Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För någon dag sedan kom lokalpolisen och knackade på och letade efter grannen som bor på någon av våningarna ovanför. Jag berättade att de måste gå in genom grinden på baksidan och uppför trappan, men jag har ingen aning om vilken dörr. Okej!
Idag kom poliser i KOSTYM och frågade efter samma man. Typ detectives eller nåt! Det börjar bli spännande i Peebles! :cool: :D
 
För någon dag sedan kom lokalpolisen och knackade på och letade efter grannen som bor på någon av våningarna ovanför. Jag berättade att de måste gå in genom grinden på baksidan och uppför trappan, men jag har ingen aning om vilken dörr. Okej!
Idag kom poliser i KOSTYM och frågade efter samma man. Typ detectives eller nåt! Det börjar bli spännande i Peebles! :cool: :D
Härnäst kommer H. Poirot.
 
Fasiken, jag tror bestämt jag är förkyld? Måste vara tio år sen sist.

Tog allergimedicin men den gjorde ingen skillnad, det rinner lika mycket ändå. Känner mig lätt febrig men vet inte om jag törs ta nån temp. Har jag feber är jag SJUUUUK. Och jag är aldrig sjuk....
Jag har inte haft ett symptom på 3 år men nu har jag varit småförkyld en vecka. Men jag klagar inte då jag inte har varit särskilt påverkad. Precis som du så är jag SJUK om jag har feber, Men det har jag inte haft sen 2004.
Hoppas att du inte blir sämre.
 
Sambon slappade hemma medans jag lånade hans bil till stallet då min är lite hackig...Man ska klä sig varmt när man är förkyld- det gjorde jag och svettig blev jag 😅 samt lite jobbigt för ögonen ju när det är så underbart soligt och snö! 😍. Eftersom jag inte är helt frisk än behöver jag ju ta det lugnt och "bara" skritta så idag blev det lite tuffare sådan för pållan; red vår "skrittrunda" i lugn takt en halvtimme och pulsade- här och där var det lite djupare och hur mysigt som helst i skogen 😍.
Hann bara hem så var honkatten uppe och spatserade med leriga tassar på motorhuven 😆. Följde med till stan en sväng; behövde ny nässpray ju och sambon "storhandla" på Biltema; tändspole till min bil och en hel del annat 😊.
 
Senast ändrad:
Hallen, garderoben och sovrummet, samt nästan hela datarummet klart, ja förutom att de behöver dammsugas och moppas. Disken klar - det är så tradigt med disk eftersom så fort man är klar så måste man börja om igen.

Väntar på att kycklinglåren ska bli klara i ugnen och sedan tar jag nog lite kväll. Just det, håller på att skruva upp en hörnhylla i badrummet - en sådan i duschen med vacuum och förhoppningsvis sitter den ett tag iaf.
 
Efter jag slutade jobbet så stannade jag och handlade på vägen hem. Köpte med en bit västerbottenpaj. Nu är jag mätt. Var nog en lite väl stor bit. Eller så var jag inte lika hungrig nu som i affären.:angel: Problemet är att jag även värmde på lite frysta grönsaker i mikron. Dom får nog vänta tills ikväll/ imorgon.

Annars har jag spelat lite Hogwarts innan maten. Och när jag Zappa på tvn hittade jag Fantastiska vidunder filmen. Så fortsätter min Harry Potter kväll med den, så får jag lite mer "utbildning" inom magiska djur.:D
 
Jag fick ngt ryck och började måla på datorn för första gången för ett tag sen. Kan inte programmet och är ovan att måla öht numer. Men tyckte jag gjort en söt bild som jag skulle småfixa lite på. Nu hade jag äntligen tid att sätta mig en stund. Men så verkar några saker jag verkligen pillrat med bara vara borta helt plötsligt.. Nääääääj!! Visste att jag, min teknik-retard, inte skulle måla på just dator.. :banghead:
 
Jag fick ngt ryck och började måla på datorn för första gången för ett tag sen. Kan inte programmet och är ovan att måla öht numer. Men tyckte jag gjort en söt bild som jag skulle småfixa lite på. Nu hade jag äntligen tid att sätta mig en stund. Men så verkar några saker jag verkligen pillrat med bara vara borta helt plötsligt.. Nääääääj!! Visste att jag, min teknik-retard, inte skulle måla på just dator.. :banghead:
När jag läste första meningen så var reaktionen :eek: har hon målat PÅ datorn!!!

Nej, det hade du ju inte riktigt då... :bag:
 
Jisses.. jag har sån ångest inför den dagen 😂
Typ vad sambon tyckte med, han tyckte det var oerhört jobbigt att se sina första gråa strån och började direkt yla om att döden stod för dörren och att det var dags för ålderdomshemmet pronto. Var tvungen att påminna honom om att han har minst 30 år kvar innan han ens behöver tänka på strumppådragare och hemtjänst. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 094
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp