. Så nu kör vi flaska och ersättning och vi har en glad och mätt bebis, en glad mamma som får massa närhet och en glad pappa som får bonusnärhet medelst matleverans ca varannan gång. ❤️
 
Jag har bilen på verkstad pga trasig AC och nu ringde dom och frågade om dom skulle beställa en kondensator.

Jag är alltid så rädd att bli lurad av verkstäder så det tar verkligen emot att be dom beställa en rätt dyr del och sen laga bilen men jag vill ju ha fungerande AC…
Bytte den förra året på min bil och ac har fungerat sedan dess :up: dock har jag använt samma verkstad ett tag nu och har varit nöjd med dem, så litar på att de säger stämmer! Och det blev billigare än vad de först sa pga att den gick fortare att byta än vad de trodde
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 262
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp