Om-fall. Ska jobba övertid inatt. Kommer bli stressigt både idag och imorgon men plånboken får styra lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, min hägg som är uppstammad till ett träd ser nästan ut sådär nu. Jag ser fortfarande lite löv dock Det "roliga" är att spinnet inte går över på varken syrenhäcken (som häggen står i) eller päronträdet som står 3-4 meter ifrån, dom gnuggar ändå kronor med varandra . Så det måste vara hägg som gäller tydligen.Brukar det inte vara hägg som blir så spöklika?
och här kom facit! TackDet är häggspinnmal som gör så
Summa 0 millimeter regn i 10-dygnsprognosen här…Nu måste det regna snart
Det är så torrt att tom insekterna blir slöa, hade en humla som kröp runt på köksbänken och en geting på golvet. Den orkade inte ens flyga upp på bänken stackaren. Lyckades fånga dem i en burk och släppa ut dem, försökte ge lite vatten men det gick sådär. Ska ställa ut ett fat med vatten istället
Klart.se ger mig fortfarande lite hopp angående söndag-måndag den 18-19 juni. Men det är såpass långt bort att det förmodligen inte är speciellt tillförlitligt...Summa 0 millimeter regn i 10-dygnsprognosen här…
ohh lucky you..Klart.se ger mig fortfarande lite hopp angående söndag-måndag den 18-19 juni. Men det är såpass långt bort att det förmodligen inte är speciellt tillförlitligt...
Jag tänker på en blomma när jag läser "vårlök", men det är förhoppningsvis inte dem du äter....Varit och handlat vårlök tyvärr är de nya de säljer fruktansvärt små och taniga. Men jag har hopp om att de blir lite större igen nästa vecka eller så. Hittade faktiskt två som var hyfsat stora.
Nu ska jag laga revbensspjäll i ugn med körsbärstomater och vårlök.
Jag tänker på en blomma när jag läser "vårlök", men det är förhoppningsvis inte dem du äter....
Nähä. Det där är salladslök. Oavsett vad affären väljer att kalla den.Nä det är sån här. Jag äter det som godis tillsammans med tomater, gärna körsbärstomater
Visa bifogad fil 120872
Nähä. Det där är salladslök. Oavsett vad affären väljer att kalla den.
Det här är vårlök Gages Lutea. Hela blomman är typ 7-8 cm hög. Pytteliten. Och troligen inte ätbar.
Visa bifogad fil 120877